Gå til innhold

Lakseoppgang i Gaula


Blue Charm

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som har hørt, lest eller sett noe om lakseoppgangen i Gaula og omkringliggende elver hittil i år? Blir jo spennende å se hvordan oppkjøpet av fjordfisket slår ut..

 

Ser at vannstanden og temp i elva nå er brukbar for flytelinefiske!

 

Thight lines

 

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du på sidene til Gaula Natursenter. (flere burde lære av hvordan ting drives der..)

www.gaula.no, se under fiske og værmelding.

 

Mener det var noen kraftverk som løpende legger ut vannstandsmålinger også.

 

Før så var det jo not og garnfiskerne som kunne varsle om når de store flakene var på vei inn..;- )

litt værre å få "sikre" rapporter nå.

 

Thight lines

 

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å vasse u til over halesen..Er så ivrig og utålmodig at jeg ikke kan lese ordentlig her:- )

 

Det ser ut som du har rett at det er gamle data som ligger på nettsiden deres.

NVE virket litt mer oppdatert....

 

Da mangler vi bare fisk!!

 

Thight lines

 

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med Natursenteret i går, og de skulle prøve å holde siten oppdatert på vær, temp og vannstand i tiden fremover :D + at det visstnok var noen som hadde sett fisk på Singsås...

(har plattingfestene begynt ennå..?) Det blir bare såååå spennende å se hvordan manglende sjølaksefiske slår ut i elvene!!

 

Thight lines

 

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håpet å få til en tur 1-3, hvis vær, vind og jobb og sånn gjør det mulig. Målsettingen er en tur før st.hans, da sikkert "alle" andre kommer :shock: Er ikke så godt kjent, men tenkte å prøve Støren JFF sitt vald. Og kansje, hvis det er plass, en liten tur til Jacob Winsnes, hvor jeg tok min og valdets første i fjor :D hvis du har noen tips på "gode" fluevald så er det bare å øse av overflødighetshornet...jeg er flink til å lytte ;)

 

Thight lines

 

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...