Gå til innhold
  • 0

Anbefalinger til fersk fluebinder


gulliks

Spørsmål

Hei,

Jeg er en helt fersk fluefisker, men har ganske raskt blitt hekta. Hørt den før kanskje? :)

Har fått beskjed om at jeg må begynne å binde mine egne fluer :) Har forhørt meg litt rundt og sett at det er mange som selger ferdige bindesett. Jeg er litt skeptisk til slike ferdige sett, er det her som andre plasser at slike sett gjerne inneholder noen gode deler mens resten er søppel?

Er det noen deler jeg bør legge mer penger i enn andre? Er som sagt helt fersk så har ikke lyst til å tømme kontoen, men heller ikke kjøpe noe bare fordi det er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Gjest storfemti

Hei og velkommen :D

Ring Nordisk Fiskeutstyr eller enda bedre, stikk innom og du vil få all hjelpen du trenger. Du kan også sende en pm til Staffan, han kan ha igjen litt dubbing og chenille som du får billig. Hører du med labosa på forumet, kan han ha TMC kroker igjen og kanskje noen nakker, og Juvis har solgt noen Whiting nakker som han kan ha igjen av. Verdt å ta en sjekk :)

En bra bindestikke av bedre kvalitet kan være lurt å kjøpe med engang om du har råd, men ikke nødvendig. Kan alltids kjøpes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Sjekk her: http://nfisk.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=386&Category2ID=432&List=1&Level=2&productid=6784

Mange av de ferdige bindesettene der ute inneholder mye rart av både materialer og verktøy, og kvaliteten er ikke alltid det den bør være. Derfor har vi for å være på den sikre siden plukket materialer og verktøy fra vår egen butikk og satt sammen et sett vi vet holder mål. Settet inneholder alt du trenger for å komme i gang: Bindestikke, saks, keramisk trådholder, hårstabler, blytråd, wire, tørr- og våtfluekroker, bindetråd i div. farger, tinsel samt hår og fjær for de vanligste begynnerfluene. Om du gir kommentar til hva slags fluer du helst vil binde kan vi tilpasse fjær/hårutvalg til ditt behov (f.eks. ferskvann/ørret, saltvanns-/streamer eller laksefluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Less is more sier damene, og jeg synes det i mange tilfeller passer de fluene man ønsker å binde også.

Ikke måk på med materialer, men bind gjerne litt glissent.

Godt verktøy og gode materialer er halve jobben. Ikke i den forstand at du skal handle den dyreste saksa, men bytte den ut med det samme den slarker eller er sløv.

Lykke til med bindinga, jeg ser du allerede er i god gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...