Gå til innhold

Airflo Ridge CLEAR...ny knall line??


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

Bra svar Rune. Det du sier er at de ikke er tatt inn til forhandlerne i Norge ennå.. BRA at kvalitet etc. blir grundig testa først. Jeg kjøper ikke Airflo FØR slik testing er gjort av flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra svar Rune. Det du sier er at de ikke er tatt inn til forhandlerne i Norge ennå.. BRA at kvalitet etc. blir grundig testa først. Jeg kjøper ikke Airflo FØR slik testing er gjort av flere

Det er sikkert unødig å teste, tester ikke for å se hvor bra det er nødvendigvis. Først og fremst for å ha noe å si om det selv... kjenne det man skal selge... Beklager self. at det kan ta litt tid..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig näre på å handle utomlands for lina vil jeg ha :) men det opptimale er så klart at jeg kan handle Norskt ;)

Nå er det vinter så jeg kan vel roe meg ned litt, men er den ikke å få kjöpt når det kommer i gang igjen så ja da handler jeg der jeg kan få tak i den.

Men jeg er ikke pessimistisk når Rune har lova å teste lina, noe som jeg synes er topp for det er derfor jeg vil handle Norskt av noen som tester i Norske forhold.

At Stig har handla utomlands eller hvor han har fått tak på den lina og er villig til å skrive om den er helt topp ellers er det vel ikke sikkert at jeg hadde kommi til å kjöpe den ikke sant ;) har nemlig handla på Stig sin annvisning för og har ikke til nå blitt skuffa :)

Han skal heller ha honör for han skryter sakene opp i skyene viss han synes det er ett bra produkt og det skal det mye til å leve opp til når man stikker fram glass haka som han gjör for å hjelpe oss andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Stig har handla utomlands eller hvor han har fått tak på den lina og er villig til å skrive om den er helt topp ellers er det vel ikke sikkert at jeg hadde kommi til å kjöpe den ikke sant ;)

Aha . . . Så når enkelte hinter om at de mener at det å handle fra utenlandske nettbutikker er en uting så er det ikke fordi det er utenlandshandel, men fordi vedkomne evt har glemt å lovprise produktene her . . . ?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

At Stig har handla utomlands eller hvor han har fått tak på den lina og er villig til å skrive om den er helt topp ellers er det vel ikke sikkert at jeg hadde kommi til å kjöpe den ikke sant ;)

Aha . . . Så når enkelte hinter om at de mener at det å handle fra utenlandske nettbutikker er en uting så er det ikke fordi det er utenlandshandel, men fordi vedkomne evt har glemt å lovprise produktene her . . . ?  :D

Uten at jeg vet noe mer så er vel forskjellen at den ikke finnes i Norge vil jeg tro.

Jeg prøvde lina nå når jeg var innom Stig og jeg må innrømme jeg likte den veldig godt. Gode produkter er gode produkter uansett hvem som leverer det. Og den der lina vil jeg gjerne ha til sommeren. Men at jeg forteller dere at jeg ikke kommer til å bestille den fra utlandet betyr nok ingenting ettersom jeg er rimelig inhabil i så måte. Uansett så venter jeg. Men ikke for lenge, Rune.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Stig har handla utomlands eller hvor han har fått tak på den lina og er villig til å skrive om den er helt topp ellers er det vel ikke sikkert at jeg hadde kommi til å kjöpe den ikke sant ;)

Aha . . . Så når enkelte hinter om at de mener at det å handle fra utenlandske nettbutikker er en uting så er det ikke fordi det er utenlandshandel, men fordi vedkomne evt har glemt å lovprise produktene her . . . ?  :D

Uten at jeg vet noe mer så er vel forskjellen at den ikke finnes i Norge vil jeg tro.

Jeg prøvde lina nå når jeg var innom Stig og jeg må innrømme jeg likte den veldig godt. Gode produkter er gode produkter uansett hvem som leverer det. Og den der lina vil jeg gjerne ha til sommeren. Men at jeg forteller dere at jeg ikke kommer til å bestille den fra utlandet betyr nok ingenting ettersom jeg er rimelig inhabil i så måte. Uansett så venter jeg. Men ikke for lenge, Rune.  ;)

Nåhhh . . . Syntes bare ikke jeg kunne la sjansen til å disse Stig for å ha handlet utenlands gå fra meg  :D

Ikke noe annet enn en litt morsom kuriositet, og personlig har jeg null interesse av hvor folk handler det de måtte ha behov for.

Når det gjelder Ridgeline-snørene . . . De jeg har hatt hittil har ikke blitt lenge på snella, for å si det sånn.

Ikke dermed sagt at denne ikke er god  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere som har erfaringer med denne utroligfantastiskenestående lina har handlet fra utlandet, altså ?  :o  :o  :o  ;D

Hva har du å si til ditt forsvar, Stig ?  ;D

Vet ikke hvem du har snakket med Lars, men har tanken slått deg at min line er en slags "testline" ;)

Forhandlere har jo ofte behov for  tilbakemeldinger samt egen kunnskap om produkter som de skal selge, trodde du hadde en viss kunnskap om denne form for "undersøkelser", både ang stenger og liner :)

Den vanlige forbrukers synspunkter er jo alltid interessant.

Se på det som en venne tjeneste Lars, jeg går god for denne linen også...som så mange liner/merker forhandlet av Guideline :)

Du skal ikke bruke unødig tid på dette du Lars, bare skaff de linen du, fra din "nærmeste" forhandler pr dags dato :)

Blir nok flere som får disse linene i hus, også når Guideline er klar for distrubusjon av dem.

Og legg merke til at jeg forherliger "linen", ikke hvor snikksnakker for den beste handelen.

I Swettgrasstråden snakker jeg varmt om et produkt, selv om jeg måtte skaffe det utenom min lokale forhandler...men jeg fant heldigvis en forhandler som jeg fant var "den nærmeste pr dags dato"

Stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere som har erfaringer med denne utroligfantastiskenestående lina har handlet fra utlandet, altså ?  :o  :o  :o  ;D

Hva har du å si til ditt forsvar, Stig ?  ;D

Vet ikke hvem du har snakket med Lars, men har tanken slått deg at min line er en slags "testline" ;)

Forhandlere har jo ofte behov for  tilbakemeldinger samt egen kunnskap om produkter som de skal selge, trodde du hadde en viss kunnskap om denne form for "undersøkelser", både ang stenger og liner :)

Joda Stig, man trenger ikke være geni for å skjønne at du ikke akkurat betaler veil. pris for produktene du omtaler.

Det er bla derfor jeg syntes du skal være forsiktig med å komme med formaninger ovenfor andre, som kanskje ser fordelen av å spare noen kroner ved å handle fra utlandet en gang i blandt.

Du skal ikke bruke unødig tid på dette du Lars, bare skaff de linen du, fra din "nærmeste" forhandler pr dags dato :)

Stig :)

Vær du trygg, Stig  :) Selv om sesongen er over så har jeg ikke lite å gjøre . . . Var som sagt bare litt skøyeraktig  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra svar Rune. Det du sier er at de ikke er tatt inn til forhandlerne i Norge ennå.. BRA at kvalitet etc. blir grundig testa først. Jeg kjøper ikke Airflo FØR slik testing er gjort av flere

Det er sikkert unødig å teste, tester ikke for å se hvor bra det er nødvendigvis. Først og fremst for å ha noe å si om det selv... kjenne det man skal selge... Beklager self. at det kan ta litt tid..

Bra og respektabel holdning  :) Jeg synes det var en god tanke å teste det selv litt først jeg, Rune. Det vitner om en solid og god holdning til produktet man skal selge. Der var vel det Pål mente også vil jeg tro. Uansett, kjempebra, Rune. Du er en solid mann, også når det gjelder fluesnører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Bra svar Rune. Det du sier er at de ikke er tatt inn til forhandlerne i Norge ennå.. BRA at kvalitet etc. blir grundig testa først. Jeg kjøper ikke Airflo FØR slik testing er gjort av flere

Det er sikkert unødig å teste, tester ikke for å se hvor bra det er nødvendigvis. Først og fremst for å ha noe å si om det selv... kjenne det man skal selge... Beklager self. at det kan ta litt tid..

Bra og respektabel holdning  :) Jeg synes det var en god tanke å teste det selv litt først jeg, Rune. Det vitner om en solid og god holdning til produktet man skal selge. Der var vel det Pål mente også vil jeg tro. Uansett, kjempebra, Rune. Du er en solid mann, også når det gjelder fluesnører.

Syns han er treig jeg. Rune, se nå til he***te å få tatt inn denne f**ns lina da før hele j**la bunten med fluefiskere har eksportert store deler av lønna si til utlandet! Du må da for en gangs skyld kunne stole på oss?! Ta det inn og selg. Du lærer like mye om produktet når du har tatt det inn som før du gjør det. Må jeg minne om at Stig og jeg maste om Akron og hvor lang tid det tok?  ;D

Eller, test videre du. Det er vinter.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okke som, linen er god- veldig god, la oss holde fokus på det. :)

Tror ikke jeg skal sette opp pris på hva jeg betaler og fra evt hvor...hadde blitt pinlig for de som elsker å spore av tråder ;)

(den siste var til deg Lars...siden du er eneste avsporing i denne tråden så langt.)

Anbefaler videre denne linene i #5/6 til de som har stenger i #5 og #6 de skal bedrive synkende fluefiske.

Jeg har bare prøvd Slow intermediate utgaven til nå, men for nok snart tilsendt fast utgaven også, om jeg ønsker det :-X;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest at jeg flott kan bruke #5/6 Clear Ridge på en litt røff femmer også, ja.

Synest også at "vanlige" sekser stenger kler denne linen godt.

I det hele tatt et godt stykke arbeid :)

Linen er et godt og klart supplement til det jeg har opplevd av slike liner i mitt unge liv :)

Linen ser heller ikke ut til å bekymre seg for å gå gjennom stangringer i kald værtype :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord er det ikke en line for mitt fiske, saltvann krever gode turnover egenskaper.

Både med tanke på fluestr og de faktiske forhold!

Vurderte denne lina litt, men kjøper nok gode gamle Stillwater da :)

Med deltataperingen kan det være et alternativ å gå opp en klasse og kappe fronttaperingen til man får ønsket vekt/overslag. Klumpen er jo i utgangspunktet ganske lang til sjøfiske også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av ikke mange trenger kappe på denne linen for følelse av gode overslag.

uansett en god tanke sverreef, justeringer for 100% tilfredshet kan noen ganger være fornuftig om "resten av linen" er fornøyelig.

Har gjort selv, flere enn èn gang.

Min Airflo Ridge Clear skal jeg derimot ikke ha i nærheten av saksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøpte meg 2 liner fra ei sjappe i england... SI #5\6 og SI 7\8...

Har prøvd de på 2 turer nå på Helios og Tcx og linene kaster veldig bra.. fyker avgårde:)

Har vært minusgrader på hver tur,lite minne... myk og fin...anbefales...

Ga 26 pund pr line....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg 2 liner fra ei sjappe i england... SI #5\6 og SI 7\8...

Har prøvd de på 2 turer nå på Helios og Tcx og linene kaster veldig bra.. fyker avgårde:)

Har vært minusgrader på hver tur,lite minne... myk og fin...anbefales...

Ga 26 pund pr line....

Kan jeg spørre hvilken webside er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg 2 liner ... SI #5\6 og SI 7\8...

Har prøvd de på 2 turer nå på Helios og Tcx og linene kaster veldig bra.. fyker avgårde:)

Har vært minusgrader på hver tur,lite minne... myk og fin...anbefales...

Ga 26 pund pr line....

Kan Guideline snart få testet disse selv, slik at mange flere får mulighet til å teste selv før kjøp...men det er ikke akkurat et sjansespill, linen er ganske spesielt god ;)

Fint å lese at andre lar seg begeistre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite videoklipp (dårlig bilde...men, men) gir inntrykk av hvor feiende flott noen og 20 meter (ca 25, dårlig plass dessverre) går unna. Kald værtype, ikke mye heftelser i linen.

Kastet også med Fluvius #5 9'6, det var rimelig ok det også...er vel egentlig en rimelig "spot on" opplevelse for de som ønsker å føle stang lade godt, samt kaste lange repeterende kast uten store anstrengelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...