Gå til innhold

Lengdekasting. Bryr du deg noe om det?


Gjest Trønder

Anbefalte innlegg

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kjenner at jeg nesten blir litt misunnelig  :rolleyes:

Er ikke veldig lett å finne innendørs treningsmuligheter på mine kanter. Hadde vært flott med en tur til Hamar. Men 4t kjøring for å trene på en mandag kveld er litt over grensen  :):o

Grunde, om denne kuldperioden fortsetter fram til jul, så må vi kanskje overbevise de som styrer hjemme om at vi må på et juleverksted på Hamar en mandag før jul!  8) 8) 8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man i nattens mulm og mørkre velter vikingskipet på taket (skroget), kan man faktisk seile det ned Mjøsa, videre nedover Vorma, som igjen renner ut i Glomma. Tar man sats over alle demninger kan man faktisk få den ut i havet ved Fredrikstad. Derfra er det valgfritt hvor i verden man ønsker å få det.

Jeg kan gjøre denne jobben mot høystbydende. Send PM  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Den vil sikkert slite seg en plass østpå, og havne nede i Kristiansand.

Derfra tauer vi den bare opp Otra, og setter den store gode varme haller på jordene oppe ved Haus.

For jeg tror ikke vi får den forbi Kvarsteinsbrua.

Og så kan både Kristiansand og Vennesla kaste der.

I allefall, så kunne jeg godt tenke meg å kaste i litt lunere omgivelser en 10 kalde og kuling.

Kanskje hadde vært en ide å rigge opp et par terassvarmere der vi kaster.

Mvh

PEREK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Hi...

Et tips til de som ikke ønsker å bruke mye penger på nye dyre stenger til lengdekasting med #5

Prøvde en ny stang i går som var jævlig bra i forhold til pris...

9' #7 Redington CPX var en meget positiv overaskelse og jeg hadde flere kast over 35m, noe som er veldig langt for meg innendørs. Kastet med SA/xxd...

En ting til, er det noen som vet om det er noen som fører Rio Gold tournament lina her på berget?

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over nyttår så blir det med stor sikkerhet, fluekasting på fredager i Vikingskipet. Da kan jo dere som bor lenger unna, og får lov av den bedre halvdelen.. ta dere en tur ;) Fluekasting, liten fest på kvelden og hjemreise på lørdag :)

Ordner med øl-servering i vikingskipet også du, Roger ? party0050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken lengder det e snakk om i konkuranser når det e snakk om prestasjonkasting på ringer.... :D kor langt ifra kasteren det e dæm ligger????

Det kastes på 3 blinker som plasseres på mellom 6 og 18 meters avstand. Avstanden til målene skal være ukjent for deltakerne. Dette for at deltakerne ikke skal ha mulighet til å trene inn målene, men er nødt til å basere seg på å sikte seg inn.

Reglene i 5'ercupen:

http://castingforbundet.no/Nyheter%20&%20linker/2010/REGELSETT_5CUP_rev_nov2010.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken lengder det e snakk om i konkuranser når det e snakk om prestasjonkasting på ringer.... :D kor langt ifra kasteren det e dæm ligger????

Det kastes på 3 blinker som plasseres på mellom 6 og 18 meters avstand. Avstanden til målene skal være ukjent for deltakerne. Dette for at deltakerne ikke skal ha mulighet til å trene inn målene, men er nødt til å basere seg på å sikte seg inn.

Reglene i 5'ercupen:

http://castingforbundet.no/Nyheter%20&%20linker/2010/REGELSETT_5CUP_rev_nov2010.pdf

okei...takker for svar tom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengde er kult.  Ikke lengden i seg selv, men den deilige følelsen av snørekontroll når nesten hele lina er i lufta, og man kjenner det sparker godt ned i bunndelene. Registrere at stanga spennes maksimalt, men likevel makter å yte et siste ekstra krafttak i det siste fremkastet for å skyte en meter eller 2 ekstra.  Se lina flate ut og gi den siste lille vipp til fortom og flue før alt legger seg rolig ned.

Man behøver ikke lengde for å kose seg med fluefiske.  Akkurat som man kan kose seg med et glass 0.35 øl en varm sommerdag kan man hygge seg med kast på 15-20 meter meter.  Men det er uansett noe eget med en skikkelig halvliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...