Gå til innhold

Sjøørret


Enevolds1

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tja, blir gjerne med jeg dersom vi blir en liten gjeng.

Skal vi følge årstiden så kan jeg godt kjøre opp noen clousere i vinterdrakt med en ørliten vri. De har innkassert godt så langt siste tiden.

Alternativt pattergriser dersom det er ønskelig. Men avventer litt andre bidrag i tråden. Blir vi få, feks. 5 fluehuer så kan jeg binde begge variantene  ;) Alternativt flat-wing m.m. Må tenke litt på fluevalget, men fint om flere bidragsytere melder seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello

Jeg håper på at et par til henger seg på så blir det litt forskjellig ut av det. Tenker at vi gir denne tråden en uke til så ser vi hvor vi står henn da :)

dersom alle bidrar med 2-3 fluer så blir det litt spennende, samtidig som vi ikke trenger å være himla mange.

Vet ikke hva dere tenker om det jeg ?

Når det gjelder fluevalg, så er jo vinter fluer ,eget aktuelt med tanke på årstiden.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 fluer er helt i orden for min del :)

Bidrar gjerne med flat-wing i tillegg til et par andre mønster. Aberet er at flat-wing ikke er sesongaktuelt. Det er en tobisimitasjon som egnet seg best til vår og sommer, så kanskje noen vil se det på neste SØ ring når vinteren begynner å slippe taket. Er ett mønster som skal prøves ut i morgen som forhåpentligvis er bra nok til å bli med, men jeg stiller gjerne med flat-wing dersom det er ønskelig selv om det er off-season ;) Kan jo alltids lage en vintervariant av flat-wing. Finner en god løsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå er jeg straks ferdig med fluene.. mangler bare at et par til melder seg på..

Blei litt andre fluer enn planlagt,noen overraskelser må man ha før jul!

Skulle hatt en flue fint innpakka hver dag fram til jul som julekalender,men jeg må vel klare meg med den vanlige ølkassa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Døde litt ut denne tråden i en periode, så jeg fryktet dette ikke ble noe av. Men er klar for å bli med jeg. Har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal binde, men har noen tanker... Tar trådstarter ansvar for innsamling, fotografering og distribusjon mot at alle sender med noen frimerker, eller hvordan skal dette ordnes? :) Jeg er ute med lungebetennelse, men da får jeg til gjengeld kanskje bundet opp noe de kommende dagene/uken...  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo trist å høre Lars - Desto bedre for denne tråden! Jeg har akkurat bundet noen kreasjoner som skal testes imorgen....hvis jeg finner åpent vann her innerst i O.fjorden :) Er det noen ønsker på hva de enkelte skal binde, eller tar man sine personlige favoritter å binder opp dem? To forskjellige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alle velkommene!!!

Ringen er sluttet fredag den 10. des. da sendes fluer med retur konvolutt til meg, med frimerke på retur konvolutt, så skal jeg distrubuere fluer til alle mann.

Regner med at dersom de ankommer starten av neste uke så blir det bilder og tilbakesending så fort de er fotografert.

Fluer med returkonvolutt sendes til meg så fort som mulig etter fredag. Sender alle en PM med antall og adresse.

Skal vi si 2 eller 3 fluer pr mann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å rydde opp litt i denne tråden jeg.  Ikke for å tråkke noen på tærne, men mer for å få litt oversikt....

De som har meldt sin interesse så langt er:

:)Enesvolds1

:)LARS

:)JohnK

:)Sveinroar

:)Sandefjordingen

:)Nummer9

:)Bjorni

:)nox

I de flueringene jeg har vært med på tilsier det at vi binder 7-8 fluer hver.

Men hvor skal de sendes?  Hva er siste dato for innsending?

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...