Gå til innhold
  • 0

"Griserompe" på fluelina


Kenneth36

Spørsmål

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Er det noen som kan gi meg noen tips på hvordan få bort "griserompa" under kastinga? klarer ikke se selv hva jeg gjør feil så hvis noen har noen tips er det fint!:)

Hei  :)

Den vanligste årsaken til "griserumper" er at du aksellererer for tidlig i kastet slik at tuppen på stanga retter seg ut igjen for tidlig.

Eller at du setter dobbeltrekkene for tidlig med samme påfølgende virkning. Eller en kombinasjon av disse to  :)

Så prøv følgende:

Etterstreb en jevn og økende aksellerasjon fram mot stoppen.

Stopp også mye lavere i framkastet enn du normalt ville ha gjort, så ser du at griserumpene forsvinner med en gang. Så stopper du tidligere og tidligere til det sitter som et skudd  :)

Beste hilsen,

André 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Noen som har et bilde av hva som menes med griserompe?  :)

Når over- og underdel av lina krysser hverandre.

Har laget en kjapp illustrasjon i PS her av det (sitter egentlig å binder fluer her nå, men  :) )

Olav sitt bilde var mer morsomt enn mitt, men kanskje ikke like fruktbart for å fjerne den kasterelaterte griserompa  :)

Håper folk lykkes å bli kvitt det med det som er sagt her.

Beste hilsen,

André

[attachimg=1]

post-3159-13949880373571_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Er det noen som kan gi meg noen tips på hvordan få bort "griserompa" under kastinga? klarer ikke se selv hva jeg gjør feil så hvis noen har noen tips er det fint!:)

Hei  :)

Den vanligste årsaken til "griserumper" er at du aksellererer for tidlig i kastet slik at tuppen på stanga retter seg ut igjen for tidlig.

Eller at du setter dobbeltrekkene for tidlig med samme påfølgende virkning. Eller en kombinasjon av disse to  :)

Så prøv følgende:

Etterstreb en jevn og økende aksellerasjon fram mot stoppen.

Stopp også mye lavere i framkastet enn du normalt ville ha gjort, så ser du at griserumpene forsvinner med en gang. Så stopper du tidligere og tidligere til det sitter som et skudd  :)

Beste hilsen,

André   

Prøvde dette igår og alt ble mye bedre :) fikk riktignok bare prøvd hjemme i hagen, men fungerte der :) så tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...