Gå til innhold

Den lille nettbutikktråden [BETA]


Claµs

Anbefalte innlegg

Vær hilset godtfolk! :D

Jeg har i en tidligere tråd nevnt at jeg vurderte å mekke sammen en samletråd om nettbutikker inn/utland, og her er den :)

For at tråden skal bli best mulig trenger jeg deres hjelp til å fylle den opp med butikker, erfaringer og tips angående netthandel i inn og utland. Hvis det skulle dukke opp linker som ikke fungerer eller andre feil så rop ut.

Jeg vil presisere at denne tråden ikke er en plass for å diskutere moral/etikk rundt utenlandshandel som vi til tider har vært plaget med. Om noen skulle ha innvendinger i den retningen anbefaler jeg at de starter en egen tråd.

Norske nettbutikker

Fiskesnella.no

Fisketid

Fiskefluer.com

Bindestikka.net

Stram Line

Floga.no

MMFiske

Komplett Fritid

Skittfiske

Agdars

Vammen Fritid

Stjørdal Sportsfiskesenter

Noroco

Nordisk Fiskeutstyr - Erfaringer: Saatvedt

Fly-line

Sportsbutikken/

Villmarksbutikken

Prima Villmark

Fiske og Friluft

XXL

Grønberg Sport

Grandes Fluefiske

Midtgård Fluefiske

Chr Baardsen & Søn

Gero Sportsfiske

Flue.no

Amerikanske nettbutikker

The Caddis Fly Angling Shop

Wingaersheek Flies

FlyShopCloseouts

Angler's Workshop

Burleson Sporting Co - Erfaringer: ErlendH

Madison River Fishing Company - Erfaringer: -Lars-

Stillwater Fly Shop - Erfaringer: Raymond

Feather Craft Fly Fishing

Castaway Fly Shop

Gorge Fly Shop

The Kingfisher

The Fly Shop

TCO Fly Shop

Bob Marriott's Flyfishing Store

Mud Hole Custom Tackle (Stangbyggerens mekka)

North Platte River Fly Shop

Kaufmann’s Streamborn

Doc's Fly Box

The Yellowstone Angler

Leland Fly Fishing Outfitters

Saltwaterflies.com

Bear`s Den

Cabelas

Land Big Fish

Andre europeiske nettbutikker

TroutLine (RO)

Siman Ltd (CZE)

Bogdan Gawlik (PL)

Active-Angler (DK)

FishingMad (UK)

The Fly Lady's Shop (UK)

Tom C. Saville LTD (UK)

Stockport Fly Fishing Supplies (UK)

Jay's Fly Shop (UK)

Lakeland Fly Tying (UK)

Harris Sportsmail (UK)

Tacklebargains (UK)

Taimen : Fly Fishing (PL)

ProFish (DK)

Wittlocks Sportfiskebutik (SE)

Capricorn (SE)

Fly Fishing Masters (SE)

Valutakurs USD

Valutakurs GBP

Valutakurs EURO

Valutakurs DKK

Valutakurs SEK

Import av fiskeutstyr er et lett regnestykke:

Hvis du f.eks handler fiskeutstyr for 1000,- og frakten blir 300,- så multipliserer du med 1.25 (25% moms).

Da vil den totale kostnaden for pakken bli 1625,- pluss en hundrings i fortollingsgebyr.

Toll.no sin importkalulator

Har dere forslag til layout så for all del si fra  :)

Tråden er bare valpen så bear with me :);)

(btw.. Jeg lurer på om det hadde vært greit med noen få linjer under hver butikk hvor deres erfaring kunne få plass.. f.eks noe ala: "Rask levering og god kundeservice" eller noe i den duren?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Oioioi! Detta var flotte saker, Claus :D

Så vidt jeg kan se i farta så er det vel kun floga.no som ikke er på lista over norske nettbutikker. Ellers så var det jo mye nytt for meg.

Flott Magnus :D

Men om du kunne skrevet en liten linje om erfaringer med floga.no hvis du har handlet der, så hadde det vært enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg gjerne gjort Claus, men dessverre har jeg ikke handlet der.

Agdars derimot er jeg fornøyd med det ene kjøpet jeg gjorde hos. Et fluefiskesett hvor jeg skulle bytte om sveiva på snella. Skruene satt litt for hardt, og de ba meg sende tilbake snella så sendte de en annen med sveiva på riktig side, uten at jeg skulle måtte betale noe ekstra (frakt betalte de) for det.

Nordisk som du har på lista di der er i allefall Saatvedt fornøyd med. http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=17643.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Vammen Fritid er konkurs, så de kan du egentlig stryke fra lista

Sakshaug Sport har også begynt å leke med nettbutikk, men kan ikke si at resultatet er bra sålangt :o

www.sakshaug-sport.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for dere alle butikkene har den plasseringen med mellomrom mellom linkene og en erfaringslinje på undersiden.. Vil det funke eller blir det forvirrende?

Vil vel bli en veldig lang liste? Hva med å kjøre disse erfaringslinkene ved siden av i stedet?

Evt kan vel Terje redigere sitt innlegg om han får beskjed om det, så kan han ta erfaringene der? Så slepper du å trøkke inn så mye tekst i første innlegget, og vi slepper å få en veldig uoversiktelig butikkliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import av fiskeutstyr er et lett regnestykke:

Hvis du f.eks handler fiskeutstyr for 1000,- og frakten blir 300,- så multipliserer du med 1.25 (25% moms).

Da vil den totale kostnaden for pakken bli 1625,- pluss en hundrings i fortollingsgebyr.

Toll.no sin importkalulator

Du betaler kun mva av varens verdi og ikke for frakten. Så hvis en vare koster 1000kr så betaler du mva av 1000kr, som er 250kr, så plusser du på fortollingsgebyret som varierer noe, men ca 100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import av fiskeutstyr er et lett regnestykke:

Hvis du f.eks handler fiskeutstyr for 1000,- og frakten blir 300,- så multipliserer du med 1.25 (25% moms).

Da vil den totale kostnaden for pakken bli 1625,- pluss en hundrings i fortollingsgebyr.

Toll.no sin importkalulator

Du betaler kun mva av varens verdi og ikke for frakten. Så hvis en vare koster 1000kr så betaler du mva av 1000kr, som er 250kr, så plusser du på fortollingsgebyret som varierer noe, men ca 100kr.

post-4748-1394988224286_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import av fiskeutstyr er et lett regnestykke:

Hvis du f.eks handler fiskeutstyr for 1000,- og frakten blir 300,- så multipliserer du med 1.25 (25% moms).

Da vil den totale kostnaden for pakken bli 1625,- pluss en hundrings i fortollingsgebyr.

Toll.no sin importkalulator

Du betaler kun mva av varens verdi og ikke for frakten. Så hvis en vare koster 1000kr så betaler du mva av 1000kr, som er 250kr, så plusser du på fortollingsgebyret som varierer noe, men ca 100kr.

koster varen over 200 kr, må man nok desverre betale toll og mva for frakt kostnadene også;

"Varer fra 200 kroner må fortolles

Varer kjøpt på nett som til sammen koster fra og med 200 kroner må fortolles. Toll og avgifter beregnes ut ifra summen av:

varens verdi

fraktkostnader for sending av varen

eventuelle forsikringskostnader for sendingen!"

http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=118784&epslanguage=NO#kostnad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt så ser det ut til at dere har rett, mva er av sendingens verdi ved ankomst grensa. Og dette er hva som sender oppgir på pakken. Og da er vi inne på ett annet vesentlig poeng Claus, oppgir sender med frakt må du mva av den, oppgir de uten frakt, er det kun varens verdi som mva av.

Orvis USA skriver kun varens verdi, uten frakt. Det samme gjør Glasgow Anglers. Dette er jo ikke uvesentlig når du vet at mange har svindyr frakt til lile Norge.

Kjøpte en snelle fra Orvis nå, på invoice og følgeseddel (i 5 eksemplarer) står det kun oppført varens verdi, og det er bra.

Fott engasjement Claus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir spesielt populært å hinte frempå hvordan man lurer seg unna toll/moms her inne..

Nåja, at noen utenlandske butikker oppfører kun varens verdi er jo ikke å snike seg unna noe som helst da. Orvis er rimelig store, og de følger boka til punkt og prikke. Har sikkert fått 15 pakker derfra bare dette året, og ingen av de har det stått annet enn varens verdi på. Og når porto derfra fort blir 85$ så er det bare bra. men lurer jeg noen? Hvordan da? Export dokumentene er jo utenfor min kontroll.

Men, og det er rimelig teit!, dersom du handler varer for under 200kr, ja da er frakt eksludert! Forstå det den som kan. Men bra for de som handler fluer fra for eks www.detteflies.com

Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie

Kjøper du varer på nett som til sammen koster under 200 kroner, slipper du å betale toll og avgifter. Frakt for varen kan komme i tillegg. 200-kronersgrensen regnes på fortollingstidspunket etter Tollvesenets omregningskurser.

Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto, trenger du ikke betale toll og avgifter for DVD-en.

Kilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt så ser det ut til at dere har rett, mva er av sendingens verdi ved ankomst grensa. Og dette er hva som sender oppgir på pakken. Og da er vi inne på ett annet vesentlig poeng Claus, oppgir sender med frakt må du mva av den, oppgir de uten frakt, er det kun varens verdi som mva av.

Orvis USA skriver kun varens verdi, uten frakt. Det samme gjør Glasgow Anglers. Dette er jo ikke uvesentlig når du vet at mange har svindyr frakt til lile Norge.

Kjøpte en snelle fra Orvis nå, på invoice og følgeseddel (i 5 eksemplarer) står det kun oppført varens verdi, og det er bra.

Fott engasjement Claus!

En regning, eller proforma invoice SKAL inneholde frakt. Hvis ikke så skal tollerne egentlig finne den eller ta en skjønnsvurdering. Men ofte så bare dropper det det. Hvis det er småsaker.

Det hender de kontrollsjekker verdien på varene også. Og da beregner de avgifter på det de finner, og ikke det som står på regningen. Luringer er de...

OG, vadebukser er egentlig fritatt for toll, siden det skal gå under 'fiskeutstyr'. Men det hender de tar det inn under 'tekstiler' og da må du ut med toll. Kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...