Gå til innhold

SAGE VXP


Juvis

Anbefalte innlegg

Hei , vxp blir helt klart spennede , at vt 2 har solgt dårlig er litt rart , kanskje noen ikke liker fargen helt også ?

Jeg har kjøpt to stykker hos Nfisk , og bare brukt den ene enda( kjøpte den andre i går)

Jeg skal ha meg en 8ft 3# og likte xp kjempegodt , dermed tar jeg med denne i betraktningen om ny stang i klasse 3# Sammen med en Winston , og en Redington jeg syntes virker spennede.

alle tre stengene har stort skille prismessig , men velger utelukkende den somkaster best m, og som passer meg. Mon tro om det blir sage n...?

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 4 uker senere...

Makan til ullent tåkeprat, VT2 liksom...., skjærer igjennom med en bluequillangler blogg sak;

http://bluequillangler.wordpress.com/2010/08/14/sage-vxp-aka-the-lighter-xp/

Jeg siterer:

We had a chance the other day to cast the new Sage VXP rods that will be available early September and WOW were we surprised.  The old XP family from Sage that we all loved and hated to see dropped from the line-up is back with a facelift.  The new VXP is light in hand and is a little more responsive than the original XP.  The hoop diameter has been decreased to drop weight and the lay-up of the graphite gives the caster more feel yet is still quick enough to punch into a nasty wind or cast double nymph rigs with indicator and split shot with ease.   The tip is fast like the old XP which will allow the angler to set the hook yet is suple enough to protect light tippets when dry fly fishing.

We casted the 5 weight with a RIO Gold line and the 6 weight with a RIO Grand and both lines worked exceptionally well on the respective rods.  You can feel the rod load and then unleash a fury of power with incredible line speed with very little effort.  If you thought the XP could not get any better, well leave it to Sage to figure out how to do just that!!

At $495 to $525 the VXP will for sure be a winner for the old school XP lovers as well as the anglers who never experienced the XP.  We feel Sage has hit a home run with this one and we are sure that you will feel the same when you cast one.  We welcome the offspring of the XP back to the line-up!!!!

Mer i klartekst på at dette er en xp, skal du lete lenge etter!

Liker også denne:

"We feel Sage has hit a home run with this one !"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kastet litt med denne så er mitt inntrykk at den ligger mellom SLT og XP...

Tore, etter å ha lest Bluequillangler ovenfor, så synes jeg godt du også kunne være litt mer blomstrende i din beskrivelse!  ;D

Dette er da ikke en SMS-tråd! 8)

Je får itte lov...  :D

Jeg hadde håpet å få lånt en lenge nok til å komme med (tørre) CCS data, men enn så lenge har det ikke lykkes. Ender vel med at jeg kjøper en 590-4...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kastet litt med denne så er mitt inntrykk at den ligger mellom SLT og XP...

Tore, etter å ha lest Bluequillangler ovenfor, så synes jeg godt du også kunne være litt mer blomstrende i din beskrivelse!  ;D

Dette er da ikke en SMS-tråd! 8)

Hehe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Nordisk og test en JB! Og fortell oss hva DU synes.  Jeg hoerer begge deler - oppgradert XP, SLT paa steroider.

Som ekspert har jeg planer om det ja, og så skal jeg skrive en svært objektiv produktanmeldelse.  :-\  Legger mye vekt på førsteinntrykket jeg da, og er raskt ute med plusspoeng om det er vedlagt monteringsanvisning. Små detaljer som mange hopper bukk over.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Nordisk og test en JB! Og fortell oss hva DU synes.  Jeg hoerer begge deler - oppgradert XP, SLT paa steroider.

Som ekspert har jeg planer om det ja, og så skal jeg skrive en svært objektiv produktanmeldelse.  :-\  Legger mye vekt på førsteinntrykket jeg da, og er raskt ute med plusspoeng om det er vedlagt monteringsanvisning. Små detaljer som mange hopper bukk over.  

Hehe, men serioest saa er du den eneste jeg kjenner ("kjenner"?) som fortsatt fisker med XP. Saa med det i "muskulaturminnet" hadde det vaert veldig interessant aa hoere hva ditt inntrykk var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vippet litt på min nyervervede 590 vxp og den kjennes ut som XP`ns litt beskjedne forsiktige bror. Følsom, kanskje en anelse lenger ned en storebroren, men det virker som om det er plenty med krefter her. Litt rart med dette corduracoveret, men det er vel greit det og. Jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg trua på.....lekker farge som er valgt...

er tuben rom-inndelt som på vt2 ?

er dette gjort for at brukere ikke skal bli misbrukere :) og ta med stang uten tube , slik at baktanken ligger i at mindre stenger som fraktes uten tube gir mindre garantisaker ?

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en 490 hjemme og venter på meg når jeg kommer hjem tidlig desember.

Rapporten derfra melder om nydelig stang, som viser følsomhet og krefter.

Og Sage Click snella er jo bare nydelig. Fikk høre "utras" på den via telefon i helgen, og gud bedre som

det sang! Skyt meg den som vil, men lyd i snella er viktig ;)

Kommer med mer når jeg får prøvekastet med stanga selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg trua på.....lekker farge som er valgt...

er tuben rom-inndelt som på vt2 ?

er dette gjort for at brukere ikke skal bli misbrukere :) og ta med stang uten tube , slik at baktanken ligger i at mindre stenger som fraktes uten tube gir mindre garantisaker ?

Mvh Espen

Jepp, tuben er rominndelt, synes det virket mer skummelt enn trekk og alutube, så jeg tipper det er for å få ned prisen. Jeg har tilgode å knekke noe ut og inn av stangpose eller tube, det er mye værre med bildører. De er skummle de ;D

Edit: fargen ja, dritlekker. og knallfin finish. Lekker stang som gleder et kaldt hjerte i kulda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøvde min nye 490 såvidt, og den virker veldig god! Responsen var over all forventning, og stanga snakka til meg når jeg kasta. Og jeg fikk streng beskjed om å roe ned kastearmen :) Med en gang jeg gjorde noe feil fikk jeg beskjed om det, og når jeg kasta riktig svarte stanga med en nydelig feeling. Kan ikke sammenligne med noen andre sage stenger, desverre, men medium aksjon med litt rask tupp er kanskje riktig betegnelse? Jeg kasta både med opti stream og stillwater, og likte streamen best. Den lada stanga litt bedre enn stillwateren. Har ikke bestemt meg for snøre til den enda, men skal prøve litt forskjellig framover, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Og hvis det er flere med VXP her som ikke likte tuben den kom i fins det flere plasser å få tak i ny tube.

Nordisk har sage-tuber, men de er dyre.

På ebay fins det masse auksjoner hvor du fort kan gjøre et kupp.

Skittfiske.no selger billige tuber.

Fins sikkert mange andre plasser og, men det er disse jeg fant.

Rart at de leverer med den typen tube egentlig.. Jeg likte det ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Sage VXP er blitt min "beste allround stang" personlig så mener jeg at Sage ikke har noen andre stenger som kan måle seg med denne

men en kan jo håpe det kommer noe snart over there ikke vet jeg? men det mangler en high end stang som ikke skal være tøff,stiv, men med følsom tupp.

Så da er det kanskje også like greit å beholde XPen ett år til også ;-)

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte vxp blanks i 2010 og bygde en i 9' #7. Det har siden da vært min beste stang til SØ og HA. Vanvittig god. Men denne stanga slo aldri veldig ann her i Norge?

Har ikke inntrykk av at det florerer av VXP stenger blant fluefiskere her til lands, nei.

Selv syntes jeg de er knallgode, og har i klasse 4 og 6 . . . Skulle gjerne hatt 5'eren, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en VXP 9' #5 på skitt fiske til halv pris i høst som supplement til X1 og Helios #6 og Fluvius #4 m. Knakk den forrige femmeren, og jeg må si jeg er meget fornøyd så langt. Har prøvd den med presentation, experience i # 5 og helgrønt highwater i #4. Strøken finish og kork på stanga, og medium- fast aksjon som jeg liker til fiske i skogen. Bruker experience og highwater mest, men kommer til å teste SBT iallefall da jeg digger dette i klassen over og under. Jeg er iallefall knallfornøyd, betalte i underkant av 2500. Meget lekker i kombinasjon med Dry fly titan;)

Tom Aage

Endret av Tom Aage Aarnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...