Gå til innhold

NY FLUEBINDEKONKURRANSE!!!


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Prøver meg litt fram her og tenker høyt! Poengivning funderer jeg litt på. Jeg vil la alle dere være endel av dommerne. Så vil jeg ha en finger med i spillet selv (kansje jeg kan invitere deg med Andre til den jobben?) Jeg vil også finne ut en faktor som gjør at nybegynnere kan konkurrere med de ultradyktige. Kansje lage et handycapsystem som de har i golf? Jeg skal tenke videre.

Jeg har forslag til to klasser. En under og en over filmen

Under filmen skal presentere to fluer!

1) Imitasjon av trepigget stingsild

2) ”Fiskeflue” ingen bestemt imitasjon

Over filmen skal presentere to fluer!

1) Imitasjon av trynet stokkmaur

2) ”Fiskeflue” ingen bestemt imitasjon

Det er mulig å delta i begge klassene. Bidragene leveres som bilde.. Fotokvalitet er ikke en bedømmende faktor, men gode bilder pryder tråden.

Dette konkurransen er ikke en estetikkonkurranse. Målet er å kåre de beste fiskefluene. Dvs at de som lager en tro kopi av en trpigget stingsild, vil høste heder og ære underveis, men vil kanskje score dårlig som fiskeflue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg litt fram her og tenker høyt! Poengivning funderer jeg litt på. Jeg vil la alle dere være endel av dommerne. Så vil jeg ha en finger med i spillet selv (kansje jeg kan invitere deg med Andre til den jobben?) Jeg vil også finne ut en faktor som gjør at nybegynnere kan konkurrere med de ultradyktige. Kansje lage et handycapsystem som de har i golf? Jeg skal tenke videre.

Jeg har forslag til to klasser. En under og en over filmen

Under filmen skal presentere to fluer!

1) Imitasjon av trepigget stingsild

2) ”Fiskeflue” ingen bestemt imitasjon

Over filmen skal presentere to fluer!

1) Imitasjon av trynet stokkmaur

2) ”Fiskeflue” ingen bestemt imitasjon

Det er mulig å delta i begge klassene. Bidragene leveres som bilde.. Fotokvalitet er ikke en bedømmende faktor, men gode bilder pryder tråden.

Dette konkurransen er ikke en estetikkonkurranse. Målet er å kåre de beste fiskefluene. Dvs at de som lager en tro kopi av en trpigget stingsild, vil høste heder og ære underveis, men vil kanskje score dårlig som fiskeflue.

Trivelig at du spør, Bjørnar, så jeg stiller jeg, for initiativet ditt synes jeg er flott!

Og dessuten hadde vi en kjempefin runde i fjor som dommere på fluebinderkonkurransen, du, jeg og Rune.

Jeg jobber mye med den nye filmen vår om dagen, så jeg har sagt nei i vinter til å binde fluer på 4-5 messer, men forslaget ditt vil jeg ikke si nei til  :)

Så kjør på når den tid kommer, og bruk meg til det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over filmen skal presentere to fluer!

1) Imitasjon av trynet stokkmaur

2) ”Fiskeflue” ingen bestemt imitasjon

Dette kan jeg bli med på  :)

Men støtter også forslaget om en nybegynner klasse da jeg deler Raymond sin oppfatning  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere forslag til konsept nå.

tre runder:

Runde 1: Streamer. Fortrinnsvis i retning imitasjon av trepigget stingsild.

Fiskemessighet, utseende, kreativitet er viktige momenter.

Runde 2: Åpen kun for nybegynnere og relativt ferske fluebindere (gentlemans agreement) Flymphe

Fiskemessighet, utseende og teknikk er viktige momenter.

Runde 3: Trynet stokkmaur.

Fiskemessighet, utseende, teknikk er viktige momenter.

Poenggivning gis av forumet etter hver runde. Når en runde er ferdig avstemt, får den med flest stemmer 10p deretter 8p - 6p - 4p -2p alle får et poeng for å delta. Andre samarbeider med Bjørnar om å dele ut to 2p som bonus, samt 2 1p som bonus hver runde.

Den som har flest poeng etter tre runder blir vinneren og får heder og ære, samt diplom.

Mager premiering til de tre første. I første rekke film, norsk vinterrådyr, villkanin skinnlapp. Premiering også selvfølgelig til beste nybegynner.

Hvis folk synes dette nærmer seg et greit konsept, så setter jeg startdato snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere forslag til konsept nå.

tre runder:

Runde 1: Streamer. Fortrinnsvis i retning imitasjon av trepigget stingsild.

Fiskemessighet, utseende, kreativitet er viktige momenter.

Runde 2: Åpen kun for nybegynnere og relativt ferske fluebindere (gentlemans agreement) Flymphe

Fiskemessighet, utseende og teknikk er viktige momenter.

Runde 3: Trynet stokkmaur.

Fiskemessighet, utseende, teknikk er viktige momenter.

Poenggivning gis av forumet etter hver runde. Når en runde er ferdig avstemt, får den med flest stemmer 10p deretter 8p - 6p - 4p -2p alle får et poeng for å delta. Andre samarbeider med Bjørnar om å dele ut to 2p som bonus, samt 2 1p som bonus hver runde.

Den som har flest poeng etter tre runder blir vinneren og får heder og ære, samt diplom.

Mager premiering til de tre første. I første rekke film, norsk vinterrådyr, villkanin skinnlapp. Premiering også selvfølgelig til beste nybegynner.

Hvis folk synes dette nærmer seg et greit konsept, så setter jeg startdato snart!

Da tror jeg bare jeg smeller igang konkurransen. Første runde starter med stingsilda. Jeg skal opprette en annen tråd med runde 1. Håper at terskelen blir lav for å delta. Maaange bidrag og bidragsytere gir tråden liv og en kortere veg mot sommeren.

Fluen presenteres som bilde. Frist for runde 1: Lørdag 12/2 klokken 21.00. Da starter avstemmingen umiddelbart etterpå. Lykke til. Jeg hiver på et fluesnøre som premie i runde 1 (selvfølgelig ikke guidelinesnøre ;D) Rundepremien trekkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...