Gå til innhold

Sjøørretfiske i Halden\Skjeberg


M3ti

Anbefalte innlegg

Tenkte å prøve Skjeberg igjenn idag, noen som har rapporter derfra? har sliti med å finne sjøørret i det siste, kun noen slengere på 400g.

Sjøørret tur til Risør var jo skikkelig bommert. Alt tilsa å være helt sykt giftige plasser for SØ, av perfekt bunn, holmer, dybdeforskjeller osv. Men spottet KUN 2 som lå å drev i strømning og dro opp litt over 30 Lyr. Gøy med Lyr altså, men når man er innstilt på SØ så blir det en negativ faktor for turen, for ikke å snakke om frusterasjonen som oppstår.

Derfor er vi tilbake til gode gamle Østfold igjenn for å lure frøken trout!

FANGSTRAPPORTER?? ;D ;D ;D<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve Skjeberg igjenn idag, noen som har rapporter derfra? har sliti med å finne sjøørret i det siste, kun noen slengere på 400g.

Sjøørret tur til Risør var jo skikkelig bommert. Alt tilsa å være helt sykt giftige plasser for SØ, av perfekt bunn, holmer, dybdeforskjeller osv. Men spottet KUN 2 som lå å drev i strømning og dro opp litt over 30 Lyr. Gøy med Lyr altså, men når man er innstilt på SØ så blir det en negativ faktor for turen, for ikke å snakke om frusterasjonen som oppstår.

Derfor er vi tilbake til gode gamle Østfold igjenn for å lure frøken trout!

FANGSTRAPPORTER?? ;D ;D ;D<<l

synd det da, men noe fisk er bedre enn ingen fisk. fangstrapporter er det dårlig med gitt, fisket på ullerøy her om dagen ikke et napp en gang, det var kaldt med lite regn men vindstille, etter 30 min det hølja noe sykt og vind steg opptil 12 kanskje 25 ms...

Atle fiska i Halden også - nada fisk

jeg på min favoritt plass derimot fikk noen, stortsett brune og utgyte fisk, men ikke i dag da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det smiley!

Men hadde vært utrolig godt for sjela å slengt på en kilos fisk i ny&ne:)

Vært en tur på Jeløya idag å prøvd litt, men ble 1 hugg, 1 makrell å 1 sei liten som en sardin.. utrolig kjedelig men får bare vente å denge å vente å denge osv osv. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har blitt endel turer i områdene her i det siste. Fisket har vært kort sagt ræva dersom vi snakker fisk med anstendig str :-\

Fjordarmene kryr av småfisk godt og blandet med smålyr og små SØ bunnulker og fløndrer :rolleyes:

Så ufattelig kjipt å ikke treffe noen fisk med bra strl. Ikke morro med fisk på 1hg-4hg :-\ Jeg er fornøyd dersom jeg kan få en fisk på hvertfall 7-8hg i bra kondisjon <<l

På 8-10 turer har jeg kun fått 1 fisk på over 1 kg og det var en gyteklar hannfisk som melka spruta av :rolleyes:

Ifjor på denne tiden så var jo fisket veldig bra med mye fisk på 7-8 hg. Dette er grei strl i dette området.

Hva med dere andre opplever dere det samme her?

Håper det løsner snart <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme inntrykk som deg Atle..

Vært ute noen formiddagsturer denne uka, og det er stort sett bare småtasser som biter. Største var på rundt trekvart kilo, men utgytt....  Hadde hogg av en på ca halvannen i dag, men når en står med stangtuppen i været for å kaste ut på nytt blir det ikke rare tilslaget  :(

Men godt å komme seg ut da, fin temperatur om dagen og kaffen smaker jo så mye bedre ved sjøen enn hjemme i sofaen  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt endel turer i områdene her i det siste. Fisket har vært kort sagt ræva dersom vi snakker fisk med anstendig str :-\

Fjordarmene kryr av småfisk godt og blandet med smålyr og små SØ bunnulker og fløndrer :rolleyes:

Så ufattelig kjipt å ikke treffe noen fisk med bra strl. Ikke morro med fisk på 1hg-4hg :-\ Jeg er fornøyd dersom jeg kan få en fisk på hvertfall 7-8hg i bra kondisjon <<l

På 8-10 turer har jeg kun fått 1 fisk på over 1 kg og det var en gyteklar hannfisk som melka spruta av :rolleyes:

Ifjor på denne tiden så var jo fisket veldig bra med mye fisk på 7-8 hg. Dette er grei strl i dette området.

Hva med dere andre opplever dere det samme her?

Håper det løsner snart <<l

Samma erfaringene her. Mye dødtid, og hvis jeg først finner fisk er den 1-5 hg.

I dag merka jeg ikke en dritt, ikke så jeg noe tegn til fisk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe greier gutta! Var i Fredrikstad igår å det var ikke noe strl å snakke om der heller! Fra 50-600 gram!

Håper det kommer noen flotte blanke innom kastehold snart:-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

det håper jeg også Atle, vi må snart finne en grom plass som leverer eller kutte ut fluefiskinga  :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de største er utaskjærs, og får å få "gode" forhold etter de, så må været være med oss. Dvs. ikke noe særlig sterke sørvestlig vind som vi har hatt de to siste søndagene som har vært, hadde det vært stillere og annen vindretning, hadde jeg byttet plass med en gang og da tror jeg resultatene hadde vært bedre, vi får se til helga! Vi har hatt uflaks med været, unlucky us!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og jeg tryna av en 6 hg fisk skulle gå bakover i det fisken tok. Resultatet var at støvlene stod og jeg datt:-) gøtt jeg hadde impregnert vadejakka! For etterpå var det påan igjen snubla i en stein og bada på nytt:-) fikk sett meg i mitt sanne jeg om Søndan Amund! For smiley er dette noe han er vane med;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og jeg tryna av en 6 hg fisk skulle gå bakover i det fisken tok. Resultatet var at støvlene stod og jeg datt:-) gøtt jeg hadde impregnert vadejakka! For etterpå var det påan igjen snubla i en stein og bada på nytt:-) fikk sett meg i mitt sanne jeg om Søndan Amund! For smiley er dette noe han er vane med;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deilig å høre at det ikke er bare jeg som bader. deilig med et oppfriskende bad i disse varmegrader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Smiley traff ihvertfall et par gromme fisk idag, synd de ikke var i sin beste form min var rundt 1. kg tynn som et slips! Meti sin var ei skikkelig purke på 2 kg eller noe! Begge bar preg av høstens lek :P Håper å treffe begge om en liten stund igjen <<lJeg Hadde kontakt med en skikkelig stor sak som slapp etter noen sekunder :P Det gynga tuuungt i klingen. De tok på pattegrisen alle sammen!

Den plassen er lur 8)

Gratulerer Smiley med den magiske 2kg grensen det har du virkelig fortjent <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...