Gå til innhold

hvor mye veier'n ????


Vebjørn'

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg har et bildet som jeg bruker som skrivebordsbakgrunn.

Jeg ser derfor på bilder hver dag og jeg lurer mer og mer på hvor mye den veier.(jeg fikk nemlig ikke veid den fordi den ikke fikk plass i hoven)

Lengde er også usikkert men den var veldig tett på 60cm i følge merkingen på stanga.

Jeg har to bilder som jeg fikk tatt rett før bateriet døde ut.

Det nederste er kanskje mest korekt?

post-4210-13949882591818_thumb.jpg

post-4210-13949882592551_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Råsjanse:

Ettersom du ikke fikk målt skikkelig heller og sier "tett på 60cm" så antar jeg 58cm. Det er som regel litt kortere enn man tror når man får målt skikkelig. Som regel, ikke alltid. K-faktoren ser ut til å være noe høyere enn det bildene "viser". I den størrelsen og med såpass "nakke" pleier fisken å ha en høyere k-faktor enn man tror. Jeg vil gå for 1,1 til 1,15. Derfor havner jeg (utfra bildene og med latterlig stor feilmargin) på 2,15 - 2,25 og runder av til 2,2. Dum som jeg er. Men så kjenner jeg ikke fiskene på det stedet den er tatt heller.

Uansett: Gratulerer med kjempefin fisk! bravo.gif

Bare kjøp deg en skikkelig håv til neste gang, hehe.  ;)

Edit. Det var allerede gjennomført ja.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. jeg har gått rund og fortalt folk att denne ørreten sansyneligvis er over 2kg.

ellers er den nest største den på avataren min, og den er jo ikke liten den heller.

Det er det fine med å ikke veie. Om et par år er den 2,5 og om ti år 3. Jeg fikk en fisk på 63 cm i sommer som jeg uheldigvis veide.

Fin fisk er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. jeg har gått rund og fortalt folk att denne ørreten sansyneligvis er over 2kg.

ellers er den nest største den på avataren min, og den er jo ikke liten den heller.

Det er det fine med å ikke veie. Om et par år er den 2,5 og om ti år 3. Jeg fikk en fisk på 63 cm i sommer som jeg uheldigvis veide.

Fin fisk er det uansett!

Klassisk tabbe det der med å veie fisken. Veksten stoppes jo brutalt når fisken veies i vitners nærvær. Jeg kom selv i skade for å veie en tørrflueørret på 66 cm i sommer ... Greit nok, så var den kanskje en tanke langsmal, men 2,1 kg?!?

Siste gang jeg veier en fisk ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det kan slå motsatt veg også: på Island i fjor så fikk kompisen en ørret på 58cm. Med Islandsk K-faktor så veide den stuttkjukke karen 3kg!! :o

Fankenmeg det sykeste jeg har sett og veid som fluefisker etter ørret!

Slik så den ut (Mobilbilde)

107600_s.jpg

Vil tippe rundt 2,1-2,2kg på den nydelige fisken din Sage :)

da er du passe smart om du sier til folk at den største ørreten du har fått er 58cm. (hvis det var den største da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. jeg har gått rund og fortalt folk att denne ørreten sansyneligvis er over 2kg.

ellers er den nest største den på avataren min, og den er jo ikke liten den heller.

Det er det fine med å ikke veie. Om et par år er den 2,5 og om ti år 3. Jeg fikk en fisk på 63 cm i sommer som jeg uheldigvis veide.

Fin fisk er det uansett!

Og derfor kommer jeg aldri til å kjøpe en heller. Takk Sjur. Nå kommer aldri noen til å tro på meg mer.

Gratulerer med vakker fisk sagemannen! Spiller det egentlig noen rolle hvor stor den var? Bare den var stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det kan slå motsatt veg også: på Island i fjor så fikk kompisen en ørret på 58cm. Med Islandsk K-faktor så veide den stuttkjukke karen 3kg!! :o

Fankenmeg det sykeste jeg har sett og veid som fluefisker etter ørret!

Vil tippe rundt 2,1-2,2kg på den nydelige fisken din Sage :)

Det er det drøyeste jeg har sett! Skulle tro den var født og oppvokst ved en pelletsfabrikk  ;D

Må ta meg en tur til Island skjønner jeg. Hmm... Hva kan jeg lokke kjerringa med? åh... Spa og shopping!!  ;D (i et annet land selvfølgelig. Drar jo uten kjerring til himmelriket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det kan slå motsatt veg også: på Island i fjor så fikk kompisen en ørret på 58cm. Med Islandsk K-faktor så veide den stuttkjukke karen 3kg!! :o

Fankenmeg det sykeste jeg har sett og veid som fluefisker etter ørret!

Vil tippe rundt 2,1-2,2kg på den nydelige fisken din Sage :)

Det er det drøyeste jeg har sett! Skulle tro den var født og oppvokst ved en pelletsfabrikk  ;D

Må ta meg en tur til Island skjønner jeg. Hmm... Hva kan jeg lokke kjerringa med? åh... Spa og shopping!!  ;D (i et annet land selvfølgelig. Drar jo uten kjerring til himmelriket)

Nydelig fisk, Sage  :) Både pen og fin i formen  8)

Skummelt ja, hvordan k-faktor kan slå hit og dit. Så konkret vekt og lengde er vel det eneste "håndgripelige" egentlig  :)

K-faktor kan slå begge veier, som du også viser med det fenomenale fiskebildet ditt her, Tony  :)

Her er også en ørret jeg tok på 5 kg ++ som ikke akkurat var lange-slank  ;D Helt sykt kort i forhold til vekt, synes jeg.

Denne ørreten måtte jo bare få navnet Stutt-big-tjukken ( i hvert fall der og da fikk den det navnet  :)  )

5036820683_7ab79a2ba6_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Andrès og Fishking1 forsvar. Begynte innleggene å dreie seg mer om K-faktor og glei litt ut. Tror ikke det var vondt ment  :)

Uansett, Sage95. Om fisken veier 1,9 eller 2,2 så er det uansett en helt fantastisk fisk. Du ser jo ikke ut som gamle karen  :) Kan vel konkludere med at du ikke juger hvis du sier du tok en 2 kilos. Og 2 kilos bruning står det jaggu respekt av!!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en så fin og flott fisk sage :)

Helt enig med de övrige 2 kg+ er den.

Ta også i mot rådet om å ikke veie på vekt har nemlig gjort det i alles närvär og den veide prikk 1990 gram :P

det var ikke like kult som å si oj i dag så fikk jeg en på 2kg + du skulle ha sett den fighten  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...