Gå til innhold

Foredrag ved Nilssen og Lenth


Are Lorentzen

Kommer du på foredraget?  

13 stemmer

  1. 1. Kommer du på foredraget?

    • Ja
      11
    • Kanskje
      3


Anbefalte innlegg

Skulle ønske lenth og nilssen kunne tuktet sin tørst for ildvann slik at den yngre garde kunnet komme på foredraget. Hvis jeg hadde hatt muligheten skulle jeg gjerne vært der!

Amen.

Are, har du noe med disse gutta å gjøre? Veit du sånn omtrent hvor lenge de skal preke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske lenth og nilssen kunne tuktet sin tørst for ildvann slik at den yngre garde kunnet komme på foredraget. Hvis jeg hadde hatt muligheten skulle jeg gjerne vært der!

Amen.

Are, har du noe med disse gutta å gjøre? Veit du sånn omtrent hvor lenge de skal preke?

Hei. Ja det har jeg. De holder på i ca 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske lenth og nilssen kunne tuktet sin tørst for ildvann slik at den yngre garde kunnet komme på foredraget. Hvis jeg hadde hatt muligheten skulle jeg gjerne vært der!

Nå er det vi i styret som har kommet med forslaget om alkohol, ikke skyld på Lenth og Nilssen.

At dere ønsket alkohol kan jeg forstå (kan ikke fordra det selv), men tenkte dere på at det ville medføre aldersgrense og utelukke unge entusiaster?. Kanskje det var et "Mannfolktreff", dere ønsket der "gutta" er samlet.

Jeg bare spør her altså, ingen fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konserter som finner sted flere ganger i året er en ting. Foredrag med 2 av norges mest profilerte fluefiskere derimot, det er ikke verdagskost.

Selv om konsertene holdes flere ganger i året kommer man fremdeles ikke inn dersom man er under 20.  Ville det vært bedre om det var flere forestillinger med Nilssen og Lenth dere ikke kom inn på?  Foreksempel 3 foredrag med 20 års grense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske lenth og nilssen kunne tuktet sin tørst for ildvann slik at den yngre garde kunnet komme på foredraget. Hvis jeg hadde hatt muligheten skulle jeg gjerne vært der!

Det er IKKE  Larser`ne som har bedt om alkohol. Det er noe Grenland Sportsfiskere - Fluegruppa, ved styret der, som har bestemt.

Dette er et konsept vi prøver for første gang - kjente foredragsholdere kombinert med sosiat samvær over en øl for dem som ønsker det.

Så, det er selvfølgelig synd for dem som ikke er gamle nok og ville vært på fordraget, men som sagt - denne gang har vi valgt dette konseptet. Hvis jeg ikke tar helt feil har noen fluefiskefilmer i Norge hatt premiere på pub med 18-års grense.

Grenland Sportsfiskere - og Fluegruppa har en rekke aktiviteter / foredrag i løpet av året  - sjekk www.g-s.no ,for terminliste og aktiviteter.

Velkommen til våre arrangementer!!!

Hilsen

Terje Christiansen , leder Fluegruppa i GS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konserter som finner sted flere ganger i året er en ting. Foredrag med 2 av norges mest profilerte fluefiskere derimot, det er ikke verdagskost.

Selv om konsertene holdes flere ganger i året kommer man fremdeles ikke inn dersom man er under 20.  Ville det vært bedre om det var flere forestillinger med Nilssen og Lenth dere ikke kom inn på?  Foreksempel 3 foredrag med 20 års grense?

Kommer jo inn på konserter der de selger øl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konserter som finner sted flere ganger i året er en ting. Foredrag med 2 av norges mest profilerte fluefiskere derimot, det er ikke verdagskost.

Selv om konsertene holdes flere ganger i året kommer man fremdeles ikke inn dersom man er under 20.  Ville det vært bedre om det var flere forestillinger med Nilssen og Lenth dere ikke kom inn på?  Foreksempel 3 foredrag med 20 års grense?

Kommer jo inn på konserter der de selger øl..

Langt ifra alle. Vil tror det er brudd på en eller annen regel, å slippe mindreårige inn på konsert der de selger alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er bra at de er tilrettelagt for oss som er gamle nok til å bestemme selv. blir antageligvis en knall kveld. og til de som suttrer for aldersgrensa, så er det sikkert ikke siste sjanse........ med mindre noen blir bura inne for tjuvfiske da  ;D

mvh erik w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg synes Magnus har et poeng når han stiller spørsmål rundt poenget med 18 års aldersgrense på et fluefiskeforedrag.

Rekruteringen til fluefiske er ikke spesiellt god og det er en kjennsgjerning at salget av fluefiskeutstyr er på nedadgående.

Norge er ikke verdens navle, og fluefiske er ikke big business her i landet så vidt jeg vet.

Skal vi ha en håp om å få økt rekruteringen til fluefiske og naturopplevelser, så er det et MUST at sånne typer foredrag er tilgjengelig

for den yngre garde også.

Dette er ikke en kritikk av de som har jobbet frem dette spesifikke arrangementet (de har helt sikkert sine grunner), men jeg oppfordrer fremtidige arrangører av fluefiskeforedrag og andre fluefiskehappeninger til å tenke igjennom viktigheten av å øke interessen hos den yngre garde ved å gjøre det mulig for de under 18 til å få adgang til sånne arrangementer.

Personer som Lars Lenth, Bård T. Johansen, Andreas Fismen, Lars Nilsen og mange flere har en unik evne til å appelere til de under 18, og det er noe

man bør ha i bakhodet i enhver sammenheng hvor man skal promotere fluefiske i en eller annen form.

Barn og ungdom i dag bruker desverre langt mer tid inne enn ute, og skal man trigge dem til å komme seg ut og ikke minst kunne få dem til å fatte interesse for fluefiske eller annet fiske, ja så må vi som voksne legge til rette for dette.

Da er arrangementer ala fluefiskeforedrag/film etc en møteplass som er gull verdt for nyrekrutering.

Bare noen tanker som jeg håper man kan tenke igjennom................

PS. Det er kjempemessig at Grenland sporsfiskere - fluegruppa har fått istand dette, og jeg ser frem til å høre hvordan det var.

Vi har en forening her på Hamar også som i høyeste grad kunne tenke oss å få de gutta til Hamar i løpet av vinteren :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Magnus har et poeng når han stiller spørsmål rundt poenget med 18 års aldersgrense på et fluefiskeforedrag.

Rekruteringen til fluefiske er ikke spesiellt god og det er en kjennsgjerning at salget av fluefiskeutstyr er på nedadgående.

Norge er ikke verdens navle, og fluefiske er ikke big business her i landet så vidt jeg vet.

Skal vi ha en håp om å få økt rekruteringen til fluefiske og naturopplevelser, så er det et MUST at sånne typer foredrag er tilgjengelig

for den yngre garde også.

Dette er ikke en kritikk av de som har jobbet frem dette spesifikke arrangementet (de har helt sikkert sine grunner), men jeg oppfordrer fremtidige arrangører av fluefiskeforedrag og andre fluefiskehappeninger til å tenke igjennom viktigheten av å øke interessen hos den yngre garde ved å gjøre det mulig for de under 18 til å få adgang til sånne arrangementer.

Personer som Lars Lenth, Bård T. Johansen, Andreas Fismen, Lars Nilsen og mange flere har en unik evne til å appelere til de under 18, og det er noe

man bør ha i bakhodet i enhver sammenheng hvor man skal promotere fluefiske i en eller annen form.

Barn og ungdom i dag bruker desverre langt mer tid inne enn ute, og skal man trigge dem til å komme seg ut og ikke minst kunne få dem til å fatte interesse for fluefiske eller annet fiske, ja så må vi som voksne legge til rette for dette.

Da er arrangementer ala fluefiskeforedrag/film etc en møteplass som er gull verdt for nyrekrutering.

Bare noen tanker som jeg håper man kan tenke igjennom................

PS. Det er kjempemessig at Grenland sporsfiskere - fluegruppa har fått istand dette, og jeg ser frem til å høre hvordan det var.

Vi har en forening her på Hamar også som i høyeste grad kunne tenke oss å få de gutta til Hamar i løpet av vinteren :)

Terje!

Hva hvis GS er avhengig av inntektene for å kunne drive rekrutering fremover.......? Øl salg gir jo penger i kassa. Er nok flere sider av denne saken.

Ser at du skriver : "Dette er ikke en kritikk av de som har jobbet frem dette spesifikke arrangementet (de har helt sikkert sine grunner)", så dette er ikke kritikk av ditt innlegg, bare et annet syn på saken.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...