Gå til innhold

Hallingdalselva og Tisleia


dr flyfish

Anbefalte innlegg

Har ikke vært i Tisleia, men skjer ikke så veldig mye i Hallingdalselva...

Har vært god temp her i det siste men er nok avhengig av litt regnvær før di store klekkingen begynner..

Er jo vaking i elva men er mye småfisk som er oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Tisleia 16-17 juni. Tragisk syn i øvre delen (nedenfor demningen). Knapt vann i elva, og bare yngel som var oppe...

Godt mulig det er bedre lenger ned i elva, men det er uansett latterlig dårlig av kraftselskapet å rævp&%¤ elva som de holder på med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide noen går konsesjonen nærmere etter i sømmene.Det kan jo være at det ligger noe om minstevannføring der,det ligger nemlig en del pålagte ting i sånne konsesjoner som kraftselskapene gir blanke %&##"!!!! i !!!! >:(

Men vi har NVE,og hvis de blir gjort oppmerksom på konsesjonsvilkår som ikke er oppfylte,kan det faktisk skje ting.

Det kan ta tid,men er helt sikkert værdt det!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ved Tisleia i helga. Bra med døgnfluer og bra med vak.

Fisket ikke selv pga tur med unger, kone og bikkje, men det var folk overalt og telt i fleng fra demning til Øynan....

7 biler på "parkeringsplassen ved" Øynan er ny rekord for mitt vedkommende.

Hva er det med denne elva som gjør at folk flokkes langs bredden??

Kilosene står jo ikke akkurat i kø selv om elva er vakker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ved Tisleia i helga. Bra med døgnfluer og bra med vak.

Fisket ikke selv pga tur med unger, kone og bikkje, men det var folk overalt og telt i fleng fra demning til Øynan....

7 biler på "parkeringsplassen ved" Øynan er ny rekord for mitt vedkommende.

Hva er det med denne elva som gjør at folk flokkes langs bredden??

Kilosene står jo ikke akkurat i kø selv om elva er vakker....

No e da jo ikkje alltid at str betyr alt heller ;) At plassen e fin kan eg sjølv skriva under på, og sjølv om ikkje alltid stor fisken har vist seg, så har eg alltid storkost meg når me har vært der oppe, og så lenge ein veit at ein kan ta stor flott fisk så e jo dette i segsjølv ein tiltrekkningskraft :) + at dette e jo ein av dei tre triangler :)

Heilt ening med Rodswinger " Willy" E da ingen som prøver og få til dette med minste vannføring i dette området?? Vannstanden e jo alltid eit stor problem i denne elv ???

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...