Gå til innhold

Ny Glassfiberstang ??


saatvedt

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Tror nok du må prøve mine gule kule med en annen line,

Dersom stanga var rigga med en snøreklasse for lett på Koppang, så la gå. Da skal den få en ny sjanse.

Faktisk var den rigga med en snøreklasse for tung ;D

Da mister jeg enda mere trua på den greia  ;D Det var bare ingenting som stemte for meg.

Men la nå det ligge Raymond, liker du stanga selv er det det som betyr noe.

Det hele begynte med at Scotten min ikke var bra nok, husk det  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja det var vel det , når det gjelder scott fiberglass( fibertouch) som den heter , så er dette kanskje noe av det mykeste og delikate scott har lavd som jeg har vært borti , blir spennde å se hvordan den nye gule blir kontra den som er nå ,med mintgrønn skrift....

er det denne med mintgrønn skrift du har Morgan cane.?

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan du Fredrik si at min McFarland er et makkverk og bambusreplika, når din Scott F har nesten en dønn lik aksjon? Eneste forskjellen er at Scott'en er laget i S-glass og min E-glass, og dermed ørlite tyngre i både topp og totalvekt. Jeg har prøvd begge side om side med samme line og snelle, og åkkesom, både jeg og fiskekompisen min foretrakk min gule kule. Den var rett og slett bedre

Akkurat dette undrer jeg litt over, ikke noe vondt ment :)

Hmmmmm....  Du tenker vell å kvitte deg med din gule kule...  og ja jeg liker din gule kule best, men den er ikke best!!

Din gule kule er så sær at ingen med sunn fornuft ville anbefalt den til noen som skal kaste for første gang, til det er Scott MYE bedre, den er også 10ganger så alsidig..  Men når det kommer til smak, blir det noe annet... Jeg kaster til eks med et 7er snøre på en stang Sigve mente var en 5er, synes de fleste snørene til Raymond er dritt og kaster gjærne med en kl tyngre en han... ;D

Dette er en smak sak!! Går jo absoludt å si at jeg ikke synes Scott kaster så bra, men å si at det er dritt, eller ikke er alsidig og en god stang er feil..   Det sier vel ikke så rent lite om stengene, når de fortsatt går så høyt på eBay selv om de er utgående..

Men for all del jeg synes de er for raske og liker heller en tyngre stang som er roligere... Med E glass eller Cane ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Nå er det ingen som har sagt at Scott F er dritt eller at den ikke er allsidig, men at det finnes bedre alternativer. Har gjentatte ganger sagt at den er god, men et merke er ikke alt. At de går for mye penger på ebay, betyr ikke automatisk at de er supergode. Erfarne glassfolk foretrekker andre merker og jeg vil tro det er med en god grunn at det er sånn. At min gule kule ble dratt inn her, kommer nok fra en annen tråd. Jeg har aldri anbefalt den, men svarte på Morgan sine uttalelser. Ikke ville jeg ha anbefalt den til en nybegynner heller, den er for sær til det. Grunnen til at jeg tenker å kvitte meg med den, er at jeg har bare myke stenger og det er enten den eller min Diamondback Classic. Så da er det elle melle og min gule kule ble ofret. Er fortsatt i tvil, for det er ei jævla god stang. Men når man ikke driter penger, må man ta noen vanskelige valg av og til :'(

Og nei, min gule kule er heller ikke best. Aldri påstått det, ikke har jeg prøvd å gitt et inntrykk av det heller..

Håper med dette at det blir slutt på misforståelsene, for Scott F er ikke dritt. Dette er nå mine siste ord om både Scott F og min McFarland, det hele er en min-pappa-er-sterkere-enn-din diskusjon og i slike diskusjoner blir man aldri enige :)

At du Jonny ikke liker linene mine, er fordi du er sær og bor i reservetrøndelag. Problem solved ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ingen som har sagt at Scott F er dritt eller at den ikke er allsidig, men at det finnes bedre alternativer. Har gjentatte ganger sagt at den er god, men et merke er ikke alt. At de går for mye penger på ebay, betyr ikke automatisk at de er supergode. Erfarne glassfolk foretrekker andre merker og jeg vil tro det er med en god grunn at det er sånn. At min gule kule ble dratt inn her, kommer nok fra en annen tråd. Jeg har aldri anbefalt den, men svarte på Morgan sine uttalelser. Ikke ville jeg ha anbefalt den til en nybegynner heller, den er for sær til det. Grunnen til at jeg tenker å kvitte meg med den, er at jeg har bare myke stenger og det er enten den eller min Diamondback Classic. Så da er det elle melle og min gule kule ble ofret. Er fortsatt i tvil, for det er ei jævla god stang. Men når man ikke driter penger, må man ta noen vanskelige valg av og til :'(

Og nei, min gule kule er heller ikke best. Aldri påstått det, ikke har jeg prøvd å gitt et inntrykk av det heller..

Håper med dette at det blir slutt på misforståelsene, for Scott F er ikke dritt. Dette er nå mine siste ord om både Scott F og min McFarland, det hele er en min-pappa-er-sterkere-enn-din diskusjon og i slike diskusjoner blir man aldri enige :)

At du Jonny ikke liker linene mine, er fordi du er sær og bor i reservetrøndelag. Problem solved ;D ;D

;D ;D ;D ;D å så sur da... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Jonny: Jeg kaster til eks med et 7er snøre på en stang Sigve mente var en 5er

Det er vel tredje gang du nevner dette og det tredje gang jeg spør. Hvilken stang er dette?? Hvis det er Paraen du tenker på så ER det en 5er. IKKE noe jeg har funnet på men Paul Young. Jeg vil minne deg på at jeg prøvekastet denne med en Loop Long distance #6 og #7. Så jeg er iallefall klar over hva denne stangen er god for. Både Oddbjørn og meg mente at 7er snøre går, men er litt tungt. Finner jo plent med letter 7er liner.

Jeg har aldri låst meg fast på vektklasser oppgitt på stenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Nå er det ingen som har sagt at Scott F er dritt eller at den ikke er allsidig, men at det finnes bedre alternativer. Har gjentatte ganger sagt at den er god, men et merke er ikke alt. At de går for mye penger på ebay, betyr ikke automatisk at de er supergode. Erfarne glassfolk foretrekker andre merker og jeg vil tro det er med en god grunn at det er sånn. At min gule kule ble dratt inn her, kommer nok fra en annen tråd. Jeg har aldri anbefalt den, men svarte på Morgan sine uttalelser. Ikke ville jeg ha anbefalt den til en nybegynner heller, den er for sær til det. Grunnen til at jeg tenker å kvitte meg med den, er at jeg har bare myke stenger og det er enten den eller min Diamondback Classic. Så da er det elle melle og min gule kule ble ofret. Er fortsatt i tvil, for det er ei jævla god stang. Men når man ikke driter penger, må man ta noen vanskelige valg av og til :'(

Og nei, min gule kule er heller ikke best. Aldri påstått det, ikke har jeg prøvd å gitt et inntrykk av det heller..

Håper med dette at det blir slutt på misforståelsene, for Scott F er ikke dritt. Dette er nå mine siste ord om både Scott F og min McFarland, det hele er en min-pappa-er-sterkere-enn-din diskusjon og i slike diskusjoner blir man aldri enige :)

At du Jonny ikke liker linene mine, er fordi du er sær og bor i reservetrøndelag. Problem solved ;D ;D

Raymond, husk at jeg diskuterer dette med en god porsjon humor. Kanskje det ikke er så tydeligt.

Men jeg synes iallefall at dette er en morsom tråd ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Skjønner det Fredrik, ville bare stadfeste engang for alle at jeg aldri har sagt Scott F er dritt eller at min McFarland er best. Den misforståelsen har dukket opp mer enn en gang. Men ikke tolk det siste innlegget som at jeg var sur, for det var jeg ikke. Kanskje litt morgengretten og smålei av å stadig konstantere at Scott F er god, men langt fra sur :)

Dette er en morsom tråd og jeg håper vi har lagt min-er-bedre-enn-din diskusjonen bak oss. Den tar vi på Koppang ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg har et lite "sweet spot" for Thomas&Thomas stenger, men har ikke hørt glasstengene deres omtalt.

Er det noen som har erfaring med T&T Heirloom?

Evt. hvilken type glass de bruker?

http://www.thomasandthomas.com/p.heirloom/heirloom.html

Har ikke prøvd Heirloom og vet ikke hvilken type glass de er laget av, men vet at de er vanskelige å skaffe. Har lest at det er folk som antyder de ikke blir rullet på T&T fabrikken, men dette er ikke bekreftet. Skal være gode stenger med medium aksjon og i typisk T&T kvalitet, spesielt 8' 4 har blitt trukket fram i et par tråder jeg har lest. Hadde vært morro å prøvd en ihvertfall, tviler på at de er noe makkverk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Jonny: Jeg kaster til eks med et 7er snøre på en stang Sigve mente var en 5er

Det er vel tredje gang du nevner dette og det tredje gang jeg spør. Hvilken stang er dette?? Hvis det er Paraen du tenker på så ER det en 5er. IKKE noe jeg har funnet på men Paul Young. Jeg vil minne deg på at jeg prøvekastet denne med en Loop Long distance #6 og #7. Så jeg er iallefall klar over hva denne stangen er god for. Både Oddbjørn og meg mente at 7er snøre går, men er litt tungt. Finner jo plent med letter 7er liner.

Jeg har aldri låst meg fast på vektklasser oppgitt på stenger

;D ;D ;D

Jeg tror jeg har svart tidligere også Sigve... Det er din Para 15 ja!

Nå er vel de mange av versjonene som ligger ute av para 15, 5-6 eller DT5-WF6 om man vil..  Denne er i tillegg vesentlig kraftigere og tyngre  en de andre Para 15 jeg har prøvd..

Men misforstå meg ikke, jeg elsker stanga og bruker den til det meste av mitt sjøørret fiske.. med et 7er snøre..  Raymond syntes vel også stangen var god..?

Men du vet jo bedre en meg hva byggeren av klingen tenkte, for alt jeg vet var dette en ren 5er.. Hvem var det som byggde klingen foresten?

Og det var slettes ikke meningen å trampe hardt på tærne dine :rolleyes:  Jeg som de fleste andre hær inne lider av syke når det kaldt ute..

Og jeg synes du er en flink mann..., sta, egen men flink ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Jonny: Jeg kaster til eks med et 7er snøre på en stang Sigve mente var en 5er

Det er vel tredje gang du nevner dette og det tredje gang jeg spør. Hvilken stang er dette?? Hvis det er Paraen du tenker på så ER det en 5er. IKKE noe jeg har funnet på men Paul Young. Jeg vil minne deg på at jeg prøvekastet denne med en Loop Long distance #6 og #7. Så jeg er iallefall klar over hva denne stangen er god for. Både Oddbjørn og meg mente at 7er snøre går, men er litt tungt. Finner jo plent med letter 7er liner.

Jeg har aldri låst meg fast på vektklasser oppgitt på stenger

;D ;D ;D

Jeg tror jeg har svart tidligere også Sigve... Det er din Para 15 ja!

Nå er vel de mange av versjonene som ligger ute av para 15, 5-6 eller DT5-WF6 om man vil..  Denne er i tillegg vesentlig kraftigere og tyngre  en de andre Para 15 jeg har prøvd..

Men misforstå meg ikke, jeg elsker stanga og bruker den til det meste av mitt sjøørret fiske.. med et 7er snøre..  Raymond syntes vel også stangen var god..?

Men du vet jo bedre en meg hva byggeren av klingen tenkte, for alt jeg vet var dette en ren 5er.. Hvem var det som byggde klingen foresten?

Og det var slettes ikke meningen å trampe hardt på tærne dine :rolleyes:  Jeg som de fleste andre hær inne lider av syke når det kaldt ute..

Og jeg synes du er en flink mann..., sta, egen men flink ;D

Blanken Har Robbert Farrard bygd. Som du sier så finnes det 100 forskjellige versjoner av denne. Mener denne er en Keller versjon. Hvordan er den etter holkbruddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Jonny: Jeg kaster til eks med et 7er snøre på en stang Sigve mente var en 5er

Det er vel tredje gang du nevner dette og det tredje gang jeg spør. Hvilken stang er dette?? Hvis det er Paraen du tenker på så ER det en 5er. IKKE noe jeg har funnet på men Paul Young. Jeg vil minne deg på at jeg prøvekastet denne med en Loop Long distance #6 og #7. Så jeg er iallefall klar over hva denne stangen er god for. Både Oddbjørn og meg mente at 7er snøre går, men er litt tungt. Finner jo plent med letter 7er liner.

Jeg har aldri låst meg fast på vektklasser oppgitt på stenger

;D ;D ;D

Jeg tror jeg har svart tidligere også Sigve... Det er din Para 15 ja!

Nå er vel de mange av versjonene som ligger ute av para 15, 5-6 eller DT5-WF6 om man vil..  Denne er i tillegg vesentlig kraftigere og tyngre  en de andre Para 15 jeg har prøvd..

Men misforstå meg ikke, jeg elsker stanga og bruker den til det meste av mitt sjøørret fiske.. med et 7er snøre..  Raymond syntes vel også stangen var god..?

Men du vet jo bedre en meg hva byggeren av klingen tenkte, for alt jeg vet var dette en ren 5er.. Hvem var det som byggde klingen foresten?

Og det var slettes ikke meningen å trampe hardt på tærne dine :rolleyes:  Jeg som de fleste andre hær inne lider av syke når det kaldt ute..

Og jeg synes du er en flink mann..., sta, egen men flink ;D

Blanken Har Robbert Farrard bygd. Som du sier så finnes det 100 forskjellige versjoner av denne. Mener denne er en Keller versjon. Hvordan er den etter holkbruddet?

Ingen større endringer, synes den fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...