Gå til innhold

TARPON FISKE I CUBA CAYO COCO


macabi

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Tilbake fra turen...en del tarpon i båten ,men ingen mønster denne gang,mistet en del store fisk ,knekt en 12# etter en jump med en silver king... 

ellers har fisket en del i nord siden ,med venner og familie,velde mye regn og mygg ,velde vanskelig å skaffe seg båter...men plenty med baby tarpon i laguner og elver.

neste år blir tre uker i cayo coco.juni-juli 2013 ,har pratet en del med cubansk myndigheter i cayo paredon,og det blir IKKE privatisert til noen,det betyr billige fiske for 2013.Marlin forsetter med sine 5 båter. 255 usd døgn

viva Cuba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tilbage fra min tur med fire dages fiskeri.

Tak for hjælpen igen, Javier..... Og godt selskab på første fiskedag fffish

Min tur blev med flere fine Bones med største på ca. 4 kilo.

Største oplevelse med Tarpon blev en mistet kæmpe på ca. 80 kilo og 2 meter <<l

Desværre knækkede den min # 10 stang efter 1 times fight,- helt tæt ved båden.

Fantastisk oplevelse, jeg aldrig glemmer ;D

Jeg skal igen-igen-igen aaapplaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

DA BLIR TUREN FRA 25 TIL 14 MAY 2013

OG TRE UKER I JULI...

TARPON FISKE

Tøft .

Er prisene der enda like hyggelige ? Vi reiste fra England for noen år siden og betalte vel 8000 for 14 dager med All inclusive. Hva koster guide pr dag nå ?

Skal teste Tarpon litt lengre sør om drøye tre uker jeg, på Los Roques  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA BLIR TUREN FRA 25 TIL 14 MAY 2013

OG TRE UKER I JULI...

TARPON FISKE

Tøft .

Er prisene der enda like hyggelige ? Vi reiste fra England for noen år siden og betalte vel 8000 for 14 dager med All inclusive. Hva koster guide pr dag nå ?

Skal teste Tarpon litt lengre sør om drøye tre uker jeg, på Los Roques  ;D

Heldiggris! God tur og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Cayo Cruz/ Cayo Romano er tatt over av Avalon, men det blir ingen umiddelbar endring.

De som har booket tur med oss til dette stedet i 2013 trenger ikke bekymre seg. De skal fortsatt reise, og prisen er den samme.

På sikt er jeg redd prisene vil øke dramatisk her - og det vil være synd. Cayo Romano/ Cruz har et fantastisk fiske til en (foreløbig) grei pris til å være et fredet område på Cuba, der det ikke er noe fiskepress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på opplegget deres men hva vil det koste i 2013 og utover?

Jeg har selv fisket der for noen år siden men det kostet ikke mer enn 60$ dagen for 2 personer med guide.

I tillegg fisket vi uten guide i flere dager men dette er vel kanskje blitt vanskelig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayo Romano er militar area,som det er vanskelig og komme seg inne,UTEN Å HOPE EN MILITAR POST.å gå 1 time til flats ,men i cayo Paredon (cayo coco)det er lett å kome seg til noen flats og kanaler.Det er en militar area på ventre siden .

Avalon kommer inn ,betyr sikker bedre guider,bedre mat i lodge,bedre opplegg ,men andre pris sikker...

Jeg og noen kompis fra Norge vi vært de forste som fisket og sovet i denne lodge "la casona" for 4 -5 år siden.Når Mayo oldiri og Flor i fauna åpen denne plassen.Guidene hadde ikke en gang sol briller og hadde aldri sett en fluestang,og de hadde aldri fisket en permit eller en tarpon.jeg er selv halvcubansk ,de snakker med meg, ikke som en kunde ,mer med en kompis.har vært der 3ganger,mye bonefish (store)16 stykker en dag er lett...mye permit

og en del finne tarpon,om du fisker på  siden mot cayo paredon...det er mange finne kanaler hvor de fiskes fra begge sider ,cayo coco med (solid aventures og marlin) og fra cayo romano.De guider fra begge sider skjener hverandre godt.

Jeg tror avalon vil ha en destinasjon med litt rimelig en andre av sine plasser i cuba ..(GRANDIOSA).Jeg synes de som vil oppleve fiske i cuba , reise neste år med Flemming til Cayo Romano ,før prisen går opp i 2014. Ambefales.!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...