Gå til innhold

Fluer som funket i 2010


ΛΛЯDΛHL

Anbefalte innlegg

Så lenge den stripes eller fiskes tørt stille blir det vel strengt tatt mer å regne som en en caddi enn en muddler. Likner mer en caddi også. Uansett - fin flue - hvor får man tak i slike?

Helt enig. Som sagt kjøpt på Hemsedal Sport, men jeg mener å ha sett noen på Nordisk også. Eller binde selv, det har jeg tenkt å gjøre. Legg merke til CDC'n under hjortehårene. Skal ha tre i boksen neste år. 

Grøthe mudleren er ihvertfall ei Mustad-flue . . . Har mine fra noen sett med Mustad Signaturefluer, som jeg omtrent fikk gratis i sin tid.

I disse pakkene var det flere fine fluer (til Mustad å være), som Vera, Eikre Puppa, Bjørnemyggen m.fl.

Den Grøthe Muddlern er faktisk en umpqua flue, i hvertfall den som JB har brukt. Kjenner igjen kroken....ikke mustad det.

Stemmer nok det, så det er sikkert flere utgaver av disse :)

Jørn nevner at han har kjøpt sine hos Hemsedal Sport, og såvidt jeg husker så selger de ikke Mustad-fluer der heller.

De jeg har er ihvertfall Mustad Signature.

Kroken som er avbildet er i hvertfall en tmc 102Y, derfor jeg var kort innpå her.. tviler på at mustad bruker det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muddlere,javel,litt tungt for meg det. ;D

En av fluene fra forumet som jeg syns virkelig har gjort det bra,og ikke burde mangle i noens flueboks fra nå av og framover,og som jeg vil takke Andrè Brun for.

Egen erfaring,og tilbakemeldinger fra mange andre,er dette ei flue som har fanget bra i år,og mange fisk har tatt denne uten nevneverdig reservasjon.

Har ikke tatt bilder av den selv,derfor legger jeg ut hele tråden,fordi jeg syns den fortjener det! :D

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13936.0

Her ligger bilder og linker osv.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for det, Willy. Hyggelig å bidra, og det er som du sier ei kjempegod flue  :)

Bilde av den her. Vanlig er også å binde den med ren bindetrådkropp, men du kan også dubbe en tynn kropp eller bruke ribba påfuglherl.

God helg, karer!  :)

5020624896_faf85da02b_b.jpg

Foto: André Brun

Ja,rått bilde av ei lita,men rå flue,bandt opp en neve til Bjarne i Eksingedalen,han har ikke en igjen. ;D

Alle røket på kombinasjonen tynn fortom/stor fisk. ;)

Så jeg må nok spandere en kveld igjen. :)

Må bare legge til at jeg har,stort sett,bundet den med sort bindetråd og hvit ribbing,og det har funket bra.

God helg,imorra blir det kortlinefiske og glassline og streamer i Ekso. ;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for det, Willy. Hyggelig å bidra, og det er som du sier ei kjempegod flue  :)

Bilde av den her. Vanlig er også å binde den med ren bindetrådkropp, men du kan også dubbe en tynn kropp eller bruke ribba påfuglherl.

God helg, karer!  :)

5020624896_faf85da02b_b.jpg

Foto: André Brun

Willy

Kva krokstørrelse bruker du på denne flua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg tror nok de samme fluene fungerte like bra i 2011 :)

Men for min egen del så fungerte det veldig bra med Klinkhammer varianter av ymse slag, pluss Sailwing Dun, ei knagandes god flue, hvis jeg ikke husker helt feil så er Mr Brun opphavsmannen bak denne flua også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...