Gå til innhold

Sjøørretfiske i Halden\Skjeberg


M3ti

Anbefalte innlegg

Har ikke fiska så lenge med flue, mindre enn et år, men jeg presser hardt.. Handler vel i bunn å grunn om å være på rett sted til rett tid.. Og det er man jo oftere hvis man er mye ute :) Umulig å vite med den sjøørreten da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fiska så lenge med flue, mindre enn et år, men jeg presser hardt.. Handler vel i bunn å grunn om å være på rett sted til rett tid.. Og det er man jo oftere hvis man er mye ute :) Umulig å vite med den sjøørreten da..

Umulig ville jeg ikke sagt, men j.... vanskelig er det, selv om noen har mer kunnskap enn andre og får fisk på hver eneste tur mens vi andre har fortsatt en del å lære. Men som du sier, man må jo ut og fiske så mye som mulig for at det skal bli mere fangst også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel fisk hver tur nå, men var mye blanke turer en stund! Har over 110 sjøørret i år, så kan vel ikke klage :P Etter at jeg begynte å binde sjæl, så har det blitt fart i sakene :) Viktig å fiske med fluer man har trua på  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel fisk hver tur nå, men var mye blanke turer en stund! Har over 110 sjøørret i år, så kan vel ikke klage :P Etter at jeg begynte å binde sjæl, så har det blitt fart i sakene :) Viktig å fiske med fluer man har trua på  <<l

Herlig. skal begynne å binde fluer jeg også, venter på å få inn materialet, tar sin tid det.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel fisk hver tur nå, men var mye blanke turer en stund! Har over 110 sjøørret i år, så kan vel ikke klage :P Etter at jeg begynte å binde sjæl, så har det blitt fart i sakene :) Viktig å fiske med fluer man har trua på  <<l

Herlig. skal begynne å binde fluer jeg også, venter på å få inn materialet, tar sin tid det.  ;)

tmc 777sp, en nakke med salomon pink spey hackle og rosa SLF dubbing samt rosa ryggskjold.... nesten alt man trenger  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel fisk hver tur nå, men var mye blanke turer en stund! Har over 110 sjøørret i år, så kan vel ikke klage :P Etter at jeg begynte å binde sjæl, så har det blitt fart i sakene :) Viktig å fiske med fluer man har trua på  <<l

Herlig. skal begynne å binde fluer jeg også, venter på å få inn materialet, tar sin tid det.  ;)

tmc 777sp, en nakke med salomon pink spey hackle og rosa SLF dubbing samt rosa ryggskjold.... nesten alt man trenger  <<l

hehe, takk for innspill Pættis, men har kun fått inn tråd, kroker, antron yarn og micro chenille,lakk og lim og lampe og utstyr selvfølgelig (obs det var jo nesten alt) det mangler fortsatt det viktigste: spey hackelet som har ennå ikke ankommet. har fluer fra før av for det, men gleder meg til å fange første fisken på min egen selvbundte gris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noen som har noen tips om hvis det er greit å fiske nå om dagen?

Regner ikke med alt folk røper de hemmelige stedene, men bare noen greie plasser rundt i nærområdet.

Jeg bor i Sarpsborg.

Jeg er helt fersk i gamet. Har kun fått en liten sø hittil, men fler blir det! ;)

Kjenner ikke så mange som fisker med flue enda. Vet heller ikke om så mange steder å fiske..

Tenkte meg kanskje ut en tur på høysand i dag hvis det ikke regner for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noen som har noen tips om hvis det er greit å fiske nå om dagen?

Regner ikke med alt folk røper de hemmelige stedene, men bare noen greie plasser rundt i nærområdet.

Jeg bor i Sarpsborg.

Jeg er helt fersk i gamet. Har kun fått en liten sø hittil, men fler blir det! ;)

Kjenner ikke så mange som fisker med flue enda. Vet heller ikke om så mange steder å fiske..

Tenkte meg kanskje ut en tur på høysand i dag hvis det ikke regner for mye.

Grimsøy område, mange gode fiskeplasser der. f.eks løkhomen: kjør til venstre like før brua og hele veien inn, du kan både ta av til venstre der veien skiller seg eller til høyre! gode fiskeplasser på begge sidene ;)

håper dette hjelper litt iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute fra 9-18 i dag. Med på laget var fatter med sin flue og dupp. Betydelig mer vrient i dag, enn foregående turer siste ukene. Det som var av vak, virka hovedsaklig som småfisk. Lite bevegelse på vannet.

Var på forskjellige plasser, men blei skuffa hver gang. Fikk 6 stk, hvor største på 5 hg. Plaskefatter fikk 1 på 5 hg. Liten trøst at fluestanga sanket mer enn dupp og flue.

Ps: Er nyetablert i Halden, og har prøvd noen spede forsøk på fiske over grensa. Har aldri fått noe dreisen på det. Tar gjerne imot tips på steder eler hva jeg bør lete etter (køfiske i Galtösundet står langt nede på lista...) Her eller PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel fisk hver tur nå, men var mye blanke turer en stund! Har over 110 sjøørret i år, så kan vel ikke klage :P Etter at jeg begynte å binde sjæl, så har det blitt fart i sakene :) Viktig å fiske med fluer man har trua på  <<l

Herlig. skal begynne å binde fluer jeg også, venter på å få inn materialet, tar sin tid det.  ;)

tmc 777sp, en nakke med salomon pink spey hackle og rosa SLF dubbing samt rosa ryggskjold.... nesten alt man trenger  <<l

Hvor små kan de bindes a? Får klart mest med små dubbingreker om dagen.. Er det virkelig verdt det ekstra slitet med å binde den sagnomsuste pattegrisen? Har bindt noen teppegriser, men de får jeg ikke til å "svømme" rett :P Hvor får man kjøpt slike hackel forresten? Hehe.. Finner den ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel fisk hver tur nå, men var mye blanke turer en stund! Har over 110 sjøørret i år, så kan vel ikke klage :P Etter at jeg begynte å binde sjæl, så har det blitt fart i sakene :) Viktig å fiske med fluer man har trua på  <<l

Herlig. skal begynne å binde fluer jeg også, venter på å få inn materialet, tar sin tid det.  ;)

tmc 777sp, en nakke med salomon pink spey hackle og rosa SLF dubbing samt rosa ryggskjold.... nesten alt man trenger  <<l

Hvor små kan de bindes a? Får klart mest med små dubbingreker om dagen.. Er det virkelig verdt det ekstra slitet med å binde den sagnomsuste pattegrisen? Har bindt noen teppegriser, men de får jeg ikke til å "svømme" rett :P Hvor får man kjøpt slike hackel forresten? Hehe.. Finner den ikke..

billig hackle her: http://www.ebay.com/sch/?_kw=Whiting%20Spey%20Hackle&_clu=2&_fcid=154&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1, de første på lista (hvis du ser det som jeg har justert) er billigst, noe som heter hen, har ikke prøvd men bestilt og venter på å få det. du har roster hackle også men det er jo like dyrt som å kjøpe her til lands. it is up to you. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spey hackle ligger vel på rundt 800 spenn i Norge, så er vel under halv pris det da.. Salmon grizzley så spennende ut :)

det stemmer det, det er rooster/cock hackle som koster så mye i Norge og det koster nesten like mye der også, men det der er HEN (høne), tror er noe annerledes. har ikke fått den enda for å se forskjellen, men til den prisen så kan det jo bare være som reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder spey hackle på ebay..... man helt sikkert være heldig men jeg har bestilt nakke som skulle være silver graded roster spey hackle.... rimelig pris og happy som julling når den detter ned i postkassa! og det som ligger oppi... en nakke, av marabou... med 2 cm lange hvit rosa fiber... katta syntes den var kul da  <<l

bare en liten obs! obs! et tips er jo om man pleier å være fler som knytter fluer sammen er det jo bare for 2 å spleise på en nakke også. ikke noe problem å dele de i 2 med en skalpel. har fortsatt nok til å binde griser i 3-4 år fremover  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite liv i Skjeberg/halden om dagen? Jeg får fisk, men størrelsen har gått betraktelig ned og de er sære!! Har funnet et sted det jevnlig går SVÆR fisk å vaker. Større en jeg noensinne har fått.. Hatt de på kasthold, men er ikke i nærheten!! Prøvd alt av fluer, fortomslengder, fortomstykkelser og inntrekk, men titter ikke på fluene engang virker det som!! Trenger tips :P

Frustrert mann om dagen!!!

HJÆÆÆÆÆÆÆLP  ppplease

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal bli med og vise deg Kent_9?  :P

Nei da, bare tuller, det er tipset da, men ikke for å få fisk men for å vise meg plassen! skulle egentlig gjerne visst...

tenker på å ta meg en kveldstur i morra så det hadde vært greit å se stor fisk vake selv om den ikke alltid tar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med flere som har sett de, ingen som har fått så mye som et napp!! Er et ganske kjent område mellom Særp og Halden ;) Sett de der dem siste tre dagene, hadde jeg ikke fått noen fisk, så hadde jeg nesten vurdert å prøvd meg på en jesus og bare sprunget ut på vannet med et balltre i hånda :P Hehe.. Så de bare seile 4 meter utenfor der jeg sto!! pppunch

Hadde vært så stilig å klart å lurt en av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med flere som har sett de, ingen som har fått så mye som et napp!! Er et ganske kjent område mellom Særp og Halden ;) Sett de der dem siste tre dagene, hadde jeg ikke fått noen fisk, så hadde jeg nesten vurdert å prøvd meg på en jesus og bare sprunget ut på vannet med et balltre i hånda :P Hehe.. Så de bare seile 4 meter utenfor der jeg sto!! pppunch

Hadde vært så stilig å klart å lurt en av dem :)

det må da være dusa det. skal si ifra om det blir fisk, men først må jeg se an om jeg kan fiske i dag alikevel!!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med flere som har sett de, ingen som har fått så mye som et napp!! Er et ganske kjent område mellom Særp og Halden ;) Sett de der dem siste tre dagene, hadde jeg ikke fått noen fisk, så hadde jeg nesten vurdert å prøvd meg på en jesus og bare sprunget ut på vannet med et balltre i hånda :P Hehe.. Så de bare seile 4 meter utenfor der jeg sto!! pppunch

Hadde vært så stilig å klart å lurt en av dem :)

Ikke det at jeg vet om det er tilfelle der du var Kent, men opplevde det samme ved Resø om mandag. Stor fisk som veltet seg i Stimer med tre pigget stingsild. Det var enorme mengder av stingsilda inne på kastehold og når jeg skulle ta flua fort hjem hektet jeg en sild i farta  :rolleyes: så en bølge bak flua men det var nok silda som gjordet det :P Blir vanskeligere å få fisken til å ta når det er så mye mat å velge i for SØ. Større sjangs å ta fisken som er på søk og ikke en som jakter i stimene. Oddsen blir desvverre lav for flua vår da :-\ Har dessverre ikke noe godt tips til deg her Kent :P Kanskje prøve ei stor muddlerflue eller en popper? Uansett heftig å se fisker på 2-4 kg som velter seg på kastehold ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noe godt tips til deg her Kent :P Kanskje prøve ei stor muddlerflue eller en popper?

Jeg har ikke egen erfaring rundt akkurat dette enda men min første tanke når fisken er så fokusert er å avvike ifht hva den jakter på.  Dvs en større imitasjon, fisket litt på siden eller under byttet.  Sjangsen for at fisken da velger din flue blir da større - tror jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...