Gå til innhold

Prima Villmarksliv, Tundra Outdoor og reparasjon på Simms


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Jeg kjøpte en Simms G3 vader forrige vinter fra en person her inne, vaderen var ubrukt og kjøpt i Norge. Kvittering og alle lapper fulgte med, ble kjøpt på Prima Villmarksliv. Nå i fjor høst ble vaderen lekk i skrittet og jeg søkkvåt. Da jeg skulle sende inn vaderen for reparasjon, fant jeg ikke igjen kvitteringen. Jeg tok kontakt med 1. eier og Prima for å snakke med de. 1. eier hadde bare kontoutskrift på kjøpet og det var nok for Prima, de skulle gå god for kjøpet. Men når vaderen blir så sendt til Tundra, vil de ha kvittering. Kontoutskrift er plutselig ikke nok og jeg blir konfrontert med en tidligere sak om en annen vader som ikke har noe med denne saken å gjøre. Han fra Tundra er frekk og arrogant og står på sitt, så jeg tar igjen kontakt med både Prima og 1. eier. Han jeg snakket med på Prima har tilfeldigvis sluttet og det viser seg at han ikke har snakket med Tundra som han skulle, så de nekter å hjelpe meg og sier seg ferdig med saken. 1. eier er tilfeldigvis kompis med en ansatt på Tundra og ringer han for å si at vaderen er kjøpt i Norge som jeg hevder, men dette er heller ikke godt nok. Ringer Tundra igjen og de er like arrogante og står på sitt, ingenting er bra nok utenom kvittering. Kvitteringa var en liten lappe med navn på firma, dato, klokkeslett, sum og ordet vadeutstyr, ingenting annet stod på den. Jeg tilbyr meg å betale for reparasjonen, men dette vil de ikke. Enten sendes buksa tilbake eller så destrueres den

Så her sitter jeg med ei norskkjøpt bukse som er lekk og leverandør nekter å reparere, både på garanti og mot betaling, de er frekke og arrogante når jeg snakker med de. Så til dere som er så uheldige og får ei lekk Simms bukse, ta for guds skyld vare på kvitteringen

Når det kommer til Tundra og Prima, må jeg si meg jævli skuffet. Spesielt Prima hvor alt var i orden, for så å trekke seg når ting blir litt "hett". Tundra var direkte ubehagelige, sier til meg at Prima ikke har lov til å selge ei Simms bukse til halv pris. De skulle ta kontakt og si sin mening om akkurat det som jeg forstod. Hva jeg har med dette å gjøre, er uforståelig. Er da ikke min feil at den ble solgt til halv pris? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tundra og Prima : SKJERP DERE !!!!!!!!!

Her vil jeg påstå at det er "bevist" at buksa er kjøpt i Norge, og at alt er i orden! Når til og med kompisen til kjøper jobber i Tundra!

Så dyrt vedeutstyr, BØR det være bra service på! Jeg har selv vært i kontakt med Tundra ang. et par vadesko! Fyren i telefonen oppførte seg som en arrogant drittsekk!!

Jeg tviler på at Tundra er spesielt interissert i å få et dårlig rykte på seg, så ta for hælvete ansvar for produktene dere selger!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en SIMMS bukse hos Bjørnar i fjor. Synes å huske at Bjørnar fylte ut et kort/skjema for meg, som ble sendt til Tundra. Da er jeg registrert i systemet og får den nødvendige service.

Var forøvrig bortom Tundra i fjor for å få snudd dreieretningen på en stor Lamson snelle. Jeg var for slapp i klypa!

Både han jeg snakket med over tlf noen ganger, før jeg satte meg i bilen og hun utrolig vakre damen som åpnet døra for meg ga meg god følelse for selskapet. :) :)

Synd du/dere har opplevd Tundra negativt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg også hadde et godt inntrykk av Tundra etter den forrige reparasjonen på mine vadere, men det falt i grus nå ihvertfall. At jeg blir konfrontert med den saken når jeg igjen trenger reparasjon, er direkte uproft. Heldigvis tipset Prima meg om en annen Gore-godkjent reparatør på Bekkestua, de skulle se på vaderne om det kunne la seg fikse. Der ble jeg møtt med en hyggelig tone og et inntrykk at de ville hjelpe. Kan dessverre ikke si det samme om Tundra.. >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har godt inntrykk av tundra når jeg sendte inn min scott stang til rep. men når lissene på mine nye simms rivershed røk etter et par uker, ville de ikke sende nye til meg, da det ikke er reklamasjon..... ok :rolleyes:

men nico, der jeg kjøpte de, sendte meg nye gratis, hatten av for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Med kontoutskrift med dato fra kjøper bør det vell være lett for Prima og gå tilbake å finne kopi av kvittering, enten ved elektronisk lagring eller lagret papirkopi. Er vell 10års lagringstid på dette...

Man skulle tro det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Kjedelig sak Raymond.

Må likevel si at jeg har hatt ganske mange henvendelser til Tundra, stangbrudd, vader-reparasjon og reservedeler.

Jeg har utelukkende fått god, vennlig service gjennom mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tundra er stort sett bra på service de.

Problemet oppstår når det gjelder produkter kjøpt i utlandet de har agentur på i Norge. De har en "null-service" politikk på alle varer som ikke er kjøpt i Norge sånn jeg forstår det. Uten sammenligning forøvrig, men en samlet bilmerkebransje prøvde seg på det samme da importbilsalget økte kraftig på 90 tallet. De skjøt seg selv i ryggen den gang og skjønte etterhvert at de tapte på å ikke tilby service til sitt eget bilmerke kjøpt i utlandet. Dette gjorde at "ikke-merkeverksteder" vokste frem.

Mye kan sies om denne politikken de kjører, og jeg vet i alle fall hva jeg synes. Når folk er villig til å betale en grei slump med penger for å reparere sin vadebukse hos de som virkelig kan dette (Tundra er fortreffelig på dette), men ikke får lov fordi den ikke er kjøpt gjennom deres kanal så forstår jeg frustrasjonen. Ikke at jeg tror Tundra ikke klarer seg, men det er de firmaene som tilpasser seg endringer i markedene, og ikke motstreber dem, som ofte lever lengst. Så hva er "god service"? I trådstarters innlegg mener jeg Prima skulle tatt tak i dette for kunde da all service på SIMMS til Tundra uansett skal gå via butikk sånn jeg forstår det.

Og dette er ikke ment som noe som skal fyre opp spm om den lokale butikken eller noe! Jeg handler stort sett i Norge, men sparer jeg noen tusinger så..........!

Mvh Petter  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Tundra ikke vil ta kostnadene med reklamasjon på varer kjøpt i utlandet, eller uten kvitering (hender jo at det er tyvgods) er forståelig, slik jeg ser det er det vel servicen hos Prima som ikke er bra nok. Med litt jobb kunne de funnet kopi av kvitering ganske så fort. Med elektronisk logg i løpet av noen klikk, med papirlogg noe lenger tid.

Har vel ikke forståt at det er ikke salget i dag, men salget i morgen som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt latterlig sak for begge selskapene! Skjønner de er restriktive ifht garanti/reklamasjoner ifht til mye privat import men at de ikke er villige til å raparere vaderne er jo idiotisk spør du meg, tveler på at de har stumpen full av penger og kan være selektive med inntektene sine! Dårlig foretningsforståelse spør du meg!

Når det gjelder Prima er det bare tåpelig, sikker på at tråd-starter hadde blitt fast kunde og gitt gode skussmål i denne tråden hvis Prima hadde gjort en liten effort for å løse problemet. Det er markedsføring det, bruke 1 lønnstime mot å få x antall 100 her inne til se servicen! Er vel kanskje derfor det er få som overlever i nisje bransjer - alt for mange som "utvider" hobbyen til å bli jobb uten å skjønne businessen bak...

Uten at jeg er noe stor kunde hos Nordisk er det vel akkurat de har klart å få som rykte - Pålitlige, profesjonelle og hjelpsomme! Det står det respekt av!

Trist sak - blir ikke vading høyere enn knærne på deg til sommeren da :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske innlysende at Tundra aner noe "ugler i mosen". De tror sikkert Raymond eller førstekjøper har bestillt den i fra utlandet eller noe. Forholdet mellom Tundra og Prima vet jeg ingenting om med det høres litt "annstrengt" ut.

Det må være noe slikt siden de ikke vil hjelpe selv om Raymond er villig til å betale for repp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fornøyd kunde kommer tilbake med to forventningsfulle

En misfornøyd er to tapte....  I et såpass spesielllt marked er det viktig å få de forventningsfulle....

Jeg må også ha ny bukse til sommeren, og holder meg langt unna Prima.....

Støtter det! Kunden har ALLTID rett er det noe som heter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette var merkelig å høre, har bare hørt positive ting om Tundra. Dette setter ting i et annet lys.

Hadde forøvrig en Patagonia bukse som jeg har fortalt om i en annen tråd, som var kjøpt på Marius Fjellsport. Denne ble ødelagt, men MF gikk konkurs. Nordisk ordnet ny vadebukse, no questions asked. Så da er valget enkelt.

Word of mouth (WOM) er kritisk i markedsføring, og med en WOM kanal som dette forumet så burde leverandører og serviceapperat være ganske nøye og forsiktige med hvordan de oppfører seg.

Fy til Prima og Tundra, terningkast 1.

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Det er vel ganske innlysende at Tundra aner noe "ugler i mosen". De tror sikkert Raymond eller førstekjøper har bestillt den i fra utlandet eller noe. Forholdet mellom Tundra og Prima vet jeg ingenting om med det høres litt "annstrengt" ut.

Det må være noe slikt siden de ikke vil hjelpe selv om Raymond er villig til å betale for repp.

Hvilke ugler er det da? Når de ringer meg 1. gangen, blir jeg konfrontert med en gammel sak om mine gamle vadere. Hørtes ut som at på bakgrunn av det, så ville de ikke gjøre noe før kvittering ble framlagt. Og når til og med 1. eier ringer kompisen sin på Tundra og sier de er kjøpt hos Prima pluss leverer kopi av transaksjonen fra bankkontoen, så nekter både Tundra og Prima å gjøre noe som helst..

Jeg har ikke lyst å henge ut noen, men dette er så slett kundeservice at det fortjener å komme ut. Hadde jeg kjøpt vaderne fra USA, så hadde jeg ikke anstrengt meg så mye for å få de reparert og jeg hadde ihvertfall ikke plaget 1. eier som er uforskyldt i denne situasjonen. Så om du leser dette, jeg beklager så mye for alt styret :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste greie dette. Nu vet man hvor man ikke skal handle. Og Tundra - Maken til idioti fra deres siden!

Tror jeg hadde tatt kontakt med Prima en siste gang for å høre om de vil lete gjennom deres data for å finne denne kvitteringen. Kan jo være at de ikke er klar over eller har tenkt over det med kvittering i deres datasystem. Vil de ikke hjelpe er det også over and out for deres del!

Å lese denne historien gjør mig rett og slett forbannet.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak dette, men fant dette.. om du blir noe klokere

Noen selgere forsøker å henvise kunder som klager til andre instanser, som for eksempel importøren, verkstedet eller produsenten av produktet eller tjenesten. Du kan selvsagt velge å følge en slik oppfordring, men har uansett krav på at selger håndterer klagen din.

http://forbrukerportalen.no/klageguide/klag_til_selger

Når du reklamerer på en vare, hender det at selger er i tvil om varen er solgt i butikken. Det kan også være tvil om tidspunktet for salget. For å fjerne slik tvil, er det greit å kunne legge fram kvittering eller annen dokumentasjon på kjøpet. Annen dokumentasjon kan være for eksempel garantibevis eller kontoutskrift. Det er kjøper som må sannsynliggjøre at kjøpet fant sted som påstått, men det er ikke noe formelt krav om skriftlig dokumentasjon.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/kjopevettreglene#1._ta_vare_paa_kvittering_eller_annen_dokumentasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak dette, men fant dette.. om du blir noe klokere

Når du reklamerer på en vare, hender det at selger er i tvil om varen er solgt i butikken. Det kan også være tvil om tidspunktet for salget. For å fjerne slik tvil, er det greit å kunne legge fram kvittering eller annen dokumentasjon på kjøpet. Annen dokumentasjon kan være for eksempel garantibevis eller kontoutskrift. Det er kjøper som må sannsynliggjøre at kjøpet fant sted som påstått, men det er ikke noe formelt krav om skriftlig dokumentasjon.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/kjopevettreglene#1._ta_vare_paa_kvittering_eller_annen_dokumentasjon

Da er saken jo biff. Denne kontoutskriften bør hold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Tror det kan være greit å høre motpartens syn på saken før det blir en kollektiv fordømmelse av et velrennomert firma. kanskje er det èn ansatt som ødelegger for hele Tundra ?

Ikke personlig Raymond, tviler ikke på at du har fått dårlig service, men en slik sak har alltid to sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...