Gå til innhold

Nz-fluer


Ruffen

Anbefalte innlegg

Tørt: Humpies, Royal Wulff, Para Adams, Klinkhammer(!), ymse caddis, parachute i blue dun og brunt, sorte og grønne cicada imitasjoner i forskjellige str, biller i forskjellige farger, Dyret, Vera, ...

Nymfer: Hare & Copper, PT, Glister nymph, half back, cadillac, horn caddis (kan bli selektive på dem), Prince, diverse små tungstensnymfer (helst med sort bead), damsel nymph... Alle i forskjellige str og vekt, og gjerne med rubberlegs etc.

Andre: willow grub (kan bli selektive på dem), blood worm, oliven og sort wolly bugger, Eikre puppa, brassie, mygg (de to siste er bra på brunørret som kruser breddene langs innsjøene...)

www.Flyshop.co.nz har de fluene du trenger

www.nzfishing.com har masse info

Bestill boka/bøkene til John Kent

De fleste Rookies'ene gjør to store feil i starten: De skremmer 80% av fiskene (uten å være klar over det) og de kaster bort mange timer på å fiske på skremt fisk. Hvis den ikke beiter så gå videre!  ;)

En guide de første par dagene kan være en god idé. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørt: Humpies, Royal Wulff, Para Adams, Klinkhammer(!), ymse caddis, parachute i blue dun og brunt, sorte og grønne cicada imitasjoner i forskjellige str, biller i forskjellige farger, Dyret, Vera, ...

Nymfer: Hare & Copper, PT, Glister nymph, half back, cadillac, horn caddis (kan bli selektive på dem), Prince, diverse små tungstensnymfer (helst med sort bead), damsel nymph... Alle i forskjellige str og vekt, og gjerne med rubberlegs etc.

Andre: willow grub (kan bli selektive på dem), blood worm, oliven og sort wolly bugger, Eikre puppa, brassie, mygg (de to siste er bra på brunørret som kruser breddene langs innsjøene...)

www.Flyshop.co.nz har de fluene du trenger

www.nzfishing.com har masse info

Bestill boka/bøkene til John Kent

De fleste Rookies'ene gjør to store feil i starten: De skremmer 80% av fiskene (uten å være klar over det) og de kaster bort mange timer på å fiske på skremt fisk. Hvis den ikke beiter så gå videre!  ;)

En guide de første par dagene kan være en god idé. God tur!

Takker for info Tore :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser sannsynligvis 16 januar.

Hej Ruffen.

Jag var där i år på sydön (2010) åkte ner den 14 jan och var där nere i 4 veckor.

Ta med cicador, hoppers och liknande flugor. Kanske även mus imitationer.

Det funkade för mig, men det kan ju vara lite olika från år till år.

Och ett måste är John Kent's böcker som Tmags skriver, även guide är nog ett måste tror jag.

Guiderna kan sina vatten och dom är super proffs på sin sak.

//Mårten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en måte man kan få med seg bindeutstyr på? Kan man klarere det på noe vis?

Ta med vertøy-kroker og slikt og kjøpe seg noen "fjær" der nede kansje?

Det er vel bare naturprodukter som fjær og hår som er vrient? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørt: Humpies, Royal Wulff, Para Adams, Klinkhammer(!), ymse caddis, parachute i blue dun og brunt, sorte og grønne cicada imitasjoner i forskjellige str, biller i forskjellige farger, Dyret, Vera, ...

Nymfer: Hare & Copper, PT, Glister nymph, half back, cadillac, horn caddis (kan bli selektive på dem), Prince, diverse små tungstensnymfer (helst med sort bead), damsel nymph... Alle i forskjellige str og vekt, og gjerne med rubberlegs etc.

Andre: willow grub (kan bli selektive på dem), blood worm, oliven og sort wolly bugger, Eikre puppa, brassie, mygg (de to siste er bra på brunørret som kruser breddene langs innsjøene...)

www.Flyshop.co.nz har de fluene du trenger

www.nzfishing.com har masse info

Bestill boka/bøkene til John Kent

De fleste Rookies'ene gjør to store feil i starten: De skremmer 80% av fiskene (uten å være klar over det) og de kaster bort mange timer på å fiske på skremt fisk. Hvis den ikke beiter så gå videre!  ;)

En guide de første par dagene kan være en god idé. God tur!

Dette var et veldig fint svar må jeg si :)

Takk nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturprodukter du vil få trøbbel med. Du kan trygt ta med resten av bindeutstyret, og kjøpe det du trenger av fjær og hår der nede.

Gisle

Ok. Har du gjort det? Eller "bunkrer" du?

Dette blir så jævil knallbra Gisle! Fy som jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturprodukter du vil få trøbbel med. Du kan trygt ta med resten av bindeutstyret, og kjøpe det du trenger av fjær og hår der nede.

Gisle

Ok. Har du gjort det? Eller "bunkrer" du?

Dette blir så jævil knallbra Gisle! Fy som jeg gleder meg :)

Vi har hatt med et sett på en tur, men det har ikke blitt brukt.

En del av morroa er jo bindekveldene før man reiser, med kartet oppslått på border og notering av goelver man vil teste. forbredelser er halve morroa :)

Har man bra med basisfluene som der går mye av, så går det stort sett greit. det er veldig bra med fluer i fiskesjappene der nede, så skulle du mangle noen så er det rimlig greit og få påfyll.

jeg binder opp mye Humpyer og store comparaduns samt en del caddiser og cicader som indikatorfluer. i tilegg har jeg mye hareørenymfer med tungstenskaller, biotsnymfer i str. 16 -18 er killere, som ofte funker de når hareørenymfer ol. blir avvist. små nymfer med tungsten er et must i elver som har blitt fisket hardt.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...