Gå til innhold

Sjøørretfiske i Halden\Skjeberg


M3ti

Anbefalte innlegg

Får slenge meg inn på den tråden her jeg også:) Sliter litt med å få de til å sitte om dagen, men klarte å lure på 3 sølvøringer i går.. Høysand var destinasjonen, hadde napp/kontakt med fisk på nesten hvert kast.. Veldig grumsete vann.. Er det forresten noen som vet om det har blitt ulovlig å fiske på innsiden av moloen i Høysand i år?

Kent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største på ca 500 g, de to andre litt mindre.. Jeg fiska på innsiden av moloen jeg nå, men har hørt noen rykter om det ikke er lov lengre.. Blir en tur ut med pantongen etter jobb i dag, satser på å lure noen flere da  :P Har begynt å åpne seg i de leirete kilene.. Har trua i dag  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten morgen/formiddagsøkt i Mørvika i dag:)

Ankom fiskeplassen omtrent 08.15. Grunnet et tynt islag på overflaten ble jeg tvunget til å plassere meg helt ut i enden av fjordarmen. Så fort sola kom frem begynte fisken å vake mellom isflakene, og det tok ikke mange minuttene før første ørret satt på kroken. Vekten stoppet på rundt 600 gram. De neste 20 minuttene skjedde det lite, så jeg byttet derfor fra orange dubbingreke til en liten kobberaktig loppe. Den neste halvtimen ble det to fine prikkefanter på 800 og 600 gram. Etter nytt fluebytte, denne gangen til en hvit semigris, tok det ikke lange stunden før fjerde og største fisk for dagen ble kroket. Vekten stoppet på 1,2 kg :D

De neste 45 minuttene skjedde det utrolig lite, så jeg pakket sakene og vendte nesa hjemmover.

Alt i alt en veldig fin tur :)

Glemte helt å ta bilder i dag, men skal huske å få tatt noen fine bilder neste tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten morgen/formiddagsøkt i Mørvika i dag:)

Ankom fiskeplassen omtrent 08.15. Grunnet et tynt islag på overflaten ble jeg tvunget til å plassere meg helt ut i enden av fjordarmen. Så fort sola kom frem begynte fisken å vake mellom isflakene, og det tok ikke mange minuttene før første ørret satt på kroken. Vekten stoppet på rundt 600 gram. De neste 20 minuttene skjedde det lite, så jeg byttet derfor fra orange dubbingreke til en liten kobberaktig loppe. Den neste halvtimen ble det to fine prikkefanter på 800 og 600 gram. Etter nytt fluebytte, denne gangen til en hvit semigris, tok det ikke lange stunden før fjerde og største fisk for dagen ble kroket. Vekten stoppet på 1,2 kg :D

De neste 45 minuttene skjedde det utrolig lite, så jeg pakket sakene og vendte nesa hjemmover.

Alt i alt en veldig fin tur :)

Glemte helt å ta bilder i dag, men skal huske å få tatt noen fine bilder neste tur!

Grattis med fin fangst og fint-vær tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute med pontongen i skjebergkilen i ettermiddag/kveld.. Mista tellinga etter 20 sølvøringer, Underdriver å sier det ble 35 stykk :) Seks stk over kiloen, største på 1,6 kg.. Alle tatt på en olivengrønn flue med en liten rød hale.. Helt magisk med vårfiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt digg med pontong!! Da får jeg heller være litt "polakk" ;) Alle jeg fikk i dag, ble rask satt tilbake.. De fleste hadde slitte hale og brystfinner, er nok ikke så bra mat enda!! Venter til grillsesongen før jeg tar med meg noen hjem :) Morro med litt fisk etter mye innsats uten så mye gevinst i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt digg med pontong!! Da får jeg heller være litt "polakk" ;) Alle jeg fikk i dag, ble rask satt tilbake.. De fleste hadde slitte hale og brystfinner, er nok ikke så bra mat enda!! Venter til grillsesongen før jeg tar med meg noen hjem :) Morro med litt fisk etter mye innsats uten så mye gevinst i vinter :)

Ja, artig når det klaffer det er dessverre så alt for sjelden- vi går nok mot en mer normal våråpning i år. Jeg har fått flere SØ nå en på samme tid i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute i vinden i dag, og prøvde litt.. Endte med en kilosfisk i håven, en rundt halvkiloen som datt av rett uttafor håven.. On noen jævler som bare smakte litt på flua.. Oliven og rødt, var det som falt i smak, etter først å prøvd meg litt med, små orange og rosa reker.. Holdt på å fryse ihjel etter å ha vadet til livet i tre timer, så ble tidlig kvelden.. Hvis det ikke blåser så mye i morra, blir det å prøve pontongen igjen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior fikk nok en fisk ikveld 0,6Kg blank og fin ;D virkelig morro at han får fisk på hver tur nå!

herlig! jeg har en sønn på 3 år som er fryktelig opptatt av flue boksene mine så håper han tråkker mine fotspor!! gratulerer med en ny prikkefant fanger i familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 13 sjøørret, to på halvkiloen, resten små.. Alle var blanke og fine.. Alle untatt en tok på en sandfarga rekesak, som jeg har kjøpt :-[ Bummer, kjøpe noe sand/tan bindegodter som jeg kan binde litt på i helga når jentungen har lagt seg :D Slkitt fiske til alle dere som får sjangsen i helga.

Piiis ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...