Gå til innhold

Hvorfor forlater ressurspersoner FFS?


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette var ment som en generell tråd. Ressurspersoner har kommet og gått. Og kommet tilbake igjen.

Ofte etter ett eller annet oppstyr i en eller annen tråd.

Synes bare dette skulle luftes. I det store og hele råder det da en vennskabelig tone her.

Men jeg ser også hint om noen annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke sikkert.. Men det er jo ikke til å putte under en stol at enkelte personer her inne er veldig flinke til å komme med gjentagende sleivspark mot ressurspersoner, bransjefolk/innovatører og folk som deler mye av sin kunnskap. Kanskje man blir lei av den repeterende negative drittpraten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffan er ganske aktiv på Facebook,er ikke sikkert det ligger så mye i det,han har jo holdt på her en stund,er vel mulig å oppnå et metningspunkt,ihverfall for en stund.

SVN har kjøpt seg hus og er nok meget opptatt,vi får håpe det er grunnen....... :rolleyes: (også får vi håpe han legger inn aksjer hos sin bedre halvpart,så han kan få fisket litt mer til sommeren  ;) )

Eikre er jo av og på,reiser vel endel,og har viktigere ting å holde på med i oppstartfasen av sin nye levevei.

Osv,osv.....

Og JB har ikke meldt seg ut enda,men det har han lovt,og lovt å melde seg inn igjen. ;D (er visst en årlig foreteelse  ;) )

Og dette har vel vært diskutert før her,mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det som er problemet for min del er at dette utstyrspreiket er rett og slett kjedelig og de samme problematikkene dukker opp hele tiden......det skal det også gjøre. Men for folk som har levd med dette i 40 år så kan det bli kjedelig å lese om alle som har kjøpt seg verdens beste stang, snøre eller snelle for hver gang det kjøpes inn nye stenger, sneller og snører kjøpes inn.........det virker som vi igjen har fått 1990 - talls syndromet tilbake.....kjøpe seg til større dyktighet....selvsagt noe man ikke kan gjøre......desom man vil bli bedre så er det bare å bruke en time om dagen til kasting og lære seg å bruke utstyret man har...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet for min del er at dette utstyrspreiket er rett og slett kjedelig og de samme problematikkene dukker opp hele tiden......det skal det også gjøre. Men for folk som har levd med dette i 40 år så kan det bli kjedelig å lese om alle som har kjøpt seg verdens beste stang, snøre eller snelle for hver gang det kjøpes inn nye stenger, sneller og snører kjøpes inn.........det virker som vi igjen har fått 1990 - talls syndromet tilbake.....kjøpe seg til større dyktighet....selvsagt noe man ikke kan gjøre......desom man vil bli bedre så er det bare å bruke en time om dagen til kasting og lære seg å bruke utstyret man har...........

Det er da veldig enkelt aa unngaa utstyrsdelen av forumet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi alle tar oss selv litt for høytidelig?

Veldig lett å være snerpete i sine svar uten at man kanskje mener det, noe liker ditt, andre liker datt. Kan vi ikke bare akseptere det?

Tørrflue fiske, er det sanne fluefiske!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det som er problemet for min del er at dette utstyrspreiket er rett og slett kjedelig og de samme problematikkene dukker opp hele tiden......det skal det også gjøre. Men for folk som har levd med dette i 40 år så kan det bli kjedelig å lese om alle som har kjøpt seg verdens beste stang, snøre eller snelle for hver gang det kjøpes inn nye stenger, sneller og snører kjøpes inn.........det virker som vi igjen har fått 1990 - talls syndromet tilbake.....kjøpe seg til større dyktighet....selvsagt noe man ikke kan gjøre......desom man vil bli bedre så er det bare å bruke en time om dagen til kasting og lære seg å bruke utstyret man har...........

Det er da veldig enkelt aa unngaa utstyrsdelen av forumet...?

det er jeg som har problem med dette med den uvinnelige utstyrspreiken....selvsagt hører dette med til et fora som dette.....men jeg vil også forbeholde meg retten til å bli lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med Staffan (the young and wise  ;) ) i hovedgrunnen. Selv syns eg det er kjekt å lese hva folk har kjøpt, og om erfaringer dei legger seg opp. Men om vi leser litt i eldre tråder, og nyere, så ser vi at ressursene gjerne har svart på samme spøsmål en del ganger. Men vil gjerne at dei fortsetter som før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Staffan har rett. Man blir enkelt og greit lei til tider. Det ligger ikke nødvendigvis noe dypere til grunn.

Noen gager blir enkelte fornærmet, men sånn er vel livet selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være slik på fora som dette at folk kommer og går, også såkalte ressurspersoner.

Dette har jeg erfart på samtlige fora jeg har brukt litt tid på, både fluefiskeforum og andre forum.

Ikke kan jeg huske å ha sett at noen har blitt dårlig behandlet her uten å ha lagt opp til det selv heller, så det ligger kanskje mest på at noen blir lei i perioder  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fint få som har blitt borte, noen er det sikkert. Jeg tror det fremfor alt henger mer sammen med interessen for å bruke tid på internettsider og hvilke motiver som ligger bak.

Jeg skjønner ikke helt krisen? Selv har jeg perioder hvor jeg synes at FFS er knall, de siste par månedene har webben, fiskeprat og fluebinding bare vært et stort gjesp. Det er sunt å ta seg ei lita pause, jeg trenger i hvertfall det etter sesongen. Føler jeg får mer enn nok og trenger litt tid til å bygge opp ny motivasjon. Et pausebehov som forøvrig tidsmessig, har økt litt proporsjonalt med antall år og litt i forhold til fiskeopplevelsene.

Jeg undret faktisk litt i forrige uke over at jeg ikke har kjent noe fiskesug på lenge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke sikkert.. Men det er jo ikke til å putte under en stol at enkelte personer her inne er veldig flinke til å komme med gjentagende sleivspark mot ressurspersoner, bransjefolk/innovatører og folk som deler mye av sin kunnskap.

Dette så jeg et hint om i en annen tråd nylig også, og stusser litt over det, for det har isåfall gått meg hus forbi . . .

Håper det ikke er noen som mener at "ressurspersoner" eller bransjefolk skal ha noen særbehandling ?

Jeg har så avgjort inntrykk av at om man blir tildelt noen "sleivspark" her, så har man stort sett delt ut noen sleivspark selv også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke sikkert.. Men det er jo ikke til å putte under en stol at enkelte personer her inne er veldig flinke til å komme med gjentagende sleivspark mot ressurspersoner, bransjefolk/innovatører og folk som deler mye av sin kunnskap.

Dette så jeg et hint om i en annen tråd nylig også, og stusser litt over det, for det har isåfall gått meg hus forbi . . .

Håper det ikke er noen som mener at "ressurspersoner" eller bransjefolk skal ha noen særbehandling ?

Jeg har så avgjort inntrykk av at om man blir tildelt noen "sleivspark" her, så har man stort sett delt ut noen sleivspark selv også  :)

"Håper det ikke er noen som mener at "ressurspersoner" eller bransjefolk skal ha noen særbehandling ?"

Nei, absolutt ikke. :)

Men jeg synes heller ikke at bransjefolk(innovatører innen norsk fluefiske), etter å ha jobba hardt for lansering av feks en ny serie med sneller og stenger, skal behøve å sitte og ta imot gjentagende spydige kommentarer og anklagelser om snikreklame osv.. Det synes jeg det er litt mye av. Men det er jo bare min personlige oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det har du rett i. Er det noen som virkelig kan gi gode svar er det bransjefolk. Så fort det sies noe fra de så er det igang, men at folk som knapt veit åssen ei fluestang ser ut fritt kan herpesere tråder å slenge så mye dritt de bare orker... LYSÅR mellom hver virkelig gode teknisk/faglige tråd. Tenk nybegynnere som skal prøve å lære noe a...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. Er det noen som virkelig kan gi gode svar er det bransjefolk. Så fort det sies noe fra de sr det igang, men at folk som knapt veit åssen ei fluestang ser ut fritt kan herpesere tråder å slenge så mye dritt de bare orker... LYSÅR mellom hver virkelig gode teknisk/faglige tråd. Tenk nybegynnere som skal prøve å lære noe a...

Bra sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så avgjort inntrykk av at om man blir tildelt noen "sleivspark" her, så har man stort sett delt ut noen sleivspark selv også  :)

Helt enig.

Det finnes tidligere tilfeller hvor enkelte ferske fluekastere har vært uenig hvorvidt et snøre/stang/snelle presterer, og dermed fått passet påskrevet av noen "eksperter".

En episode hvor et velrenomert medlem klarte kunstykket å mene at en bestemt stang ikke føltes "ferdig". En stangserie som en gjeng her inne lovpriser så høyt at man skulle tro disse spesifikke produktene er guds gave til menneskeheten.

edit: Poenget er at enkelte folk med mye erfaring tar seg selv litt mer høytidelig, og dermed er terskelen for å komme med "flathånda" lavere om noen skulle være uenig med deres oppfatning av ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...