Gå til innhold

Kilosfisken 2010 brunørret


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Oliver

Den fisken der er vel ikke HELT som den skal?

I tillegg til ekstremt liten kropp i forhold til hodet, er den blind på det ene øyet? Skadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at den ser noe med det ene øyet?

Fisken var pen opp til hodet, så likssom ikke ut som om det var samme fisken.

Kul fangst iallefall! Grattis med kilos fisk!

Hehe, nei den ser nok ikke noe på det ene øyet. Helt rødt. Ant. skadet under fighten :(

Den fisken der er vel ikke HELT som den skal?

I tillegg til ekstremt liten kropp i forhold til hodet, er den blind på det ene øyet? Skadet?

Bildet lyver nok litt med mørkfargen på hodet, men den var mørkskalla. Stort hode. Snakka med en kar som sa den antageligvis var en litt eldre fisk (pga. fargen)

Men den var feit over ryggen og hadde en god mage. Derimot er den litt tynn utover mot halen.

Gøy var det iallefall! Morsomt med en tung fisk på #3stanga i elv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiskt vakker den første ørretten Rune, er det en spesiell art da den har så få prikker?

Nei, bare litt annerledes... Er ikke uvanlig med sånne i noen av vannene der jeg fisker, i det vannet er det ofte slike. Er ikke noe villfisk, er satt ut som 1 eller 2 åring (15-25cm). Rart hvordan avkommene blir, mamma og pappa til denne er garantert ikke slik siden vi avler på fisk med mest mulig prikker  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjue minutter, tre kast.

Nr1: Kameraten mente det var jeg som skulle gå ut og prøve på en av de som vaket. De stod ganske så nære hverandre. Så jeg hadde muligheten å velge blandt fire-fem fisk som så riktig så flotte ut.

Vi valgte i samråd selvølgelig den nærmeste. Vadet meeeget forsiktig ut. Sørget for å bruke innerste strømmen for å skjule bevegelsene i vannet jeg dytta fremfor meg.

Plasseringen var bittelitt kilen, i og med at det var relativt rolig drift der de stod, og at det var raskere gange på strømmen like innafor. Men egentlig intet å klage på.

Første kastet på den spinner-slurpende aura ble en halv meter for kort. Like greit, så fikk jeg jo beregnet hvordan flytet ville gå.

Kast nummer to landet overraskende bra.

"Eeen, tooo, ....tr!" kom guideren på bredden til før flua ble slurpet ned...

Et imponerende avbalansert tilslag, og den satt! Et tips til den yngre garde: God middag, et par tre pils, og tilslaget sitter! ;D

Den gikk rett til værs med en gang! Dævven så artig!

"Mnjaaa, er vel rundt sju-åtte hekto" meldte jeg litt overdrevet rolig til kameraten. Selv om jeg hadde mine mistanker.

Etter litt god gammeldags utras, endel "Ojojojoj!" da den nærmet seg håven, lå den trygt i henda:

[attachimg=1]

(Ikke verdens beste kvalitet billedmessig.)

Nr 2:

Etter en feirepils, så så vi at vakingen var igang igjen.

Overraskelsen var stor da kameraten ga seg raskt. Han meldte at fem øl ikke gjør kastinga og vadinga så mye positivt, og ruslet rolig inn.

Jeg maste faktisk på ham om at han burde ta sjansen, og vade litt nærmere.

Vel. Jeg ble beordret ut igjen. Harde tak!

Samme tilnærming denne gang. Men nå la jeg det passe lange kastet helt ut med en gang.

-Sluuuurp!

Dette ble en sinnsykt artig fight! Det var raskt ute på backingen. Aura gikk i været flere ganger.

Midt oppe i dette hadde kveldsola farget elva rødlilla. Det var rett og slett essensen av det jeg ønsker meg!

Hadde samtidig Angelia Jolie kommet vassende naken nedover elva, hadde jeg dævva!

Beklager digresjon!

Etter en fight som sikkert varte en stund, kunne den håves.

Den var gulgullfarvet. Synd med det dårlige lyset, etc, men her er den:

[attachimg=2]

Hva er det man sier? "Alle var enige om at det hadde vært en fin dag!"

post-39-13949880104735_thumb.jpg

post-39-13949880104968_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med knallfangster gutter, og dritflotte bilder :)

men når jeg for en gangs skyld var med i denne trofè aktige tråden, som første mann til og med...så er den borte vekk...hva i alle dager?????

Jeg tik min i januar, antydet den gang at det sannsynligvis ble eneste fisken over kilo iår...ser slik ut også :(

Bare "clouse to" siden.....det er nå jeg skal si at jeg av prinsipp ikke fisker etter stor fisk etter vintermånedene...for lettvint ;D ;D

Neida...håper, men er liksom fornøyd med "mange på 3-4 hekto enn ingen på 2 kilo" (gammelt jungelord som jeg fortalte en ivrig trofèjeger pr sms tidligere idag) :)

Igjen, knall bilder...virkelig!

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får trøste deg,jeg da The Stig,siden du har vært på rett sted,men kanskje ikke helt rett tid,så jeg melder inn etpar fra Ekso,tatt av den meget dyktige og ivrige,vår egen JonnyS ! ;)

Selv om de ikke kan måle seg med Brun/Stokkebekken sine mega'er er dette sikkert fisk som kan konkurere med det meste i vill galskap!

[attachimg=1]

Først denne,innveid til 1000 og 50 gram! ;D

[attachimg=2]

Også denne som veide.......: 1001 gram!Bankers! 8)

Willy

post-3549-13949880108253_thumb.jpg

post-3549-13949880108779_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...