Gå til innhold

Fluer til høsttreffet!!


Gjest Kalle

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ruffen smaker på varene til Robban??? Har jo skjønt at det ikke akkurat går i vørterøl noen fredagskvelder...

;D ;D ;D

bjorni

Det var faktisk tennveske. Huff kjenner nesten smaken enda :P

Utrolig hva man gjør for å være verdens tøffeste pappa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

NÅ skal ikke jeg dit, men til Telneset. MEN; det finnes en og annen ørret. For de som kaster ei og annen gjeddeflue burde det være mulighet :)

Forresten; Det viktigste med gode fluer til harr er at de er flerfargede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Harren om høsten er småhomo :) Kontrast rosa/sort, skarpe farger (rosa nymfer). Pearl fasettslipt kulehode nymfe og maur med skarp claret i kula foran er som å fiske med garn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffen smaker på varene til Robban??? Har jo skjønt at det ikke akkurat går i vørterøl noen fredagskvelder...

;D ;D ;D

bjorni

Det var faktisk tennveske. Huff kjenner nesten smaken enda :P

Utrolig hva man gjør for å være verdens tøffeste pappa....

Yess !

Jeg visste det,visste det bare ! ;D

Her finnes ikke alkoholmisbruk. ;D

Willy 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Kalle :) dem var fine 8) det eneste jeg kansje ville prövd var litt mindre dubbing for da synker den enda litt fortere ikke for å kritisere men bare ett tips hva jeg personlig ville gjort

Du har et poeng,B.R . ;)

Dette er for meg første sesong med disse fluene,og jeg har oppdaget hvor bra tsjekkere synker selv om de ikke er så veldig fortynget,det virker som det en glimrende kroppsform på disse fluene,og de kan gjerne være litt stramt bundet.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Kalle :) dem var fine 8) det eneste jeg kansje ville prövd var litt mindre dubbing for da synker den enda litt fortere ikke for å kritisere men bare ett tips hva jeg personlig ville gjort

Motatt ;) Men tror bildet lyver litt, virker litt fyldigere på bilde enn hva de er i virkeligheten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Kalle :) dem var fine 8) det eneste jeg kansje ville prövd var litt mindre dubbing for da synker den enda litt fortere ikke for å kritisere men bare ett tips hva jeg personlig ville gjort

Motatt ;) Men tror bildet lyver litt, virker litt fyldigere på bilde enn hva de er i virkeligheten :rolleyes:

he-he ja det var nok litt feil kamera vinkel :rolleyes: seriöst dem blir fine til harren 8) og hvis du setter på en lettere flue som opphenger så kommer du til å få masse med harr skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken krokstørrelse snakker vi egentlig? Er det bittesmått som er guille godt, eller alt mulig?

Eirik

Bestilte noen mikronymfer fra Polen. Og det jeg fikk var i str 22 og 24. Veldig smått, men det hadde vært morsomt å få fin fisk på dem! Lite svart kulehode, skarp oliven kropp og et kort fiberhale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Bruker nymfer fra str. 4 til 16 og kulehode-nymfer fra 10-24. Tørt fra 10-24. Anything goes :) Varierer veldig bare i løpet av dagen på hvilken fluestørrelse som funker, spesielt med nymfer, og på dybden der man skal presentere nymfene selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hvilken krokstørrelse snakker vi egentlig? Er det bittesmått som er guille godt, eller alt mulig?

Eirik

Bestilte noen mikronymfer fra Polen. Og det jeg fikk var i str 22 og 24. Veldig smått, men det hadde vært morsomt å få fin fisk på dem! Lite svart kulehode, skarp oliven kropp og et kort fiberhale.

Madammen fikk en harr i Sømåa på ca. 57cm på krok 22 nymfe :) Sett det er tatt Donaulaks på maaange kilo på micronymfer. Smått er godt :) (For fisken altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...