Gå til innhold

Til minne om Toggi


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

Det er med inderlig dyp sorg jeg må meddele at vår kjære venn Toggi har gått bort.

Da det er mange på dette forumet som kjente Toggi, har jeg med tillatelse fra hans mor fått lov til å formidle dette triste budskapet.

Alle som ønsker, er velkomne til å skrive noen ord. Kanskje en fin historie, eller hva han har betydd for den enkelte fisker på forumet, etc.

Dette vil så bli printet ut, og gitt til hans mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er helt ufattelig trist. Jeg rakk dessverre aldri aa treffe Toggi personlig, men vi hadde noen fine samtaler online. Jeg har fulgt ham her inne siden han startet som fluefisker, og saa ham utvikle seg til aa bli en av de stoerste autoritene inne fluefiske etter sjoeoerret i Norge. Han snudde opp ned paa gamle etablerte teorier. Og han delte alltid villig rundt seg. Vi har alle blitt litt fattigere naa.

Varme tanker gaar til alle som sto ham naer.

Hvil i fred Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig trist melding. Jeg ble kjent med Toggi her på nettet på ffs og han brydde seg og svarte på alle spørsmål han fikk. En blid hyggelig fyr som hadde empati og forståelse for andre.

Håper de fisker sø der oppe Toggi!

Dere som er igjen skal vite at han var lykkelig når han fisket.

Tenker på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var så brennende engasjert i det du holdt på med. En kommer langt med det.

Av det lille jeg lærte deg å kjenne, fremstod du som et jordnært og ydmykt menneske. Du var romslig og du var inkluderende, ja rett og slett en bra person.

Min dypeste kondolanse til familie og venner.

Mvh. Jan Myhre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke Toggi personlig men har alltid sett på han som en guru innen SØ fiske. Delte alle sine erfaringer villig med andre her på forumet. Er sikker på at den åpenheten har bragt mange inn og et steg videre i fluefiske verdnen.

Vil takke han for det!

Hvil i fred!

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forferdelig trist å høre. Toggi har utvist en sjelden iver og et engasjement for sjøørretfisket og ikke minst en raushet i forhold til å dele sine erfaringer med alle de fluefiskesjeler han har satt i brann med sine hyppige å engasjerte rapporter fra fisketurer til alle døgnets tider. Mitt inntrykk har vært at Toggi har frydet seg like mye over andres fremganger som sine egne. Han har ikke hengt seg opp i vedtatte konvensjoner men har gjort et poeng av å gjøre sine egne erfaringer. Dette har ført til banebrytende oppdagelser som har brakt sjøørretfisket i Norge store steg videre. Her var det kanskje spesielt fristende å nevne nattfiskets betydning vinterstid. På tvers av alle vedtatte normer og i strid med all etablert literatur utforsket Toggi dette, og fikk fisk! Ikke bare slengere men jevnt og trutt. Fluefiskenorge har mistet en stor personlighet, fluefiskesiden har mistet kanskje sin viktigste bidragsyter men ikke minst har vi alle mistet et raust menneske som har betydd veldig mye for veldig mange uten at man engang har hatt gleden av å treffes.

Varme tanker til famile og venner i en vanskelig tid.

Fred ved Torgeirs minne...

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rett og slett ufattelig trist.

Torgeir var en generøs person som inviterte meg ned for å fiske havabbor da han hørte jeg ikke hadde landet det tidligere. Tok to turer på spots han viste frem så satt min første HA. Han delte villig av seg både her inne og langs skjærgården og mange av hans erfaringer ligger her inne i sjøørrettråden som mange vil få glede av også i årene som kommer.

Tankene går til familie og etterlatte og nære venner her inne. Da jeg trodde alt skulle gå veien tok det en ufattelig trist vending.

Takk for fine turer Torgeir, inspirerende fangsrapporter på sms og din villighet til å lære fra deg.

Hvil i fred kompis.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig vond start på dagen. Jeg har savnet «Toggi» her inne i det siste, og han sendte meg mange ganger invitasjoner til Telemark. Dessverre ble det bare med en planlagt tur til Vestfold, men da måtte Torgeir kaste inn håndkle i siste liten pga sykdom. Fenomenet «Toggi» burde vært portrettert av et fluefiskemagasin for lenge siden. Maken til kunnskap, engasjement og stå-på-vilje skal man lete lenge etter! Torgeir hadde også en forbilledlig evne til å kose seg med det fisket som lå rett utenfor døra. Han kjente hver krok og krik i Frierfjorden og Eidangerfjorden. Torgeir inspirerte mange med sine kunnskaper, sin raushet og fraværet av selvhøytidelighet. Som Torgeir ofte passet på å si; Det er bare min mening! Men jeg vet at det ikke bare er min mening når jeg sier at Torgeir vil bli savnet her inne. Det er en fattig trøst, men jeg er glad for at han rakk å dele mye med oss.

Hvil i fred Torgeir.

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...