Gå til innhold

Fiske i Gardbergelva/Øyelva


Toure

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen her har fiska øverst i Gardbergelva, eller Øyelva som den heter i det øverste partiet? Jeg har selv vært her i Mai måned på tur. Overnatta like ved elva, men jeg tenkte ikke på fiske akkurat da. Elva er stilleflytende nesten hele veien, så det virker lovende for tørrfluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nicolai kan nok leksa si ;)

De nedre delene har jo stor fisk som kommer fra selbusjøen og de gutte som fisker fra campingen osv er jo markfiskere og ihuga wobblerfiskere, de får sine store ja, men kommer du med ei fluestang der passer det nok ikke helt etter den uskrevne loven :)

Lengre oppe ovenfor brua er det nok en fin elv med flere forskjellige stryk/partier, men som de sier, et stykke i mellom de store. Helt øverst har jeg bare sett småfisk vake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ikke glem sælbøggingenes beryktede springskalle, har blitt skrevet sanger om den. Meget farlig å bevege seg der utpå kvelden, dere er blitt advart ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har en liten sen rapport og komme med. Jeg fikk en på 1,2 kg på turen, ett godt stykke opp i elva! Ellers en del fine på 300 gram og masse smått under 300 gram. Det er virkelig mulighet for å få brukbar fisk her, men man skal ha flaks. Der er langt mellom de store, men de finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er snakk om å rette opp den fisketrappa som er ned mot Selbusjøen no, siden den fungere svært dårlig så må sjøen være svært full om fiskene går opp i elva.. Kansje det blir en fin fisk iblandt da,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enda mere synd at elva skal demmes opp

Skal er vel ett heller sterkt ord da, ikke noe er avgjort så vitt æ vet, og NVE var ikke like overbevist om att det blir oppdemt...

Tror ikke den blir oppdemt æ, og håper æ har rett  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...