Gå til innhold

Rena nå....?


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Heisann folks. Skal antagelig en tur til renaelva i helga fra fredag til søndag.

Noen som har en fersk rapport derfra nå? :)

Jeg var der på Mandag! Da hadde elva gått opp ca 20 cm siden Lørdag. Lite aktivitet på dagtid. På kveldstid var det noen fine fisker som tok spinnere, og noen som tok svømmepupper! Kun 3 fisker som var steady, mens det var mange fisker som var oppe nå og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg kjørte innom om søndan, og da fikk jeg rett og slett tipset om å la være å kjøpe fiskekort og heller dra hjem.

Jeg synes dette kunne høres ut som en sur lokal fisker som ikke er glad for å kunne drepa den store illesmakende fisken i Rena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte innom om søndan, og da fikk jeg rett og slett tipset om å la være å kjøpe fiskekort og heller dra hjem.

Jeg synes dette kunne høres ut som en sur lokal fisker som ikke er glad for å kunne drepa den store illesmakende fisken i Rena!

Ja, det var et litt rart råd:) Rena leverer nesten alltid, om man leter litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Kvarven en tur tirsdag kveld. Stort sett samme forhold som Tor Arne beskriver - kun sporadisk vaking frem til det begynte å skumre, deretter mye vak i hele elva til lang ut på natta, også steady fisk nære land. Jeg vet ikke hva de tok, men mistet en veldig fin ørret på superpuppan. Mye harr tror jeg.

Husk myggmiddel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Jeg synes dette kunne høres ut som en sur lokal fisker som ikke er glad for å kunne drepa den store illesmakende fisken i Rena!

Kanskje meg han snakket med Staffan.

Jeg har store ører, og dårlig kulinarisk gehør. Men suger på banjo  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=N40d047u-L8

Er bare å bestemme seg for å reise eller ikke.

Store døgn og steds variasjoner, så må nesten forsøke selv.

Eneste som virkelig kan sette kjepper i hjulene er unormalt høy vannstand.

Vårfluer i diverse varianter og stadier er det sikreste (og enkleste).

Nærmer seg midten av august.

Ikke lenge før døgnfluene dukker opp igjen, ofte suppe fra krok 16 og nedover på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Dryflyslut

Reidun var i Rena hele tirsdag. Tilnærmet null aktivitet i overflaten på dagtid. Men fra ni-ti-tiden og utover i mørket var det bra med puppeaction. Mye fisk oppe, men som vanlig vanskelig å kroke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen! Det er meldt striregn i hele mårra, særlig på kvelden, hælvette!

Ikke morro å kaste bort en hel dag/kveld på å vente. Lørdag og søndag

skal det bli veldig bra. Men jeg drar. Noen som har lyst til å være med? :) :)

Striregna i går kveld også, men var fisk og kaste på innimellom de værste skurene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Nei, blirre for mye striregn så holder jeg meg i hytta,

drekker og koser meg. Satser da på tidlig lørdag mårra dersom regnet

har stoppet. Ellers blir det fiske lørdag, søndag, og mandag, hooohOOOOO!! ;D ;D

Skal prøve å ta bilder og gi fangstrapport hver kveld da jeg har bredbånd der oppe.

Ååååå... jeg gleder meg som en UNGE!

Kniiiis..... :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte innom om søndan, og da fikk jeg rett og slett tipset om å la være å kjøpe fiskekort og heller dra hjem.

Jeg synes dette kunne høres ut som en sur lokal fisker som ikke er glad for å kunne drepa den store illesmakende fisken i Rena!

Nei det var faktisk på kvarven! Men du var jo ikke der:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være i elva hele dagen må du huske følgende:

-Nok knært.

-Fotoutstyr

-Mat/Kaffe

-Yatzy-Blokk (eventuelt kortstokk, om du heller vil legge kabal)

-Solkrem, kjett å våkne opp som en grisunge etter en powernap i gresset!

-Lesestoff.

Dagfisket i Rena har vært veldig trått, så her gjelder det å være tålmodig! Eller kanskje ha litt flaks:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom akkurat hjem fra Rena nå. Veldig lite liv i elva. Kom dit ved 4-5 tiden og var noen vak her og der. Men bare oppe 1 gang på 10-20min. Fant vel 1 steady fisk på hele kvelden. Men selvfølgelig på feil side av elva ;)

Litt i meste laget med vann for min del. Men ifølge Åke var det 100% knall sånn elva var nå. Men ja som du har fått med deg, meld noe helvettes regn i morra kveld.

Send på en melding mulig jeg kan komme oppover igjen i morra kveld for noen timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

På visse strekninger kjenner Åke elva bedre enn egene bukslommer......det gjør at ver at det står sisk der og der, Åke har det slik at han har evnen til å fiske standplasser under vårflueaktivitet.......repitisjonskasting er veldi lurt på et sted hvor man har sett fisk vake nå på ettersommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, nå drar jeg på formiddagen. Siste værmelding gir muligheter for opphold

i kveld. Men fra i mårra blir det knall!

Jeg kommer til å fiske på strekka Lindstad - Deset. Da jeg var der sist hadde

jeg fine opplevelser med fiske der. Har faktisk aldri fiska oppe ved hengebrua enda.

Synes det flokker seg litt for mange fiskere der. Brua er OPPSKRYTT! ;D ;D

Jeg kommer til å fiske morgen og kveld/natt.

Midt på dagen blir det slaraffenliv, drive dank, eta, prompe litt, og drekka.

En liten nap i halvfylla hører også med. Dusjing blir uaktuelt før jeg skal him.

Bortkasta dyrebar tid. Dessuten er dusjing på fisketur HOMO.... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, japp. Meg igjen. No har jeg innretta meg i hytta, eti, kaffe, og sitter her med ein drAAAm... ;D

Det småregner litt, så jeg ser an i kveld da det er meldt et voldsomt regnevær. Litt yr er greit, men konstant

bøttevær er uinteressant.

Elva ser faktisk ikke så stor ut. Kanskje dem struper'n etterhvert pga regnet.

Jeg koser i hvertfall rÆÆÆva av meg nå, så jeg venter gjerne til i mårra tidlig.

Da drar jeg ut ca 0500 og fisker utover til ca 0900. Så hytta, ete, og såva litt.

Her skal jeg være til og med mandag. Skal kooooose meg i hjÆÆÆL ;D ;D

Har til og med breibein her....hooohOOOOO!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, japp. Meg igjen. No har jeg innretta meg i hytta, eti, kaffe, og sitter her med ein drAAAm... ;D

Det småregner litt, så jeg ser an i kveld da det er meldt et voldsomt regnevær. Litt yr er greit, men konstant

bøttevær er uinteressant.

Elva ser faktisk ikke så stor ut. Kanskje dem struper'n etterhvert pga regnet.

Jeg koser i hvertfall rÆÆÆva av meg nå, så jeg venter gjerne til i mårra tidlig.

Da drar jeg ut ca 0500 og fisker utover til ca 0900. Så hytta, ete, og såva litt.

Her skal jeg være til og med mandag. Skal kooooose meg i hjÆÆÆL ;D ;D

Har til og med breibein her....hooohOOOOO!!

Ser du noe Danica?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, japp. Meg igjen. No har jeg innretta meg i hytta, eti, kaffe, og sitter her med ein drAAAm... ;D

Det småregner litt, så jeg ser an i kveld da det er meldt et voldsomt regnevær. Litt yr er greit, men konstant

bøttevær er uinteressant.

Elva ser faktisk ikke så stor ut. Kanskje dem struper'n etterhvert pga regnet.

Jeg koser i hvertfall rÆÆÆva av meg nå, så jeg venter gjerne til i mårra tidlig.

Da drar jeg ut ca 0500 og fisker utover til ca 0900. Så hytta, ete, og såva litt.

Her skal jeg være til og med mandag. Skal kooooose meg i hjÆÆÆL ;D ;D

Har til og med breibein her....hooohOOOOO!!

Ser du noe Danica?

;D  ;D  ;D Du er faen ikke sann  ;D Utrolig bra . . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...