Gå til innhold

En uke 5 fluer :)


Gjest PG

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tøft rumpetroll. Ganske kreativt. Eneste feil er at de ikke går opp for å klekke og at de 5000 søskenene henger fast sammen med deg i "klekke" øyeblikket. Med andre ord. Stor flue :rolleyes:

Klekke å klekke, men de går opp for å puste. Det ser ut som om de tar tørrt :)

Så en slik imitasjon er helt på sin plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagsflue

Takk for tipset Sigve! Denna fikk jeg trua på :)

Ruskeflue:

[attachimg=1]

Krok: TMC 2487 #12

Hale: Flash

Kropp: Superfine, brown

Ribb: Stretch tubing

Thorax: CDC og hackle fibre knørvet (ref Nicco) sammen

Petter

post-0-13949885417952_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i h...... har du krystalflash i ræva på den. Blir sånn attraktor flue med en gang ;D Flott levert uansett. Og skal love de leverer

Takk Sigve :D

Hehe, satt å hadde på MTV i bakgrunnen så ble litt prega av blingbling :) Attraktorflue a du! Har du noen gang sett et nymfeskall eller klekkende døgnflue som er matt i lakken???  ;D

PS: Takk for kysset love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du binder helt utrolig flotte fluer hele veien, Petter  :o

Crystal flash'en i ræva på ruskeklekkeren kan vel imitere nymfeskall, og er ikke nødvendigvis dumt  :)

Tusen hjertlig takk Lars, veldig hyggelig å få så positiv tilbakemelding :D :D

Nymfeskall er hele poenget med blingen :)

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysset kom fordi jeg "promise" L-O-V-E rart igrunn ;D Men herregud syns du fortjener et lite kyss ;D

Uansett. Dette med hengende puppeskall har vi hatt oppe en del ganger. Bare for å friske opp litt. Døgnflua kryper ut av skallet og setter seg opp over. Den blir ikke dobbel så lang. Nesten på samme måte når du/dere kryper ut av soveposen. Med mindre dere er så sta og åler dere ut med glidelåsen helt oppe  partytime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kommer an på hvor mange dager jeg har i felt hvordan jeg kommer meg ut av soveposen.

Personlig tror jeg ikke det har noe betydning om man har bling eller ikke, men jeg legger til litt ekstra på fluene mine for min egen del :) Ruskeflua har i hvert fall fått standplass i klekkerboksen så den skal testes flittig i 2011, så takk for at du fikk meg inn på dette mønsteret!! 

moose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Bare et tips for Ruskeklekkerne. Hackelet skal "knørves sønder og sammen" med CDC´en eller harelabb eller alle tre deler. Det er de brutte hacklefibrene som er endel av cluet med de og som gjør at de funker. Hvis ikke er det ingen ruskeklekker. Iallefall ikke en Niccos Ruskeklekker som er originalen ;)

Her er en link til de jeg har laget/utviklet. Det er ikke noe banebrytende med de utenom miksen av brutte hacklefibre blandet med CDC og Harelabb som gjør den til en ruskeklekker.

http://www.flue.no/epages/Store.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Nicco/Categories/%22Signature%20Fluer%22

Og her er bevisene på at den funker og orginalen:

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13261.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips for Ruskeklekkerne. Hackelet skal "knørves sønder og sammen" med CDC´en eller harelabb eller alle tre deler. Det er de brutte hacklefibrene som er endel av cluet med de og som gjør at de funker. Hvis ikke er det ingen ruskeklekker. Iallefall ikke en Niccos Ruskeklekker som er originalen ;)

Jeg har knørva så jeg er sår på fingra jo  ;D

Takk for et utrolig flott og "buggy" mønster Nicco! Gleder meg til å prøve! :) Sikkert ikke så dumt med noen harelabbvarianter til de dagene da regnet spruter ned og det klekker i strie strømmer! Me like!

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jaja.. heheh ... var ikke meningen å skulle revolusjonere fiskverden eller noe, men Ruskeklekker var mitt navn på mine fuer bare som da heter Niccos Ruskeklekkere og de inneholder knørvet hacklefibre som er 90 % av viktigheten på det mønsteret og det har jeg ikke sett noen andre steder før... :) Andre bustefluer, busefluer o.l. eksisterer nok og har sikkert eksistert lenge, men kall de for søren ikke for Ruskeklekkere hvis de ikke er det :) heheheh.... (regner med den ironiske undertonen lyser igjennom her selv om poenget er innlysende ..) PS. For 2011 er det nå bestillt en hel bråte Niccos Ruskeduns i forskjellige varianter, Niccos Ruskebuzzere, Ruskesteinfluer osv osv. Alle inneholder knørvede hacklefibre. Sånn... ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysset kom fordi jeg "promise" L-O-V-E rart igrunn ;D Men herregud syns du fortjener et lite kyss ;D

Uansett. Dette med hengende puppeskall har vi hatt oppe en del ganger. Bare for å friske opp litt. Døgnflua kryper ut av skallet og setter seg opp over. Den blir ikke dobbel så lang. Nesten på samme måte når du/dere kryper ut av soveposen. Med mindre dere er så sta og åler dere ut med glidelåsen helt oppe  partytime

Det er akkurat de som prøver å komme ut,uten å få dratt glidelåsen helt åpen,som fisken er så gladi,Sigve.Lettere å få tak inoe som hennger igjen i sin egen pose vettu,selv bruker jeg noen få strå brun antron,fordi nær innpå alle nymfeskall jeg har sett er gjennommskinnelig brune.

Puppeskal også forresten(IKKE bh'er!) ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Torsdagens fluer, litt tidlig på'n men off ffs i morra!

Bibio etter Lars Mathisen

[attachimg=1]

Krok: Tørrfluekrok #13

Kropp: Foam 1mm

Hode og thoraxcover: Foam 1mm

Vinger: Dry wing

Bein: Orange hjortehår farget litt sort med tusj

CDC mygg

[attachimg=2]

Krok: Tørrfluekrok #17

Hale: Flash

Kropp: Goose biots, sort

Vinge: Dry wing

Hackle: CDC spunnet i tråd

Petter

post-0-1394988542557_thumb.jpg

post-0-13949885426229_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...