Gå til innhold

Sjøørretfiske i Halden\Skjeberg


M3ti

Anbefalte innlegg

Tok en kveldstur ikveld etter 2 dager på fjellet med fam. Meldte fiske suget seg raskt 8) Kom ned til kjempelavt vann og iskald nordavind :-\ Skjedde absolutt ingenting før etter 1 time etter at det ble mørkt, da kom det inn ihvertfall 2 stykker som ble med opp og satt ut igjen ;) var mørkt men tipper de lå på 7-8 hg begge to bra kondisjon var det på dem også ;) Så ikke noe liv i overflata noe det pleier å være på denne plassen på kvelden. Deilig at det er åpnet opp for fiske på flere plasser nå! Snart blir det Strømstad ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Sverige i går, endte med 7 i håven, fire over kiloen.. 6 av 7 på ymse små rekevarianter.. Største, den på bildet, veide 1750 g. Og den ga virkelig kamp til døra, så vidt jeg fikk den til å svømme igjen  :P Var en tur ute i dag også, men ebbet ut i å sove i en time ved dynekilen og våkne iskald, så ble tidlig hjem!! iskald vind og glassklartvann gjør det vanskelig, prøvde alt av fluer!! Samler troppene å drar til Sverige klokka fem i morgen igjen, for tredje dag :)

[attach=1]

post-9243-13949891760849_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tur i Sverige i dag, fisketuren endte med et dødt rådyr, en ødelagt åre, etter å ha slått rådyret i svime før avlivning med kniv! Trist, men den hadde brukket begge bakbeina! Det ble fisk også da :) Fem knallblanke sølvøringer, største på 1 kg!! Fin dag, deilig med litt mindre vind i dag :) Alle fiskene tok ei lita orange dubbingreke str 8..

Skip ohoi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "elva" som deler gamlebyen fra den nye i Halden, kommer dette fra ett ferskvann høyere oppe eller er det bare en saltvannstarm som strekker seg mot det svære industriområdet? 

Lurer egentlig på om denne elva eller hva det er er salt eller ikke, ser aldri noen fiske bortover bryggestrekket der?

Har hytte oppe ved Eningdal, så jeg funderer på dette hver gang jeg kjører forbi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva du snakker om er Tistaelva. Den kommer fra et veldig stort ferskvann som heter Femsjøen. Som er en del av Haldenvassdraget.

I denne elva er det laks. Det kultiveres mye i denne elva, og den er på vei opp som lakseelv.

Det blir hvert år tatt en del laks der.

Ellers er det en del abbor, årbuk og sikkert en del andre arter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på kveldsfiske i dag.. Godt drag i vannet, masse vak, og litt småsære ørret.. Ble 10 i håven, for det meste smått, men morro med visuelt fiske  8) Et par av fiskene jeg fikk gulpet opp, bittesmå fisk/sildeyngel av et eller annet slag.. Har ikke noe i boksen som ligner på de akkurat.. Men fikk halvparten på en orange icedubreke str 8.. Og resten på oliven wollyorm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var som Kent også ute en tur i går. Ute fra 10-13. Mye fart på vannet og mye vak hele perioden. Fikk 3 på ca 6hg og en liten tass. To ble med til middag, og dem hadde også masse småfisk/yngel.

Fikk 3 på liten rosa rekelignende sak, og en på ei lita lysegrønn loppesak. Økta blei noe amputert grunnet stangbrudd :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en kveldstur med pontongen sammen med en kompis.. Jeg fikk 8 fisk, persa med 2050 g, fikk en på 1,5 og 1 blank også, minste var på rundt 300 :) :) :) Ikke nok med det, kompisen min får seks stykk, en på 2,3 en på 2 blank, 1,3 og 1,1 minste var på rundt 500.. For en tur det var :) Alle ble tatt på små reker i orange og tan.. Den på bildet er min på 2050 :) Greit glad mann nu!!! Bør vel nevne at vi var i Sverige :P Men skirver det her, for det er her jeg føler meg hjemme ;)

Ship ohoy!

post-9243-13949892096617_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bra det ja :) Etterlengtet den 2 kg grensa ass!! Helt konge å få så mye bra fisk i det hele tatt.. Fantastisk tur :) Ute på resø!

Jeg kan si akkurat det samme angående grensa, det er jammen lenge siden jeg har fått ordentlig stor fisk, min grense stopper på 1,4 og det er glemt når den ble tatt, får alltid fisk litt over eller under kiloen :( - men men, skal nok taes snart større ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...