Gå til innhold

Cloeon eller Procloeon


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Ca 8mm lang, oliven i farge og uten bakvinger med to haletråder. Kan dette være cloeon eller procloeon? Denne kom svinsende inn kontorvinduet nettop. Med litt nærmere ettersyn så jeg drøssevis som sto på alle vinduene bortover gangen. Går en liten elv ved siden av fabrikken som desse klekker fra. En liten forsommerhilsen fra bekken. OG JEG ER PÅ JOBB!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det føltes sånn. Jeg har letet hele helgen etter klekkinger og har også sett antydninger til dem, men jeg fikk ikke tak i noen så jeg kunne studere på nært hold. I dag oppsøkte de meg istedenfor. Spooky!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 8mm lang' date=' oliven i farge og uten bakvinger med to haletråder. Kan dette være cloeon eller procloeon? Denne kom svinsende inn kontorvinduet nettop. Med litt nærmere ettersyn så jeg drøssevis som sto på alle vinduene bortover gangen. Går en liten elv ved siden av fabrikken som desse klekker fra. En liten forsommerhilsen fra bekken. OG JEG ER PÅ JOBB!!!!!!!!!!![/quote']

 

Minner om den samme jeg fant i helgen. Prøvde å finne ut av det på denne siden under tittelen `Hvilken Døgnflue`, men jeg oppga muligens feil lengde. Trodde den var over centimeteren. Det var den nok ikke. Syns selv den var litt grå/brun, men det kan ha vært lyset :oops: Denne var også uten bakvinge og med to haletråder.

Sykkulven er vel også på Vestlandet? Litt lengre nord enn meg :D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Nja, den hadde en markert linje som på en måte gikk diagonalt oppover vingen.

Skal ta inn et nytt eksemplar i løpet av dagen. De sitter på vinduene her. Kan også nevne at de hadde ganske markerte sorte øyner som stod oppreist fra kroppen. Det kan vel egentlig bare være forskjellen på hanner og hunner antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...