Gå til innhold

tøffe bilder av flyktende regnbue


RonnyS

Anbefalte innlegg

Hva er oddsen for at dette ikke er photoshop?.

For all del, kule bilder. Men en skal ha en del flaks for å få så fine bilder av hoppende regnbue, for ikke å snakke om 2 på en gang.

Så VELDIG falskt ut! Jeg går nok ikke på den selv om jeg er naiv og dum.

Så litt kunsige ut disse bildene.... Men shoppa eller ikke, bildene var kule  nok de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de ser uekte ut fordi de er tatt i dårlig lys, på høy ISO, er utsatt for ekstrem overskarping, beskjæring og støyfjerning.

Og bare for å berolige deg Henning, det er mulig å ta bilder av hoppende fisk med Canon-kameraer. Det er ikke like lett som med Nikon selvfølgelig. Å ta action-bilder med Canon-utstyr er vel omtrent som å bruke et manuelt mellomformathus, men den ekstra utfordringen gjør at sportsfotografer over hele verden tiltrekkes av den underlegne Canon-teknologien. Her et hofteskudd:

[attach=1]

post-122-13949885121533_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene til Brian er ekte de, de ser bare llitt rare ut pga at han har brukt blits og fordi han ofte smelter sammen flere bilder i ett, ikke juks bare kunstnerisk kreativitet.

Kunstnerisk kreativitet er vell strengt tatt juks ? :-\ ?   Kule bilder uansett... 20-30 klasser over mine fotokunnskaper med eller uten kreativ hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene til Brian er ekte de, de ser bare llitt rare ut pga at han har brukt blits og fordi han ofte smelter sammen flere bilder i ett, ikke juks bare kunstnerisk kreativitet.

Kunstnerisk kreativitet er vell strengt tatt juks ? :-\

Det kommer an på om man ser på all bruk av unaturlig lys i fotografisammenheng som juks. Og jeg tror ganske mange profesjonelle fotografer fort lar seg provosere av at folk hentyder at blitzbruk havner i kategorien juks... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...