Gå til innhold

Put & Take


tullebukk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har som sikkert de fleste her fisket ganske mye helt fra jeg var liten, men oppdaget ikke hvor fantastisk fluefiske er før for et halvt år siden. Problemet mitt er bare at når denne lidenskapen kom som lyn fra klar himmel, hadde jeg allerede bestemt meg for å studere i Danmark. Her har jeg ikke mulighet til å fiske i forlatte fjellvann og store flotte elver som vi har hjemme, men det er mange av disse put and take dammene med regnbue-ørret, så jeg får ta til takke med dette så lenge  :)

Spørsmålet mitt er da om noen har erfaringer med dette fisket. Fluetips (vått, tørt, farger etc), snører osv.. I den dammen jeg har forsøkt med noen ganger nå er det svært farget vann (brunt), så jeg ser ikke mer enn 30 cm ned i vannet. Gjør dette at jeg kan gå noe opp i fortomstykkelse?

Må legge til at dersom jeg ikke hadde funnet dette forumet og fått lært mye, så ville jeg mest sannsynlig stått og piska med fluelina mi med flua direkte på, uten å engang ha vett til å knytte på en fortom 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hellere tage ud til kysten efter sjøørret  :D

Og der er et par småelve - åer, som er værd at fiske i her i DK....hvor skal du læse ??

Mvh

Torben

Aalborg  :) Så det er jo et stykke ut til kysten. Limfjorden er jo bare noen meter unna, men jeg vet ikke om det er lett fiske med flue der i aalborg-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limfjorden er et fint sjøørretsted......der kan træffes på sø alle steder, men nok ikke i havneområdet - hvor mange ofte kan fange sild !!

Tag waders med og så er det bare med at udforske fjorden.

se dette link - der står mange gode tips !!

http://www.aalborgkommune.dk/borger/kultur-natur-og-fritid/natur/aktivt-friluftsliv/sider/frie-fiskepladser-i-aalborg-kommune.aspx

Held med studiet og fiskeriet :-)

PS søg på havørred - havørredfluer på nettet, og du kan finde utrolige mye om sø i DK

tight lines

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limfjorden er et fint sjøørretsted......der kan træffes på sø alle steder, men nok ikke i havneområdet - hvor mange ofte kan fange sild !!

Tag waders med og så er det bare med at udforske fjorden.

se dette link - der står mange gode tips !!

http://www.aalborgkommune.dk/borger/kultur-natur-og-fritid/natur/aktivt-friluftsliv/sider/frie-fiskepladser-i-aalborg-kommune.aspx

Held med studiet og fiskeriet :-)

PS søg på havørred - havørredfluer på nettet, og du kan finde utrolige mye om sø i DK

tight lines

Torben

Hehe. Jeg så faktisk akkurat den linken på fisketips.dk:D Vaderene som du nevner, de må jeg nok investere i, så får jeg heller spise dansk rugbrød til kr 3,50,- en tid fremover  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...