Gå til innhold

Resö


MagnusSP

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ja, det var det jeg fryktet. Kanskje like greit. Kose seg med madammen og heller sørge for å innvilge flere fiskedøgn seinere i år :)

Takker for svar, Lars!

Får du utstedt flere fiskedøgn hvis du "koser deg med madammen"??

Snakk om å få i både pose og sekk.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg fryktet. Kanskje like greit. Kose seg med madammen og heller sørge for å innvilge flere fiskedøgn seinere i år :)

Takker for svar, Lars!

Får du utstedt flere fiskedøgn hvis du "koser deg med madammen"??

Snakk om å få i både pose og sekk.  ;D

Hehe, ja.

Nå er det vel hun som får mest kos og pleie for disse ekstra fiskedøgna, men det er vinn-vinn uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du må dessverre vente til 1. april

Isforholdene er tilsynelatende de samme som her, i allefall om man ser på webcam i Grebbestad/Tanumstrand, men spiller liten rolle når det fortsatt er en snau måned til det braker løs ;)

http://www.tanumstrand.se/foto-film/kamera/

Skal selv nedover til området andre helgen i april  8)

Hva tror du om forholdene der nede nå til helgen Lars ? Sjekket sjøtemperatur i området på yr, ser ut som det er 3 grader over hele fjøla. Få fangstrapporter fra kysten vår, litt for tidlig der nede også ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt spent med siden vi har avreise om under to uker, men våren har kommet lenger der borte. Helt snøfritt og fint og selv om ikke avstanden er så stor så har jeg troen på at det er en grad eller to varmere i vannet (yt er og blir yr...), "kald" lufttemp til tross siste uken. I motsetning til her (Vestfold) så har de sluppet sprengkulda på nettene. Her har det vært oppe i -7,5 midt på natten og slikt ødelegger mye. Det har de gått klar av der nede, i allefall om man skal tro værmeldingene som har vært, så jeg er optimisk og tror børstemarksvermingen har satt i gang eller er få dager unna. Meldt varmt til helgen igjen (dog litt vind) og det fortsetter over i neste uke, så jeg regner med det kan være veldig gode forhold til helgen. Litt synsing dette her, men etter å ha vært der flere år på rad nå så ligger de erfaringsmessig noen grader over det vi har og det ser umåtelig herlig ut her: http://www.tanumstrand.se/foto-film/kamera/  ;D

Skriv gjerne en rapport eller send en PM om dere tar turen ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker Tom! Er ikke lov å komme med slike tilbakemeldinger  :P  ;D

Vel, da er det like forhold som her, men fangstrapportene begynner å sive inn så jeg er alt annet enn pessimist. Men da kan det se ut som om vi (forhåpentligvis) kommer mitt i svermingen 8. april, og det blir moro!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur nedover i Strømstadtraktene i går, men det var mye is i de vanlige vårplassene. Er nok ikke dumt å prøve seg litt lenger ut hvis en skal nedover til helgen. Ville vurdert Tjärnö evt Saltö nå i nærmeste fremtid. har dere Pontoong båt så er orådet der helt perfekt. Skal selv prøve noen plasser rundt der på fredag så får vi se.

Mvh Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den omtalen Råssön, Resön og Daftön har fått i aprilnummeret av Jakt og Fiske, blir det nok folksomt der de de to neste ukene. Da tror jeg at det kanskje kan være like greit å dra litt lengre ned på kysten, mot Orust og Tjörn. Her konkurerer man først og fremst med fiskere fra Uddevalla og Gøteborg.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var en tur nede i helgen. Vi var 12 stykker. Stort sett bare småfisk. Største på kiloen. Vanskelig å overliste til tross for heftig loppevaking i solgangsbrisen (både tidlig og sent). Flere store stimer innom og vi serverte alt fra ørsmå lopper til børstiser, deceivere og reker. Var helt merkelig å se så mye aktivitet, men likevel ikke lykkes. Er noe helt annet her hjemme, så jeg vet ikke hva som skal til å knekke koden der nede, men for min del blir det fiske i hjemlige trakter i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er forsåvidt det. Men i fjor så tok den knøttsmå reker og vi så stimene komme inn. Bare å stå med #5 å legge ut flua så smalt det. Men i år var det frustrerende vanskelig selv om det er ekstremt morsomt med så visuelt fiske :) Men enda mer frustrerende var det å se så store stimer med bittesmå SØ. Var knapt fisk over 3-4 hg i stimene, og da er det nesten bare fiskeplageri å kaste på dem. Nei, nå er det bare å glede seg til noen fridager til uken. Da skal det landes større sølvtøy på hjemmebane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ingen? Det var rart. I dag blåser det hvertfall nok til at jeg ikke gidder å fiske. Det ødela litt i går også, men da kunne jeg leve med det. Stikker ut i morgen.

Var en tur på Rossö i dag, og funka greit med #5 så lenge jeg fikk vinden inn fra venstra! :)

Fisket 30 minutter, hadde et napp og en følgefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur ut i kveld alikavel, helt vindstille! :) Fiska i to timer tipper jeg, har ferie så har ingen klokker med meg. :) Kjente ingen ting, og ikke så jeg noe heller. Fikk øye på en eneste fisk, en knurr (tror jeg) som jeg skremte i en steinrøys. Så etter liv i vannet også, så INGEN ting. Aldri sett at det har vært så stille i vannet, ikke et eneste dyr.

var du ved brua eller, Magnus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å fisket ved brua i dag, ingen ting å få. Var 4 andre der som fisket, riktignok med spinner og sluk. De hadde fluestenger, men disse brukte de ikke. Fortåelig egentlig, siden det er litt vanskelig å kaste fra land, og umulig å vade. Man synker rett ned i sanda, og å komme opp er et rent helvette. De hadde fisket i 2 timer før jeg kom, uten å ha kjent noe. Jeg så to vak, men det ble ingenting på hverken meg eller de 4 andre de neste to timene. Til gjengjeld har jeg fått en skikkelig blemme på pekefingeren, og det er vondt å kaste. Tror ikke det blir noe mer fiske i dag. Snakket med en som har hytte nede ved vannet der, han mente det kunne være for kaldt. Synes dette er litt rart med alt det fine været og en så sen påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å fisket ved brua i dag, ingen ting å få. Var 4 andre der som fisket, riktignok med spinner og sluk. De hadde fluestenger, men disse brukte de ikke. Fortåelig egentlig, siden det er litt vanskelig å kaste fra land, og umulig å vade. Man synker rett ned i sanda, og å komme opp er et rent helvette. De hadde fisket i 2 timer før jeg kom, uten å ha kjent noe. Jeg så to vak, men det ble ingenting på hverken meg eller de 4 andre de neste to timene. Til gjengjeld har jeg fått en skikkelig blemme på pekefingeren, og det er vondt å kaste. Tror ikke det blir noe mer fiske i dag. Snakket med en som har hytte nede ved vannet der, han mente det kunne være for kaldt. Synes dette er litt rart med alt det fine været og en så sen påske.

Da vi var der nede 2. helgen i april så sa de "lokale" det samme til oss. Vent til godt ut i mai, siste halvdel. Er da det visstnok løsner. Er enig i at det virker merkelig med tanke på vanntempen. Her hjemme er det tiden når horngjelden regjerer og de første HA landes. Hvorfor det tilsynelatende er så store forskjeller fra vår kystlinje aner jeg ikke. Er jo rikelig med både børstis og andre byttedyr der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det er merkelig. Ikke sett noe børstis faktisk, men masse annet. Vanntempen er heller ikke lav, uten at jeg har tall. Har ikke sett noen SØ før i dag, altså to dager uten å se en eneste en. Har ikke sett noen andre fluefiskere her enda, noe som også er merkelig. Mai hørtes veldig sent ut. Det er jo folk her hver eneste påske, så fiske må jo være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...