Gå til innhold

Ankommet: Scott glassfiber 7'6'' #4 Nam !


Gjest fredrik hoffmann

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Fikk akkurat Scott Glassfiber i hus.

Dæven døtte for ei stang !  Prøvde sist en Scott glassfiber på fluefiskemessa til Jarle og Bjørnar i -96

Og har ønsket meg en siden da.

For en stang det er.

Lett, delikat, dyp, og hold dere fast gir høy linehastighet ! Den setter noen fantastiske bukter, og er nyyyydelig avstemt. Ikke tung og slaskete....

Dette er et ekte Scottprodukt  på sitt beste !

kjente ute i 15 kuldegrader at jeg savner sommeren, og at dette blir min foretrukne firer til sommeren, helt klart !

(Sammen med splitcanestanga jeg har bestillt, Perfectionist tapering.....)  

Og du hellige jul dette blir en lang vinter !!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat Scott Glassfiber i hus.

Dæven døtte for ei stang !  Prøvde sist en Scott glassfiber på fluefiskemessa til Jarle og Bjørnar i -96

Og har ønsket meg en siden da.

For en stang det er.

Lett, delikat, dyp, og hold dere fast gir høy linehastighet ! Den setter noen fantastiske bukter, og er nyyyydelig avstemt. Ikke tung og slaskete....

Dette er et ekte Scottprodukt  på sitt beste !

kjente ute i 15 kuldegrader at jeg savner sommeren, og at dette blir min foretrukne firer til sommeren, helt klart !

(Sammen med splitcanestanga jeg har bestillt, Perfectionist tapering.....)  

Og du hellige jul dette blir en lang vinter !!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Gratulerer med ny Scott fiber, Fredrik :D Selv har jeg fått en Scott G 8'8" #4 i hus.... så nå har jeg både 3ern og 4ern i samlinga! DET.. er fantastisk det!

Splitcane ja... den ankommer rett før julaften.. helt fra Italia! ;)

Vinteren blir som du sier... meeeeget lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Tar jeg ikke helt feil, så er dette den samme stanga jeg prøvde her i høst av en tidligere eier. Funket ypperlig med Wulff TT i 5 og helgrønn Highwater i 4 ihvertfall. Grattis med ei go, myk og sær stang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei Morgan Cane!

Jeg har ikke fått testet den nye fiberstanga til Scott, men har lyst på en.

Hvilken lineklasse og lengde har du valgt.

Mvh

PEREK

Det er ikke den nye F2'en Perek... men jeg er helt imponert uansett !

Raymond, det kan godt være samme stanga, men synes du den var sær ?

Jeg synes den er helt superenkel og smooooth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Tror den forflyttet seg fra Leksvik hvor jeg prøvde den, til Steinkjer og videre nedover til deg..

Jeg syntes den var sær, men god. Ikke fullt så sær som min gule McFarland, for den er bare ekstrem. Definitivt ikke noe for enhver, her kreves det at man har orden på teknikken. Hvis ikke, blir det neppe pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes ikke disse stengene er sære, men de kan være litt vanskelige å komme i kast på.

Dette fordi de kar en stor flex.

Det betyr at vi må akslerere over et større tidsintervall, og at vi må trekke stanga lengre før vi setter overslaget.

Disse stengene bærer mere line enn de fleste tror.

Her har vi godfølesen, selv om jeg ikke har prøvd siste versjon.

Mvh

PEREK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei!

Jeg synes ikke disse stengene er sære, men de kan være litt vanskelige å komme i kast på.

Dette fordi de kar en stor flex.

Det betyr at vi må akslerere over et større tidsintervall, og at vi må trekke stanga lengre før vi setter overslaget.

Disse stengene bærer mere line enn de fleste tror.

Her har vi godfølesen, selv om jeg ikke har prøvd siste versjon.

Mvh

PEREK

He he måtte ut en tur i vintermørket og teste igjen. Stanga er nydelig å kaste med, full av godfølelse som du beskriver Perek.

Får lett den flytende følelsen, bare å kaste og kasteog bli ett med stang og snøre. Kjenne at den spenner ned i korken, og smeller snøret ut med letthet...

Glassfiber er ikke "hype" når det er riktig gjort av merkene med ressurser til å lage noe så nydelig.

Dette er ikke en gammeldags glassfiber i ny drakt. Dette er hitech !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Gratulerer med ny Scott fiber, Fredrik :D Selv har jeg fått en Scott G 8'8" #4 i hus.... så nå har jeg både 3ern og 4ern i samlinga! DET.. er fantastisk det!

Splitcane ja... den ankommer rett før julaften.. helt fra Italia! ;)

Vinteren blir som du sier... meeeeget lang!

Grattis selv !

Morsomt for oss som følger med, nye stangmodeller blir lansert med brask og bram, så har G serien vært der hele tiden og overlevd trender med dype kjappe korte eller lange stenger.   Jeg kommer alltid tilbake til den etter lefling med andre modeller...

Tiden går G-serien består !  (Og Gjensidige da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Mye tjas og mas om egen stang her nå, (Men jeg er vel ikke værre enn andre  :-X )

Fin omtale av min nyerværvelse her, og meget godt skrevet om moderne glassfiber (dvs moderne kvalitetsglassfiber)

Jeg påstår lett at denne korte stanga er bedre enn det jeg har prøvd av korte grafittstenger. (Bortsett fra Sage TXL som er tilsvarende bra.)

LINK:

http://www.flyfishohio.com/Scott_754.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med min Gamle Scott F!!!

Den har nok reist litt det siste året, men den er fortsatt like fin som ny vill jeg tro!!

Jeg tenker meg den nye F2 i noe mellom det jeg har hatt, kansje 7`kl3.. 

Den 7`6" kl4 ble for kraftig for det fisket jeg tenkte meg, men du værden for en stang, meget alsidig.. Jeg brukte forøvrig et 5er snøre på den...

Mvh Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Takk takk !

Jeg burde  skjønt at du hadde vært innom denne  :D

Den ser helt ubrukt ut.  Jeg skal bruke den til normalt ørretfiske allround, og ser nå at G2'e og SP'en får konkurrase om plassen til sommeren !

"Du verden for en stang", helt riktig inntrykk gut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hva skjer Håvard. Blitt lei pandamat?

He he, hvis det er meg Fredrik, du tenker på så er jeg ikke vant til pandamat enda...

Har imidlertid bestillt pandamat fra prousent Sigfred Mittet, så derav mitt nye Nick.

Har drømt om pandamat siden jeg traff en kar på Frysja i Oslo i -96 med en cane som jeg falt padask for. Han byggde splitcane og var på min alder.  Husker jeg synes det var litt sært, men beundringsverdig. 

Har til dags dato ikke hukommelse til å si hvem det var, men jeg mener å huske at han sa han var fra østerdalen et sted, og isåfall er det vel en kjenning av oss på FFS !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer Håvard. Blitt lei pandamat?

He he, hvis det er meg Fredrik, du tenker på så er jeg ikke vant til pandamat enda...

Har imidlertid bestillt pandamat fra prousent Sigfred Mittet, så derav mitt nye Nick.

Har drømt om pandamat siden jeg traff en kar på Frysja i Oslo i -96 med en cane som jeg falt padask for. Han byggde splitcane og var på min alder.  Husker jeg synes det var litt sært, men beundringsverdig. 

Har til dags dato ikke hukommelse til å si hvem det var, men jeg mener å huske at han sa han var fra østerdalen et sted, og isåfall er det vel en kjenning av oss på FFS !

LA bare merke til Morgan Cane. Trodde du var han. Men nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hva skjer Håvard. Blitt lei pandamat?

He he, hvis det er meg Fredrik, du tenker på så er jeg ikke vant til pandamat enda...

Har imidlertid bestillt pandamat fra prousent Sigfred Mittet, så derav mitt nye Nick.

Har drømt om pandamat siden jeg traff en kar på Frysja i Oslo i -96 med en cane som jeg falt padask for. Han byggde splitcane og var på min alder.  Husker jeg synes det var litt sært, men beundringsverdig.  

Har til dags dato ikke hukommelse til å si hvem det var, men jeg mener å huske at han sa han var fra østerdalen et sted, og isåfall er det vel en kjenning av oss på FFS !

Vl bare presisere at jeg falt pladask for splitcanestanga, ikke karen !

letter på stemningen med denne:

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...