Gå til innhold

Sjøørretfiske i Halden\Skjeberg


M3ti

Anbefalte innlegg

Mye brakkvanns abbor der nede? Blir de store smiley?

tja, da må du fiske litt dypere, men de største du kan få er på 3-4 hekto,ellers så liggers snitten på 2 hekto, stortsett småfisk. på den andre siden så er det er greit når SØ nekter å bite på noe som helst!! :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye grov abbor rundt brattøya i Halden, det som er morro der at den jager småfisk akkuratt som sin saltvannsbror. en tur i fjorhøst fikk jeg 8-10 på 5-7 hekto på en liten halvtime med jaging fra båt. Fisket der et par ganger i sommer også men da var de litt mindre. biter ikke abboren kan du fiske dypere etter Lyr 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur i Mørvika idag fra 15-16. ga 2 fisker på 40 og 50 cm. begge ble tatt på flyt på veldig grunt vann. Mye følge fisk og lugging etter dette. Semigrisen i orange var flua. Største ble med til middag da jeg kroka den i gjellene litt tynn men på med salt å en runde i røyke ovn så blir det gøtt! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flua fungerer og ser ut til å være slitesterk! Dessuten er den rask å binde ;D

hva slags uv lim bruker du på de? glemte å skrive om det i SBS på fluebanden. jeg bruker loon sitt uv lim og det gri en litt selvlysende effekt. innbiller meg at det er en ekstra trigger. vet ting som clear go kun blir gjennomsiktig. et lite tips til kaldere dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tok en tur ut ved 12-tida i dag.  Begynte med rosa reke, deretter brun reke og grønn børste.  Hadde noen forsiktige napp på disse og mista et par sjøørreter.  Bytta til hvit reke og la inn lange pauser i inntrekket.  Da begynte det å skje ting  ;)  I løpet av et par timer ble det 14 ørreter, nesten alle tok mens reka svevde fritt i vannet.  Moro med litt action igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur ut ved 12-tida i dag.  Begynte med rosa reke, deretter brun reke og grønn børste.  Hadde noen forsiktige napp på disse og mista et par sjøørreter.  Bytta til hvit reke og la inn lange pauser i inntrekket.  Da begynte det å skje ting  ;)  I løpet av et par timer ble det 14 ørreter, nesten alle tok mens reka svevde fritt i vannet.  Moro med litt action igjen :)

Grattis med fisk Laxus.

hvor i Halden ble det så mange fisk? hvis du har lyst å dele det med oss da  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)Jeg fikk dem i Røsnæskilen Smiley, stort sett der jeg fisker. Hadde forøvrig en mindre hyggelig opplevelse der for et par uker siden. Kom i prat med et par karer der, de fisket ikke da , men den ene karen mente det hadde vært dårlig med fisk i det siste. Han fortalte at han hadde satt 220m med garn der et par uker tidligere og kun fått 2 ørreter.. Er det mulig :(Fortalte ham selvfølgelig at det ikke er lov å fiske med garn etter sjøørret.  Gjorde det klart at jeg anmeldte det hvis jeg oppdaget ulovlig garnfiske, ber andre også om å følge med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En fin fin tur med Atle på øketangen resulterte noen små fisk på håven og et par større som jeg klarte å miste. etter det fortsatte jeg dagen på mørvika, det ble mange napp, et par småtasser der også, og like før jeg avsluttet dagen fikk jeg en på litt over kiloen. ganske så bra fiske dag det :)

post-2263-13949890267986_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som ihugga fluefisker bør man vite bedre en å stresse en gyte fisk med bilder, disse bør får gå straks man har fjernet flua. ikke meninga å være ufin på noen måte.

den lå i vann så, holdt den litt før jeg slapp den også, skjønner hvorfor du sier det men han var i vann hele tiden, no harm done Pættis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som ihugga fluefisker bør man vite bedre en å stresse en gyte fisk med bilder, disse bør får gå straks man har fjernet flua. ikke meninga å være ufin på noen måte.

den lå i vann så, holdt den litt før jeg slapp den også, skjønner hvorfor du sier det men han var i vann hele tiden, no harm done Pættis ;)

8) btw herlig at fisket leverer prikkefanter hele veien om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det noen her som er godt kjent i Grimsøyområdet og vet om gode fiskeplasser de har lyst til å dele?

I og med at jeg bor i Sarpsborg er det nesten litt rart at jeg bare har fisket der et par ganger før.

Klarte å lete meg frem til en fin plass ved hjelp av flyfoto på googlemaps i går, noe som resulterte i en fin SØ på 1,2 kg, men føler jeg kunne hatt nytte av litt info fra noen som er godt kjent der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som er godt kjent i Grimsøyområdet og vet om gode fiskeplasser de har lyst til å dele?

I og med at jeg bor i Sarpsborg er det nesten litt rart at jeg bare har fisket der et par ganger før.

Klarte å lete meg frem til en fin plass ved hjelp av flyfoto på googlemaps i går, noe som resulterte i en fin SØ på 1,2 kg, men føler jeg kunne hatt nytte av litt info fra noen som er godt kjent der :)

ikke det at jeg kan gi deg noen info om plasser på andre siden men om du studerer sjøkart nøye finner du "høler" og grunner, dette igjen gir god indikasjon på hvor det er "stand plasser" samt strømsatte plasser. fisk også det du finner av syd vente bukter, om du har tid så gjerne den tiden av dagen hvor solen har stått inn der lengst. mudderbunn er også med på å øke temp en grad eller to og dette er utslagsgivende i denne årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schååå, jag hade haft lust att runda av 2011 med buller och bång men eftersom de stackars kontorsfingararna är så jävla frusna så blir det få videoklipp i december :-\ Nu har jag varit ut de 2 sista dagarna med endast ett lugg och ett vak som resultat samt att isen nu lagt sig på mina favoritplatser. Förra veckan däremot bjöd på ok fiske men det var kallt om de stackars fingarna så det jag fick till av film har jag klippt samman här....är inte Spielberg men fisken kommer med.....=) Skit fiske på er

Stefan

Ps: Den fisken jag tog på filmen togs med rosa reke, intermediate snöre bitte lite vind och +2 grader...ca 50 cm djup..kompanjonen använde något han kallade "...hole demon"...en sorts fluga med lite skrot fram till och väldigt tunn baktill=)=)=)=)=) annars samma förutsättningar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...