Gå til innhold

0


Mort Has

Anbefalte innlegg

Har kastet litt med RSen og den virket fin :)

Er jo mange som bruker den og er godt fornøyd!

Men om du skal bruke stanga mye i sjøen, så ville jeg heller sett etter en Sage XI2 eller kanskje XI3.

Xi2 er jo erstattet av XI3, og er du heldig så finner du den billig på nettet en plass ;)

Launch er vel en ferskvanns serie, og kanskje ikke rask nok!

Ikke at jeg har kastet med den da :P

Men de seriene som er laget for saltvann tåler også mye mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage vt 2 7# 9 ft på salg hos Nordisk , dette er mitt valgfor sjøfiske , vanvittig god å kaste med , medium-fast aksjon , og ikke for stor fighting-butt.

Har prøvd Redington og scott før , men denne er i en helt annen klasse kastemessig , nå til tilbudsprisen er den vel omtrent uslåelig kanskje ?

GL stengene du nevne har jeg aldri prøvd , veil prispå vt2 er vel 3850,- minus 30%= en særs hyggelig pris.

Jeg liker ikke de aller stiveste stengene , for jeg føler at jeg får mer "svar fra snøret" når aksjonen blir mer medium - fast....Når det er sagt , kan jeg styre meg fra det aller mykeste også , i allefall fjordfiske der vind er ett faktum man må ta hensyn til.

Enenste minuset med vt 2 er tuben....den er inndelt i 4 rom , uten innertrekk som er løst , dette fordrer at tuben må være med på turen , hvis du ikke benytter ett annet trekk selvsagt.

Løp å kjøp....

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vifta mesd rs 7# i dag på xxl , syntes den var noe stiv ja , kan jo forandre seg med line i rett vekt selvsagt.

Mvh Espen.....lekker stang , men holder en knapp på sage vt2 fortsatt , finishen er også bedre , syntes jeg , men dette må selvsagt bli opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...