Gå til innhold

Norges rekord på Sørv....


Amund

Anbefalte innlegg

Ser at rekorden på sørv er 1,34 kg. Jeg har fisket sporadisk med flue i gunnekleiva i porsgrunn. Jammen meg store de fiskene jeg har tatt der også da - vel og merke hvis det er sørv som er der da (tror det ;D)

Sikkert mulig å pynte på da, mulig de vokser marginalt etter en viss størrelse??? Ikke vet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere nrek var fra gunnekleiv.

På den tiden var rekorden på 1180 gram. Jeg var vel rundt 15 tenker jeg, 7-8 år siden, da jeg tok en på 910g på tørt (Fluerek var da på 600 ellerno). Dagen etter tok jeg en som klart var betydelig større, hvertfall over kiloen, husker jeg tippa 1100 før jeg satte den tilbake, hadde ikke med vekt. I ettertid har jeg tenkt at det godt kan ha vært en tangering, hvis ikke ny rekord. Tatt på spotting + tørt ;)

Dette var vel og merke ikke i gunnekleiv, men i Skien.

Såvidt jeg vet er fisk over kiloen relativt sjeldent i gunnekleiv.

Hvor har du fiska når du har tatt de sporadiske fiskene du prater om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt meg noen kveldsturer i området rundt båthavna på sørenden i forbindelse med "svigersbesøk" i Porsgrunn. Både der og i kanalen nedafor, har jeg spottet og fisket på større sørv. Irrgrønn tørrflue, liten krok og sent tilslag har gjort det - ja faktisk - givende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i Fredrikstad for noen år siden, og etter et nach gikk jeg over bybrua og så millioner med karpefisk.. om det er sørv eller brasme vet jeg ei men gjorde som følgende...

Beina hjem og hentet fluestanga, satte på en liten krok, fant kebabbrød lagde deig og dro ca 20 stk på kort tid flere over 1-1,5 kg.. morro

Mens alle synes jeg var klin gæærn der nede... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...