Gå til innhold

Raymond sin lille stygge byggetråd


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

På tide med en liten kjapp oppdatering..

Første stang ut er en Diamondback Classic Trout 8' 3/4 2-delt, er ferdig med kork og snellefeste. Fikk feil toppring og winding check, så ny er på vei over dammen. Har bestemt at denne blir sort hele veien; sort snellefeste og treinnlegg, winding check i dark nickel silver, sorte ringer og alt toppet med surringer i sort silke. Vil prøve båtlakk for første gang på dette prosjektet og etter å ha prøvd noen prøvesurringer, kan dette bli bra :D

Har også fått inn en 8'3 6/7 3-delt yellowglass fra Mike McFarland, den blir vel gjort ferdig etter den over. Merkelig nok bestilte jeg en i 8', men klager ikke over de ekstra tommene ;D

Lista over andre uferdige prosjekter så langt, er som følger:

Diamondback CT 8'6 4/5, 3-delt

McFarland Classic 9' 4, 4-delt

Winston WT 8'6 5, 3-delt (må gjøres om igjen)

Winston B2x 9' 9, 4-delt

Ja, har altfor mange stenger, så se ikke bort ifra at en del av disse dukker opp på bruktmarkedet etterhvert :-\

Den klingan har jag också. Ser fram emot att höra vad du tycker om den! Funderar på att bygga den innan våren till sjöörret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest storfemti

Kommer med rapport Christian :)

Har startet så smått på Classic Trout 8' 3/4, men mangler winding check og toppring for å komme skikkelig igang. Kork er grovpusset og snellefestet trenger muligens et tynt lag lakk til

Beklager for crappy bilde, men det får være så ;D

CT_kork.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Takker :D

Tror denne må dra, har altfor mange stenger og den vil neppe utkonkurrere glassfiber'n jeg har fra Larry Kenney. Den kjennes farlig god ut, men har bestemt meg for å kutte kraftig ned på stangparken og da må man ta noen beinharde avgjørelser. Så følg med bruktmarkedet, den dukker nok opp der etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Nei, dette er fra før Cortland tok over, fra samme periode som klingene du surret til Roger. Alt som er koksgrå er fra før oppkjøpet, mens alt etter det er brunt/rødbrunt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest storfemti

Da er jeg straks ferdig med Classic Trout 8' 3/4, mangler bare et par lag lakk på toppdelen. Skal se om jeg ikke får slengt opp noen bilder iløpet av morgendagen

Testa den nå nettopp og fy filler'n for ei stang, denna var go :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

På tide med en liten oppdatering kanskje..? :rolleyes:

Først ut en Diamondback Classic Trout 8'9 3/4

IMG.jpg

IMG_5546.jpg

IMG_5522.jpg

IMG_5594.jpg

Diamondback Classic Trout 9' 4/5. Epoxyen ble ikke bra på denne, men stanga er fullt brukanes. Vurderer å strippe den ned og gjøre alt på nytt, men har 4 nye stenger som må surres først. Beklager for crappy bilder :-\

ferdig.jpg

ferdig_2.jpg

kork.jpg

Stenger som skal surres utover vinteren:

Diamondback Classic Trout 8' 3/4 2-delt

Diamondback Classic Trout 8'2 2/3 3-delt

Diamondback Classic Trout 8'6 4/5 3-delt

Winston B2x 9' 9 4-delt

Bilder kommer etterhvert jeg blir ferdig

.... og jeg er nå den lykkelige eier av denne stanga :D :D

Var ute å testa den i dag og fy faen så rått :D

Overraskende stram til Diamondback Classic Trout å være men allikevel dyp nok til at jeg liker den

særdeles godt :D ...... masse punch og herlig feeling akkurat sånn det skal være :D

..... men det aller beste var finishen som Raymond står for. Nydelig snellefest og kork og helt sykt vakre

surringer på ringene :D

Denne gleder jeg meg til å ta med på tur i sommer :D

..... og om ikke lenge får en koksgrå Diamondback Classic Trout 9´#5 ny kork og nytt snellefeste. Det e bærre lækkert :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takker for pene ord Terje :D :D

Her er noen crappy bilder av bunndelen på Classic Trout 8' 3/4, kommer mere når jeg er ferdig med toppen

Kork.jpg

Guide.jpg

SG.jpg

Dette smykket av en stang er jeg nå blitt den lykkelige eier av :)og for ett stangtrekk da mann :o

skal legge inn bilder senere.

Tror dette blir hovedstanga heretter  :)for en punsj.

Lover å passe godt på denne Raymond. Takk igjen.

 Mvh Roger Ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest storfemti

En liten oppdatering :)

Er ferdig med prototypen fra Mike McFarland, men tror jeg trenger et tynt strøk til før jeg er fornøyd. Bilder kommer etterhvert..

Nå holder jeg på med en 2-hånds for en "kunde", et stivt spett med navn Sage TCX 1510. Understreker at det er ikke jeg som har valgt fargen, kun utførelse av pyntesurringen :o

Surring.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...