Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

Takk for gode tips folka! Skal snart ta en skikkelig handletur og kjøpe litt forskjellig stash, og ORDENTLIGE kroker skal kjøpes...  8)  

Men prøvde å lage en liten løsning på problemet på min egen måte. Tok å festet på to minikroker som hang bak kaninhalen på ''kul-kutlingen'', så bra ut i første øyekast, men når det skulle prøves/kastes, så surra krokene seg rundt den store kroken, så gadd ikke jæ ikke mere...  :-X  Litt fail  :rolleyes:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Men som sagt, jeg og Vebjørn var ved kanonene ved Rauer i dag, veldig dødt egentlig, sikkert på grunn av nordavind og sjuuuukt klart vann, men fint var det der... Ble en SØ på Vebjørn, men ingenting på meg, enda jeg fiska enda lenger etter jeg hadde kjørt'n inn til hytta si!!!   :rolleyes:    Fikk en god del lugg, og så en kilo SØ etter flua...  

Nordavind=sky fisk

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

Prøv evt. å legge på 0.40 eller 0.50 snøre på tandemkroken og legg den dobbelt. Surr fast monoen på krokskaftet (hvor en eller begge  - vi snakker dobbel mono - går igjennom krokøyet. Tipper du bare får igjennom en) i tillegg så slipper du at knuten i krokøyet fungerer som en hengsle. Burde holde plenty med en krok. To blir krøll i mine øyne ;)

Har flat-wings med vesentlig lenger avstang til hovedkroken enn du har i bildet (rundt 7-8 cm), og det fungerer strålende. Ideen er god og den funker, bare monoen er tykk nok og festes godt nok på krokskaftet til tandemen ;) Bruk gjerne også mindre tandenkrok med kortere skaft (feks. Patridge F1). Da veier den ikke så mye at den tynger monoen slik at den slår rundt :)

Du må ikke lege monoen dobbelt, men legger du feks. 0.50 gjennom krokøyet og tvinner den med binnetråd til skaftet og i tillegg bruker litt superlim så vil den være stiv nok til at den ikke kroker seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Stormunnet bass ?  Jeg titter opp av boka og ser med ett spørrende blikk ut i mot sjøen. Trout bum av Gierach, oversatt av Lenth. Ok ? da sier vi stormunnnet bass da..... Og begynner å lese igjen.........     

Du har netopp våknet, og hører måkene skriker ut på sjøen. Du vet hva som fåregår, men drar dyna over hode igjen. Utenfor den lille hytta ligger sjøen speilblank, sola steker, men det er fortsatt ikke veldig varmt. Småfisk spretter i overflata , og noen virvler vises blant dem. Du vet at stanga står rigga intil veggen rett utenfor deg, og båten ligger klar, men likevel vrir du deg bare rundt og prøver og sove......... Det funker dårlig, og før du vet ordet av det ligger du midt ute på fjorden i den lille hvite båten med en 12cm lang clouser i hånda. 

Du gir på, og denger den korte glumpen så langt du makter. Den går ned i en voldsom fart, og etter å ha telt til 25 begynner du å stripe flua inn. Du vet det kan skje når som helst. Så strammes det opp der nede i dypet. Dette har du vært med på før og vet at det er jæ.... morro. Nesten uten og presse fisken får du den helt opp til overflata. Det er like morro hver gang. Plutselig presser du fisken alt fortom å stang tåler, og makrellen får som vanlig panikk. Som en torpedo skyter den fart rett ned. Du har allerede putta snella halvveis under vann, og det freser og spruter i alle retninger. Du begynner å le, og når litt av den røde tynne lina har passert toppringen haler du den stakkars fisken opp igjen. Rund deg har båter stoppet opp får å se på showet, uvitende om at det er en lett fluestang som bøyer seg til korken. Når fisken har kommet opp bøyer du deg ned og vrir ut kroken av en kilos makrell under overflaten, så ingen andre ser hva slags beist som har tatt den lille flua.....

" Hva var det for noe" roper de spent fra båtene mens de drar opp 5 makrell om gangen. Jeg brukte 5 min på en.

Du smiler lurt tilbake mens du pønsker ut noe å si. " Ehhhh, det var en diger ..................

                                                                                                          Tight Lines, Vebjørn Kielland (15)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

årsaken til at du mister fisk er helt enkelt fordi du gjør det vanskelig for fisken å treffe agnoren. Du har gjort gaået mellom krokskaft og krokspiss enda trangere på en i utganspunktet trang krokmodell. Tilslag på det ene eller andre måten har ingen effekt så lenge flua er laget på den måten.

Bytt krok, eller ha mye mindre materiale i underkant.

Generelt er vide kroker et lurt valg i sjøen, sjøørreten er kjapp og smale enkeltkroker er dessverre ikke egnet til dette fisket.

Man vil jo lande flest mulig, og jeg bruker stinger kroker o.l.

Men ingenting slår små treblekroker og så får man velge hva som er verst, miste jævla mye fisk pga av man er så opptatt av fang slipp, eller måtte drepe og nyte smaken av en diger sjøørret.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii, akkurat det har jæ ikke tenkt så veldig mye på marbakk'n!!!      ;D  kanskje det blir mer fisker i håven utover høsten likevell, vi får se!! ;)

Men er uansett hjemme etter en uke i Hellas...  8)  Mye soling på stranda, mye store bølger, masse is, masse mat, masse (ja dere vet hvilke skjønnheter som går langs stranden), og til og med windsurfing fikk man prøve ved stranden ved hotellet...  Livet er digg..    :P

Fluestanga var med, men ble ikke mer enn en liten, ja vet ikke helt osn fisk det var, men den lignet skremmende mye på en mini-baracuda!!! :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops ! lite aktivitet på fiskefronten for min del...... Sliter fortsatt med armen + at skogsfugljakta nettop har starta i Sverige.

Skogsfugljakt er faktisk nesten like morsomt som fluefiske, og noe jeg har vært med på nesten like lenge  ;)

Og i går skjøt jeg den siste fglen på lista, da jeg sende to pakker tungsten etter en røy mellom buskene  8)

Tiur x2, røy, orrhane, orrhøne, og jerpe i en alder av 15år  8) Hmmm, kanskje er jeg god til noe likevell.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips folka! Skal snart ta en skikkelig handletur og kjøpe litt forskjellig stash, og ORDENTLIGE kroker skal kjøpes...  8) 

Men prøvde å lage en liten løsning på problemet på min egen måte. Tok å festet på to minikroker som hang bak kaninhalen på ''kul-kutlingen'', så bra ut i første øyekast, men når det skulle prøves/kastes, så surra krokene seg rundt den store kroken, så gadd ikke jæ ikke mere...  :-X  Litt fail  :rolleyes:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Men som sagt, jeg og Vebjørn var ved kanonene ved Rauer i dag, veldig dødt egentlig, sikkert på grunn av nordavind og sjuuuukt klart vann, men fint var det der... Ble en SØ på Vebjørn, men ingenting på meg, enda jeg fiska enda lenger etter jeg hadde kjørt'n inn til hytta si!!!   :rolleyes:    Fikk en god del lugg, og så en kilo SØ etter flua... 

Nordavind=sky fisk

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

Dette er det dummeste jeg har sett siden Mjøsa brandt...... rett og slett , hva pokker skal du med ei ei hel hekle bak flua ?????????

dette ødelegger mer enn det gagner , mtp gange på flua di.

klipp av edet tullet der.... liten vits i å forske på raketter når det gjelder sånt.... om du ikke får fisken til å sitte er det deg som fisker som gjør krokingen feil....Kroking av fisk er vel ikke ett større problem enn at du greit kan løse dette med å bruke kroker med godt krokgap.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta litt på bloggen , de siste sidene, fine bilder , ser du unnskylder fisker som er små osv , ørret en i håven , på bildet du står på stranda er jo flott , for å ha sagt det.

Det hele handler vel om å være på tur , kjenne opplevelsene , se på naturen , og liksom stoppe opp litt . Man trenger ikke å bevise ting , store fisker , lengere kast enn de aller fleste , osv..... erfaring skaffer man seg på to måter...

pt 1 man drar mye på tur ( sier tur for det blir mere helheten)

pt 2 Man lytter til erfarene petribrødre , ofte er de eldst , men det henger godt sammen med tid til å tilnærme seg erfaringen.

Noen øser ut av erfaring som jo er hyggelig nok , andre noe mer beskjedene.

Anders er nevnt i tråden tidligere , jeg har gleden av å kjenne Anders etterhvert svært så godt , og vi har hatt mange flotte turer sammen , jeg tror faktisk mine aller flotteste turer har vært sammen med Anders Wennevold , praktisk fluefiske og taktisk kasting er vel Anders sin spesialitet , med filosofien at flua ikke fisker i lufta , noe jeg også i det senere har skjønt er å etterstrebe , etter at blindslengene er nede på ett minimum , teknikken er finslipt i forhold til før og med god hjelp fra Anders , har det vanket sjøørret-hogg ,på hogg på hogg..... flueboksen er tømt for masse fjonge fluer , og byttet ut med kjipe fluer som virkelig fisker , mindre det er på kroken og ofte bedre er det......

Jeg er ingen hardcore sjøørret-fisker-men kanskje en godt på vei omvendt tørrflue-boms , men smilte vel fra øre til øre når jeg landet min første 36 cm blanke ørret på første turen med Anders husker jeg , og siden har vi fisket , sent som tidlig - og kost oss glugg ihjel , på holmer og skjær , fra land og båt......

Anders er en mann verdt å lytte til , her sitter det tiår på tiår med erfaring , og han fisket vel med flue io saltvann når de fleste hardcore-fluesjøfiskerne her inne hadde nok med ett glass NESTLE barnemat til middag , og tøybleiene var alle husmødrers revolusjon.

og hvordan har mannen ervervet seg en erfaring med streamerfiske som spesialitet ? jo utøvet det hele en hel masse , brukt utallige turer , timer , dager og liter bensin på båtmotoren for å søke , finne plasser , prøve og feile......Sånn lærer man , men man må være villig til å feile , for deretter å kanskje vinne , er man ikke det , blir man ikke rikere på erfaring.

Jeg ser at erfaringer deles , fiskeplasser forevises og spesifiseres , men kan ikke se at noen takker for tipset ?? Kanskje legger ut litt historie om opplevelsene på akkurat den tipsede plassen osv , jeg tror dette kunne vært hyggelig for alle dem som her inne på forumet øser ut av sin kunnskap.

Mvh Espen Saatvedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta litt på bloggen , de siste sidene, fine bilder , ser du unnskylder fisker som er små osv , ørret en i håven , på bildet du står på stranda er jo flott , for å ha sagt det.

Det hele handler vel om å være på tur , kjenne opplevelsene , se på naturen , og liksom stoppe opp litt . Man trenger ikke å bevise ting , store fisker , lengere kast enn de aller fleste , osv..... erfaring skaffer man seg på to måter...

pt 1 man drar mye på tur ( sier tur for det blir mere helheten)

pt 2 Man lytter til erfarene petribrødre , ofte er de eldst , men det henger godt sammen med tid til å tilnærme seg erfaringen.

Noen øser ut av erfaring som jo er hyggelig nok , andre noe mer beskjedene.

Anders er nevnt i tråden tidligere , jeg har gleden av å kjenne Anders etterhvert svært så godt , og vi har hatt mange flotte turer sammen , jeg tror faktisk mine aller flotteste turer har vært sammen med Anders Wennevold , praktisk fluefiske og taktisk kasting er vel Anders sin spesialitet , med filosofien at flua ikke fisker i lufta , noe jeg også i det senere har skjønt er å etterstrebe , etter at blindslengene er nede på ett minimum , teknikken er finslipt i forhold til før og med god hjelp fra Anders , har det vanket sjøørret-hogg ,på hogg på hogg..... flueboksen er tømt for masse fjonge fluer , og byttet ut med kjipe fluer som virkelig fisker , mindre det er på kroken og ofte bedre er det......

Jeg er ingen hardcore sjøørret-fisker-men kanskje en godt på vei omvendt tørrflue-boms , men smilte vel fra øre til øre når jeg landet min første 36 cm blanke ørret på første turen med Anders husker jeg , og siden har vi fisket , sent som tidlig - og kost oss glugg ihjel , på holmer og skjær , fra land og båt......

Anders er en mann verdt å lytte til , her sitter det tiår på tiår med erfaring , og han fisket vel med flue io saltvann når de fleste hardcore-fluesjøfiskerne her inne hadde nok med ett glass NESTLE barnemat til middag , og tøybleiene var alle husmødrers revolusjon.

og hvordan har mannen ervervet seg en erfaring med streamerfiske som spesialitet ? jo utøvet det hele en hel masse , brukt utallige turer , timer , dager og liter bensin på båtmotoren for å søke , finne plasser , prøve og feile......Sånn lærer man , men man må være villig til å feile , for deretter å kanskje vinne , er man ikke det , blir man ikke rikere på erfaring.

Jeg ser at erfaringer deles , fiskeplasser forevises og spesifiseres , men kan ikke se at noen takker for tipset ?? Kanskje legger ut litt historie om opplevelsene på akkurat den tipsede plassen osv , jeg tror dette kunne vært hyggelig for alle dem som her inne på forumet øser ut av sin kunnskap.

Mvh Espen Saatvedt.

Ok  :-\

Vanskelig å se hva du vil fram til......   Meeeen, det ser ut som du sikter til Amund så da lar jeg det være.....  Viss det er rettet mot meg så har jeg litt broblemer med å finne fram, sorry  ???  :P

Ps: Viss du mener jeg ikke er takknemlig nok for de tipsene jeg får, så skal jeg prøve å skjerpe meg. Sorry -.-

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halo saatvedt!

Jeg har lest innleggene dine mange ganger nå og har lurt litt på hva jeg skal skrive, jeg vet liksom ikke helt budskapet med innlegget er, så men hvis jeg har skrevet noe dumt eller slemt, så sorry  :-\

Amund  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Arntey, og fredrik N. Hyggelig å høre  :D

Etter den rotete våren håpet jeg sommeren ville bli ok fiskemessig.... Men jeg klarete seff å rote bort hele sommeren også. Nå gjelder det å samle trådene, og redde resten av året. Det er bare å skyve bort alt annet en fluefiske, og satse høgt ! Nå kaster jeg bort en hel helg på fluefiske... eller jeg kaster den ikke bort  ;) Til fredag finner jeg en som kan kjøre meg til Fjella, og prøver og finne sporet igjen......

Noen bilder fra det jeg fikk til i sommer......

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3][attachimg=4][attachimg=5]

post-4210-13949889249419_thumb.jpg

post-4210-13949889249922_thumb.jpg

post-4210-13949889250413_thumb.jpg

post-4210-13949889250952_thumb.jpg

post-4210-13949889251801_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på karer, leser innleggene deres med stor interesse og det er ekte fiskeglede i dem. Mye kryptiske meldinger rundt og forbi på disse forumene, ta med dere de gode tipsa drit i de dårlige! Det beste er at dere kan velge selv hvilke tips som er gode eller dårlige!

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter pris på hyggelige kommentarer 8)    De beste tipsa vet man bare selv jaa!

Lenge sia jeg har skrevi her nå, hadde nesten glemt at jeg hadde fiska forrige helg, fikk lurt et par sø utafor vinduet, en på drøye kiloen og en 500 grammer. Tok på marflo imitasjoner som bare besto av enkel krok med dubbing (favoritt på denne tida av året)...  Enkle er ofte det beste!!!   ;)

Forresten, var jæ neri bekken nedenfor huset vårt(sjøørretbekk) og sjekket vannstanden etter orkan-regnet, og gjett om jeg skulle hatt en raftebåt!!! Var jo like mye vann der som det er i ågårdselva på normal vannstand, sjukeste jeg har sett der ihvertfall...  :o  Yngla fikk vel nok å svømme i!!!

For de som lurer så prøver jeg å begrense fiskinga mi litt, så blir ikke like mange rapportene fra meg framover...   :rolleyes:

Amund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To Unge Fluefiskere.  (Søndagshistorien)

Eimund, min fetter hadde mast lenge om å få bli med meg på Østfolds desidert beste ørretfiske. Og når jeg først skulle opp i Fjella, måtte jeg ringe å si ifra. Jeg lærte han å kaste i sommer, og nå er han rene kastemaskinen. Forventningene var skyhøye på vei mot Mysen fredag kveld…  

Au, krampe i ryggen.Jeg vrir på meg men det funker ikke. Samma hvor jeg legger meg får jeg en kul midt i ryggen. Eimund sover. Jeg ser at det så vidt har begynt å lysne gjennom teltduken. Til slutt gir jeg opp og kryper ut av teltet. Det første jeg ser er vannet som ligger speilblankt. Det er tydeligvis varmere en lufta for det damper no enormt. En stor rygg velter seg i overflata. Og der var den igjen! Halvannenkilo myggspisende morgenørret er noe av det vakreste å se på. Jeg hører orren på andre sia av vannet. Den må passe seg, det er nemlig 10. september i dag… Hele morgen går med til å sitte å se på flotte store ørreter i overflaten. Det er ikke nødvendig å rigge opp stanga enda…

Det grå dampende blikkstille vannet forvandles sakte til  lyseblå krusninger, og ørreten ser ikke lenger myggene. Men når varmen står på, og maur og andre kryp våkner opp fra den kalde natta, er det noen fisk som finner ut at det fortsatt er mye mat på overflata. Vi rusler bort til en bratt skråning ned til vannet. Der jeg fikk to på syvhundre, og Amund en på Femogførr på bare 5-10 min i sommer. Men nå er det verre. Det vaker noen fisk på ca. underhalvkiloen, men de vill ikke ha noen av fluen av jeg/Eimund server.

Vi bestemmer oss for å fiske rund hele vannet. Og det er veldig langt….. Vi brukte 5 timer ;).

Det første som skjedde var at jeg fikk en abbor på tørt, og så mistet jeg liten ørret. Men det var ikke småabbor og puslete ørret vi var ute etter. Så vi gikk bort til en liten halvøy og satte oss der en liten stund. (der du fikk den første i sommer Amund;) Der lå det en stor velta gran ut i vannet som brøt krusningene. Det var flere vannliljer inni bak treet. Det var en perfekt plass for en diger ørret. (Ok da, jeg har sett den der før.) Men det vaka ikke… Eimund sa jeg skulle fiske, så jeg skjønte at han hadde mista troa litt. Da måtte jeg gjøre noe drastisk… nemlig å sette på en fashanelenyphe krok 16.  Vi måtte ned under filmen for å få til dette. Og det er bra det! Der ingenting i veien med å fiske med små nymfer! Faktisk er det en større prestasjon å fange en stor ørret på en liten nymfe enn en stor tørrflue bust!  Første kastet gikk inn mellom vannliljene og ca. 20cm fra de ytterste kvistene. Rolig hand-twist, stopp, rolig hand-twist, stopp. På en slik måte som man bare er i stand til når man har visket MYE med nymfe merket jeg at noe sugde den lille nymfa i seg. Tilslaget satt, og fisken raste heldigvis rett ut mot åpent vann. Eimund fikk stanga mens snella spant rundt. Jeg sa til han at den var en halvkilo, så han skulle gire litt ned. Selv om jeg visste den var langt større. Etter en liten stund, kom den på land. Jeg tok noen bilder og Eimund satt den pent og pyntelig tilbake igjen. Femogførrcenti, en flott fisk her jeg holder til…  

[attachimg=1][attachimg=2][attach=3][attachimg=3]

Ett stykk stor ørret  :D

Det var den største fisken jeg har fått!, sa Eimund når vi gikk til neste sted. Eller det var vi som fikk da Vebjørn, selv om jeg gjorde mesteparten av jobben, sa han. Hehe, det er sånn det skal være! Begge gliste fra øre til øre når vi tuslet gjennom skogen.  Etter en liten stund fikk jeg en enda en på den lille nymfa blant vannliljene. Men den var liten da. Men va gjør vel det!? Det var en flott fisk. Etter dette ville Eimund bruke den lille flua jeg hadde på. Så vi bytta den over til Eimunds utstyr. Han brukte for øvrig en femmerstang av merke Sage med en lett snelle av merke Waterworks. Di yngste skal få det beste utstyret! Noe jeg lærte en kveld for mange år sia da jeg lå og leste på en bok av en eller annen skrulling som heter Staffan lind…. Ette eller annet. :D  

[attachimg=4]

Når vi hadde gått rund hele vannet overlot jeg Eimund til seg selv. Han fisket småabbor og tretopper. Jeg ruslet ned på et sted jeg så en fin fisk på morgenen. Etter en halvtime uten ett eneste vak ga jeg opp. Jeg  satte på en stankelben med hønehackel, og vinger av grizzlyhackel spisser.  Kastet landet silkemykt på det blankeste partiet. 3 sek tok det før det plaska til, og tilslaget satt 2 sek senere. Flott fisk, som Eimund også dro inn. Han kom løpende gjennom skogen når jeg ropte. Eimund kunne fortelle om godt abborfiske, med et tosifret resultat.  På kvelden dro vi hjem igjen. Det hadde vært en flott lørdag i høstsk[attachimg=6]ogen.  

[attachimg=5]

OG litt kultivering.....

post-4210-13949889303156_thumb.jpg

post-4210-13949889303653_thumb.jpg

post-4210-13949889304071_thumb.jpg

post-4210-13949889304481_thumb.jpg

post-4210-13949889304931_thumb.jpg

post-4210-13949889307101_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn shit, trudde nesten det var den fisken jeg fikk i våres...   8)   Rått at Eimund får oppleve det der...  8)

Mens Vebjørn er i fjella, så må jeg finne på no også!!!   Jeg har jo egen jolle jo, dæven...   :D  :D

Dro en tur med jolla på Lørdag under lovende forhold... Perfect sjøørretvær for å si det mildt...

Dro på mange forskjellige steder uten særlig resultat...  

Men til slutt dro jeg til en av favoritt plassene som nesten alltid gir fisk...    Kastet over et skjær, dro inn ganske fort (med orange cdc reke), plutselig satt snøret fast. Neida, det var en fisk, en skikkelig harding, den gikk rett ned på dypt vann med en gang....  Der ble den litt helt til den plutselig begynte å pile ut mot åpent hav igjen...  Heftig fight som varte ca 10 min...   Fikk håvet den og det var en hannfisk som var klar for gyting....    2,3 kg...  MEN, tro ikke at jeg greide å kroke den i magen aa!!!!    verden er liten, amen!!! :rolleyes:

[attachimg=1]

[attachimg=3]

[attachimg=2]

post-4001-13949889309977_thumb.jpg

post-4001-13949889310512_thumb.jpg

post-4001-13949889311043_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig Amund  :D

Jeg var ute igjen i dag, og gjett om det var lurt!

Vinden stod rett på og bølgene var skyhøye.

Jeg vada ut mellom steinene og kasta ut i bølgene. Etter kort tid var jeg gjennombløt. Jeg tenkte på den gangen i fjor hvor jeg så en megafisk hoppe helt inntil en stein som lå 10 meter til venstere for meg. Kastet gikk, og en halvmeter fra steinen smalt det til. Fisken satt fast i den lille loppa helt til jeg fikk et godt tak rundt halen og under buken på den. 58 cm feit lett farget hunnfisk. Hva skal man tippe.... 1,7-1,8.

Iallefall jeg hadde værken med meg mobil eller kamera ned til vannet så det ble ikke noe bilde. Neste kast gikk rett ut. Mens jeg dro inn tenkte jeg på hvor ofte jeg får stor fisk når jeg ikke har med meg kamera. Men det var litt godt også for det ville blitt ødelagt. jeg var klissbløt.

Men så plutselig spratt det det en enorm fisk 5 meter utenfor der jeg fikk den første. Skal jeg tippe rund 4 kg da. Kaste gikk rett i plasket og den nappa med en gang. 2 raske trekk, vent...... ingen ting skjedde så jeg dro inn igjen. I det jeg dro flua ut av vannet for et nytt kast satt det fast og vannet eksploderte forran meg. Fisken raste ut og jeg ba til gud om at det ikke var noen knuter på løslina. Dette var ny pers!!! Så etter en stund kom en laaaang hannfisk, antagelig på retur opp til overflaten. Jeg målte 72cm og regnet med ett sted like under 3 kg. Fantastisk!!!

Jeg fikk en på halvkilon før jeg ble så våt og kald at jeg ikke orket mere. i tillleg var bølgene alt for store til at det var forsvalig å fortsette å fiske...

Men siden jeg skjelden legger ut rapport uten bilder, så skal dere få se på den lille loppa.

[attachimg=1]

post-4210-13949889313243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nok ha gjort som deg i dag Vebjørn, og trosset vinden. Det pleier å være rett medisin, ut og sloss i bølgene...

Hadde med pontongen, så jeg valgte å fiske innsiden av Jeløya for å unngå den værste vinden.

Har fisket i 12 timer fra 07-19 uten å få en dritt  :D :D

Hadde et greit hugg, men var litt sliten og uoppmerksom så rakk ikke å reagere når en halvmeter line ble trukket ut mellom hendene mine. Når jeg fikk tak i lina var den borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...