Gå til innhold

Hva er nå dette da? - Gammel mishandlet bambus.


Anbefalte innlegg

Ble litt kollisjon her mellom gammel kork og nye surringer. Tror jeg ville latt den være som den var.

Tror heller ikke dette er en fluestang.

Synes uansett at det slitte håndtaket forteller en utrolig spennende historie :D

Hvilken historie fortalte det?

Neida, skjønner poenget ditt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk dette er en fluestang.

Håndtaket er spikket ned og slideringfestet dratt framover slik at den er bedre å bruke med sluksnelle.

Det ser man ( beklager uskarpe bilder) av det lyse partiet bak mot endebutten og at nedre ring er nitet fast lenger opp.

Når lakken kommer på tråden vil den bli meget bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk dette er en fluestang.

Håndtaket er spikket ned og slideringfestet dratt framover slik at den er bedre å bruke med sluksnelle.

Det ser man ( beklager uskarpe bilder) av det lyse partiet bak mot endebutten og at nedre ring er nitet fast lenger opp.

Når lakken kommer på tråden vil den bli meget bedre.

Har en eksakt lik liggende hjemme slik det ser ut som på bildene. Men uten "customiseringen" av slideringene  :) Det er en Millwards  http://www.milwardssplitcanefishingrods.com  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med alle surringene? Har sett dette på mange nyere canestenger også. Er det for å holde "splittene" sammen? Glad ikke jeg har det - for det er ikke så veldig lekkert.

'

De hadde dårligere lim før i tiden, og da var dette en måte å få den til å holde lengre. Men det blir en god del tyngre da... Uansett. Hadde det ikke vært for økt vekt, kunne jeg fort ha ønsket det på egen split-cane. Syntes det er kult jeg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde dårligere lim før i tiden, og da var dette en måte å få den til å holde lengre. Men det blir en god del tyngre da... Uansett. Hadde det ikke vært for økt vekt, kunne jeg fort ha ønsket det på egen split-cane. Syntes det er kult jeg  :)

Kult og kult. Det ville uansett være å voldta min nydelige mottled flamed bamboo! (Det skjærer nok ørene på Sigve når jeg sier "min"  ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan egentlig ikke tenke meg at det er verdt å bruke mye tid eller penger på å pusse opp denne Thorbjørn. Finnes muligheter i massevis om du vil ha en rimelig splitcane stang å pusse på. Vet om flere auksjoner i England, og har handlet flere stenger fra en av dem. Send meg en pm om du vil ha mer info. Stenger som dette synes jeg skal få beholde sin patina, og heller være pynt enn fiskeredskap. Mulig du har rett i at det er en ombygd fluestang, ser at det er slipa eller fila på håndtaket der, ellers finnes det kastestenger i massevis, som også er laget av bambus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med alle surringene? Har sett dette på mange nyere canestenger også. Er det for å holde "splittene" sammen? Glad ikke jeg har det - for det er ikke så veldig lekkert.

Det var vanlig(og noen gjør det også enda)med slike surringer om stanga var hulbygd. En slags forsterkning altså på grunn av mindre limflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan egentlig ikke tenke meg at det er verdt å bruke mye tid eller penger på å pusse opp denne Thorbjørn. Finnes muligheter i massevis om du vil ha en rimelig splitcane stang å pusse på. Vet om flere auksjoner i England, og har handlet flere stenger fra en av dem. Send meg en pm om du vil ha mer info. Stenger som dette synes jeg skal få beholde sin patina, og heller være pynt enn fiskeredskap. Mulig du har rett i at det er en ombygd fluestang, ser at det er slipa eller fila på håndtaket der, ellers finnes det kastestenger i massevis, som også er laget av bambus.

Dette er ikke til meg, men til en kompis som skal ha den på veggen.

Han ville ha den surra opp uten noe mer dikkedareier. Tviler på at den vil de vann igjen eller for den saks skyld bli testkastet.

Jeg foretrekker å få mine bambusstenger ferdig bygd, for så å rusle meg en tur langs elva. Lurte bare på om noen hadde noen anelse på hva dette var. Også en forespørsel fra min kompis.

Takk for mange gode svar.

Intermediate wraps er kult synes jeg, og kan gi en stang litt krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...