Gå til innhold

.....kanskje blir det en cane til slutt?!!


Anbefalte innlegg

  • Svar 348
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tja jeg er ikke sikker lengre. Det blir iallefall sort krom guider og blånerte holker. Snellefestet og håndtak i kork med garrison hardware. Jobber iherdig med å få tak i dette blånet. Må nok ta jobben med å blånere selv. Silken er jeg i tvil på. Tenkte grønn igjen, men er mer på tanken til å gå for "The master's" originale farger. Jeg skal legge noen tørn med de farger jeg ser for meg og ta en avgjørelse da. Føler det kommer mer naturlig frem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Her er det lenge siden jeg har hatt oppdateringer,men jeg har da puslet med litt forskjellig siden sist :P.

På Garrison`n venter jeg på holker og snellefeste(kanskje ligger det i postkassa nå).

I tillegg så har jeg flammeherdet og splittet klart til stang nr 2,som jeg ikke helt har bestemt tapering på enda.

Jeg snuser litt på Perfectionist eller Midge...Kom gjerne med andre ideer folkens ;).

Og så har jeg vært i kontakt med Dynea angående lim.

De lager lim kun til industrien,ikke for salg til private og da kun 25 kilossekker.

Jeg snakket med en trivelig kar der som sa han kunne sende meg en kilos vareprøve med et lim som heter

PREFER 4681(pulverlim) 8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er det lenge siden jeg har hatt oppdateringer,men jeg har da puslet med litt forskjellig siden sist :P.

På Garrison`n venter jeg på holker og snellefeste(kanskje ligger det i postkassa nå).

I tillegg så har jeg flammeherdet og splittet klart til stang nr 2,som jeg ikke helt har bestemt tapering på enda.

Jeg snuser litt på Perfectionist eller Midge...Kom gjerne med andre ideer folkens ;).

Og så har jeg vært i kontakt med Dynea angående lim.

De lager lim kun til industrien,ikke for salg til private og da kun 25 kilossekker.

Jeg snakket med en trivelig kar der som sa han kunne sende meg en kilos vareprøve med et lim som heter

PREFER 4681(pulverlim) 8).

Bilder, Rune :D

Jeg vil se bilder :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var holkene på plass og da gjenstår det bare og bestemme seg for hvilket snellefeste jeg skal bruke og farge på surringer ;)...

Legger ut noen bilder så kan dere si hvordan dere ville bakt dette sammen.

Til orientering så skal jeg bruke crome snakeringer fra Snakebrand.

post-2232-13949889888418_thumb.jpg

post-2232-13949889888825_thumb.jpg

post-2232-13949889925311_thumb.jpg

post-2232-13949889933895_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble stanga "rigget" opp for litt testkasting på plenen og det kjentes ut som en stang jeg vil like meget godt :D.

Prøvde med stillwater #4 og det tror jeg kan bli en fin combo til sommeren :-*.

Følger noen bilder av riggen her og et bilde av testsurringer innsatt med olje.

Er skikkelig usikker på hva jeg skal gå for.....

Litt dårlig bilde av surringene,men den mørke der er brun....resten syns vel forholdsvis greit.

post-2232-13949889939835_thumb.jpg

post-2232-13949889940285_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert det Staffan,men det blir ikke på denne ;).

Jeg har bestemt meg for det nest øverste snellefestet med "hardvaren" som sitter på det nederste :-*.

Godt valg. Likte alle festene bortsett fra det øverste.

Mht trådfarge synes jeg testsurrringene med rødbrun er penest, men har litt aversjon mot røde surringer så jeg ville valgt en mer brunlig farge som matcher snellefestet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Moby.

Husker ikke helt hvor jeg bestilte det øverste snellefestet og der fikk jeg erfart at det kan se finere ut på bilde enn det gjør i virkeligheten :-\.

Men det var noe billig ræl,så jeg gikk ikke konk av det bomkjøpet ;).

Kan godt hende jeg går for gjennomsiktige surringer med rød pynt...time will show :-*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har jeg flammeherdet og splittet klart til stang nr 2,som jeg ikke helt har bestemt tapering på enda.

Jeg snuser litt på Perfectionist eller Midge...Kom gjerne med andre ideer folkens ;).

Hei.

Morsomt å se at det skjer ting på bambus fronten.

Her er et lite tips til stang nr 2 hvis du ikke har besemt deg ennå, bygde en Wayne Cattanach

7.5 fot 4 wt i vinter som var digg å kaste med. Her er taperingen http://www.hexrod.net/Tapers/drtapers/Cattanach_764_52_90_4.html.

Har også bygd Perfectionisten herlig stang det også, men foretrekker Cattanach'n.

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takk for det Terje :D.

Vi får tro begrepet "øvelse gjør mester" også gjelder meg,hehe.

Det ser ut som vi kanskje kan ha en 2-3 nye stenger og prøve oppe på Kvarven til sommern 8)...

Det ser jeg frem til, Rune :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har jeg flammeherdet og splittet klart til stang nr 2,som jeg ikke helt har bestemt tapering på enda.

Jeg snuser litt på Perfectionist eller Midge...Kom gjerne med andre ideer folkens ;).

Hei.

Morsomt å se at det skjer ting på bambus fronten.

Her er et lite tips til stang nr 2 hvis du ikke har besemt deg ennå, bygde en Wayne Cattanach

7.5 fot 4 wt i vinter som var digg å kaste med. Her er taperingen http://www.hexrod.net/Tapers/drtapers/Cattanach_764_52_90_4.html.

Har også bygd Perfectionisten herlig stang det også, men foretrekker Cattanach'n.

Jan

Takk for tipset Jan,skal ha Cattanagh`n i bakhodet :D.

Knallbra blogg med masse snæcks du har også 8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har jeg flammeherdet og splittet klart til stang nr 2,som jeg ikke helt har bestemt tapering på enda.

Jeg snuser litt på Perfectionist eller Midge...Kom gjerne med andre ideer folkens ;).

Hei.

Morsomt å se at det skjer ting på bambus fronten.

Her er et lite tips til stang nr 2 hvis du ikke har besemt deg ennå, bygde en Wayne Cattanach

7.5 fot 4 wt i vinter som var digg å kaste med. Her er taperingen http://www.hexrod.net/Tapers/drtapers/Cattanach_764_52_90_4.html.

Har også bygd Perfectionisten herlig stang det også, men foretrekker Cattanach'n.

Jan

Takk for tipset Jan,skal ha Cattanagh`n i bakhodet :D.

Knallbra blogg med masse snæcks du har også 8).

Takker for det Rune. :)

Morro med litt blogging. Må jo prøve og spre "bambus" budskapet litt. ;)

Alt for få som har oppdaget gleden med cane.

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

I tillegg så har jeg flammeherdet og splittet klart til stang nr 2,som jeg ikke helt har bestemt tapering på enda.

Jeg snuser litt på Perfectionist eller Midge...Kom gjerne med andre ideer folkens ;).

Får jeg slenge et forslag ut i luften? ;D

Hva med Dickerson 7612, 8012 eller 8013? Prøvd den første og eier en modifisert versjon av den siste, men har ikke fått prøvd 8012 enda. Min er gjort 3" lengre og hulbygd i bunn, fantastisk god stang og gode taperinger ihvertfall

7612:

http://www.scandcane.com/forum/index.php?PHPSESSID=q97h8tbasqkbr0552dgb2atnj4&topic=1851.msg11247#msg11247

8012:

http://www.rodbuildingforum.com/index.php?showtopic=11626

8013

http://www.hexrod.net/Tapers/drtapers/Dickerson_8013_96_5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage deg en liten Powerstick.

Etter å ha sett dette ca 20 min lange klippet

16mm film tatt av Lee Wulf i farger fra 1947 bestemte jeg meg for å anskaffe meg en litt kraftig kort cane stang.

Hadde allerede bestilt en bunndel til en Perfectionist fra en amerikansk bygger, men det viste seg at jeg hadde fått en bunndel som var 42" og med en 12/64 holk.

Jeg valgte meg en topp til denne,en PHY Midge kraftigere variant fra Hexrod.

Og kappet bunndelen og fikk da en 6'3 Midge som er relativt kraftig.

Har ikke målt bunndelen med micrometer men den er nok i alle fall 0.265 i enden .

Har prøvekastet endel , men surringene er ikke ferdig lakkert enda. Pussing/lakk noen runder til.

Stanga er  rask og bærer fint Guidline Pounch #6.(har prøvd med #4 og #5 snører også, bærer sikkert en vanlig Wf #7 også)

Det går så det uler! ;)

Stanga er svært lett og morsom, og bærer de samme linene som min PHY Para 15.

Hexrods tapering som følger:

 

0        0.066        - 

5        0.082        91910 

10        0.100        106643 

15        0.110        127198 

20        0.130        109209 

25        0.146        103015 

30        0.160        100949 

35        0.172        102318 

40        0.192        93469 

45        0.199        106645 

50        0.210        113208 

55        0.223        114614 

60        0.236        115844 

65        0.242        126280 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har jeg flammeherdet og splittet klart til stang nr 2,som jeg ikke helt har bestemt tapering på enda.

Jeg snuser litt på Perfectionist eller Midge...Kom gjerne med andre ideer folkens ;).

Får jeg slenge et forslag ut i luften? ;D

Hva med Dickerson 7612, 8012 eller 8013? Prøvd den første og eier en modifisert versjon av den siste, men har ikke fått prøvd 8012 enda. Min er gjort 3" lengre og hulbygd i bunn, fantastisk god stang og gode taperinger ihvertfall

7612:

http://www.scandcane.com/forum/index.php?PHPSESSID=q97h8tbasqkbr0552dgb2atnj4&topic=1851.msg11247#msg11247

8012:

http://www.rodbuildingforum.com/index.php?showtopic=11626

8013

http://www.hexrod.net/Tapers/drtapers/Dickerson_8013_96_5.html

Disse Dickerson-taperingene skal jeg se nærmere på Raymond,takk :D.
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...