Gå til innhold

Havabbor på Vestkysten


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Tja, to av gutta i Jazz & Fly Fishing bor i Göteborg, og de fisker mye på vestkysten, spesielt på våren, men også en del på sommeren.

Har aldri hørt at de har fått havabbor, og har heller ikke inntrykk av at det er noe særlig av den langs vestkysten?

Men det er mye sjøørret der, og utrolig mange fine fiskeplasser! Kysten er mye mindre utbygd enn Vest- og Østfoldkysten, så det er lett å finne steder med fin natur og godt fiske. Anbefales for de som ikke har vært nedover der.

Skal sjekke dette opp litt nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Kysten er mye mindre utbygd enn Vest- og Østfoldkysten, så det er lett å finne steder med fin natur og godt fiske. Anbefales for de som ikke har vært nedover der.

 

Ja, sånn sett er svenskekysten mye bedre enn den norske. Ferierte mye i båt på svenskekysten som barn, og der betyr allemannsretten åpenbart noe annet enn i Norge. Store deler av Østfold- og Sørlandskysten er ødelagt.

OT, men relevant i forhold til fiske i Sverige, så jeg håper på tilgivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysten er mye mindre utbygd enn Vest- og Østfoldkysten, så det er lett å finne steder med fin natur og godt fiske. Anbefales for de som ikke har vært nedover der.

 

Ja, sånn sett er svenskekysten mye bedre enn den norske. Ferierte mye i båt på svenskekysten som barn, og der betyr allemannsretten åpenbart noe annet enn i Norge. Store deler av Østfold- og Sørlandskysten er ødelagt.

OT, men relevant i forhold til fiske i Sverige, så jeg håper på tilgivelse.

Tilgitt ;D

Er enig i det med allemannsretten, så lite skilt og advarsler om privat grunn, der overtredere vil bli skutt og lagt ut som åte..

Men det er særlig her sør i Norge det er sånn, langs kysten ihvertfall!

I nord er det ingen som bryr seg om hvor du vandrer i fjæra..

Men jeg er bra sikker på at det finner noen havabbor perler Vestkysten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...