Gå til innhold

Prima Villmarksliv, Tundra Outdoor og reparasjon på Simms


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er totalt likegyldig hvilket produkt det er snakk om. Det kunne like gjerne vært en kaffetrakter eller et par langrennski.

Det er forpliktelsene butikk har mot kunde som er saken.

Og når butikken svikter så tror i alle fall jeg det er lurt av leverandøren å prøve å se om saken kan løses.

Nå snakker jeg forsåhvit om en sak jeg ikke kjenner grundig og det er vel ikke så lurt det heller men jeg regner med Raymond ikke holder oss for narr...

Han beskrev representantene i simms som arrogante og overhodet ikke interesert i å høre. Når han har opplevd det slik så er det feil av simms uansett.

Lite tillitsvekkende i alle fall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har nå purret på mail og henvist til denne tråden, så får vi se hvordan denne sagaen ender. Har også forandret litt på overskriften sånn at den ikke er så misvisende

Vil tro at dette vil koste dem dyrt, fluefiskemarkedet er ikke så stort i Norge akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

har og har hatt ett utall med simms produkter, og må bare si att kvaliteten på det har vært og er upåklagelig.

når det er sagt så er det meste kjøpt over there.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kjenner denne saken spesielt, så får jeg nok en gang bekreftet hvorfor jeg aldri har kjøpt/brukt et Simms produkt....

Hvorfor har du aldri brukt et simmsprodukt ?

Har testet forholdsvis mye forskjellig og må si at Simms ligger et hakk over hva kvalitet angår på de produktene jeg har vært borti. Men det finnes helt sikker unntak som er meget bra fra andre leverandører også (vil ikke fremstå som om jeg har testet alt :D ) men min oppfattelse er at kvaliteten på produktene Simms produserer sjeldet/aldri ikke er testet før de settes i produksjon. Hva gjelder innovativitet på teknisk tøy tør jeg faktisk påstå at de ofte setter standarden.

Hva gjelder denne saken er det for meg litt merkelig at Tundra ikke tar tak i saken og ordner det. Men på den andre siden vil jo det tilsi at det er en enkel måte for de som har kjøpt produktet "over dammen" å få service på produktene fra Tundra.( Når kvittering i dette tilfellet ikke foreligger kan jeg tildels være enig med Tundra i at kunden ikke har noe "krav" ovenfor de. Samtidig skal det nevnes at kundeforholdet er helt uavhengig Tundra, Det er Prima Villmarksliv som er selger uavhenging av hvor de har kjøpt varene ;) Kanskje de ikke er kjøpt fra Tundra ????).

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må zsi meg enig med Enevolds1 her , Simms har i mange år satt stnadarden på en del ting , Simms selger større mengder tøy , sko og vadere enn noe annet merke vil jeg tro , dermed vil antall enheter med problematikk være flere enn ved ett lite salg , ( verdensbasis) Hvis Simms ikke ønsket å hjelpe kundene sine hadde de skutt seg selv i beinet selvsagt.

At Prima ikke ordner opp i dette er meg ei gåte , trist for kjøper(trådstarter) , og ikke minst dårlig reklame , til Prima ang. Simms produkter. Jeg har selv Simmsprodukter kjøpt der , men mindre tekniske og problematiske ting som Bager etc.Og slevsagt til helt andre priser enn en vader.

Som Enevolds1 nevner over , kanskje vaderne ikke kommer fra Tundra ?  , dette kan vel sikkert Prima selv svare på......

Noe de kanskje også burde gjøre i denne tråden for å ikke miste helt ansikt.

Nå er markedet større enn bare oss nerder her inne , men en snakker med en til som snakker med 4 andre som igjen......... så ballen ruller alltid i bratt nedoverbakke mht til omtaler når det gjelder slike saker .

Raymond , krysser fingrene for at det ordner seg.

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Uten at jeg kjenner denne saken spesielt, så får jeg nok en gang bekreftet hvorfor jeg aldri har kjøpt/brukt et Simms produkt....

Hvorfor har du aldri brukt et simmsprodukt ?

Har testet forholdsvis mye forskjellig og må si at Simms ligger et hakk over hva kvalitet angår på de produktene jeg har vært borti. Men det finnes helt sikker unntak som er meget bra fra andre leverandører også (vil ikke fremstå som om jeg har testet alt :D ) men min oppfattelse er at kvaliteten på produktene Simms produserer sjeldet/aldri ikke er testet før de settes i produksjon. Hva gjelder innovativitet på teknisk tøy tør jeg faktisk påstå at de ofte setter standarden.

Hva gjelder denne saken er det for meg litt merkelig at Tundra ikke tar tak i saken og ordner det. Men på den andre siden vil jo det tilsi at det er en enkel måte for de som har kjøpt produktet "over dammen" å få service på produktene fra Tundra.( Når kvittering i dette tilfellet ikke foreligger kan jeg tildels være enig med Tundra i at kunden ikke har noe "krav" ovenfor de. Samtidig skal det nevnes at kundeforholdet er helt uavhengig Tundra, Det er Prima Villmarksliv som er selger uavhenging av hvor de har kjøpt varene ;) Kanskje de ikke er kjøpt fra Tundra ????).

Marius

Henger igjen fra en periode hvor "det som var" av de dyreste Simms-buksene lakk, og sist men ikke minst, servicen ... Sikkert endel som har endret seg nå, håper jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at dette vil koste dem dyrt, fluefiskemarkedet er ikke så stort i Norge akkurat..

Vel, vel... Trur ikke dette vil koste dem så fryktelig dyrt at det gjör noe... :) Når et par reklamasjonssaker har gått feil... Skal vel litt mere til?? Hvis ikke, er alle de andre leverandörene plettfrie på dette området?

Ikke for å strö salt i såret på de som har fått dårlig service av Tundra, men, utifra min kunnskap om dette skjer noe lignende svärt skjelden....

Uten at jeg kjenner denne saken spesielt, så får jeg nok en gang bekreftet hvorfor jeg aldri har kjøpt/brukt et Simms produkt....

Pål, tenk at det faktisk er noen som gidder å pröve å lage höykvalitets utstyr til en nisje som fluefiske... Hvilket annet merke har gått så langt for å få frem gode produkter til oss fluefiskere? Kommer sikkert til å få en del morsomme svar til dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er enkelt Kim , ingan andre har gått så langt i fremstilling av høykvalitetsutdtyr for fluefiskern enn Simms , Men det finnes alternativer til merket selvsagt , ikke mange , men en av dem kvalitetsmessig er vel Patagonia , uten at jeg kjennet til merket veldig godt.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jeg har brukt Patagonia i mange år-Kjempefornøyd. OG jeg har fortsatt Tierra Goretex (Loop) vaderne mine fra midten av 90 tallet (kosta på 4000,- tallet de å). Lekker ikke ennå. Simms er et bra og innovativt firma med mye fine produkter, synd det forvaltes (tydeligvis) så dårlig.

Kjenner flere av de som har vært med å utviklet Simms produkter.. Dyktige folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Simms er et bra og innovativt firma med mye fine produkter, synd det forvaltes (tydeligvis) så dårlig.

Tja... Hvorfor nekter de å fikse mot betaling ?   Det er mere her enn det som framkommer tror jeg.

Det kan være noe skjærings mellom Tundra og Prima.  Parallellimport ?

Det at Raymond ikke hadde kvittering er i prinsippet det samme som at garantien er borte. Butikken har ikke plikt til å holde orden på hvem som har kjøpt hva.. Det hadde jo blitt noe til logistikk..

Nå fikk jo Raymond medhold av prima uansett, det er jo sympatisk av de, men hvorfor satte Tundra seg på bakbena, det er det store ubesvarte spørsmålet.

Inntil videre er det for tidlig å dømme de nord og ned etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hvis det er slik at Tundra velger rasshøl-metoden av prinsipp da er det greit, men hvorfor vil de ikke fikse mot betaling ? Det er det jeg finner merkelig..

De har fiksa vadere for meg mot betaling, billig til og med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese hele tråden, så det kan hende noen har sakt dette allerede, men hvorfor ikke bare gå direkte på Simms i USA? På de videoene med info som ligger ute, virker det som om vi med Simms produkter bare kan ta kontakt. Deres rep avd. står klare for å fikse opp i hva det måtte være. Så hvis ikke du vil gå om forbrukerrådet og en formell klageprosess, kjør saken rett til USA, pr, mail f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Patagonia i mange år-Kjempefornøyd. OG jeg har fortsatt Tierra Goretex (Loop) vaderne mine fra midten av 90 tallet (kosta på 4000,- tallet de å). Lekker ikke ennå. Simms er et bra og innovativt firma med mye fine produkter, synd det forvaltes (tydeligvis) så dårlig.

Kjenner flere av de som har vært med å utviklet Simms produkter.. Dyktige folk...

Forvaltes dårlig?? ja jøss pål.... vet du hva du snakker om nå egentlig? du bruker å gjøre det, men akkurat her er du vel litt ute å paddle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Patagonia i mange år-Kjempefornøyd. OG jeg har fortsatt Tierra Goretex (Loop) vaderne mine fra midten av 90 tallet (kosta på 4000,- tallet de å). Lekker ikke ennå. Simms er et bra og innovativt firma med mye fine produkter, synd det forvaltes (tydeligvis) så dårlig.

Kjenner flere av de som har vært med å utviklet Simms produkter.. Dyktige folk...

Forvaltes dårlig?? ja jøss pål.... vet du hva du snakker om nå egentlig? du bruker å gjøre det, men akkurat her er du vel litt ute å paddle...

Hehehe, enig her Kim, de skjelver nok i buksene nå etter at Pål har analysert situasjonen  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at dette er som jeg har nevnt tidligere et problem som ikke dreier seg om denne spesielle saken, men er et prinsippielt stikk i siden på Prima fra Tundra sin side. Paralellimport er nok årsaken til fravær fra Tundra sin side. Noe jeg forsåvidt er helt enig i da de såvidt jeg vet, sitter på agenturet på Simms i Norge, og har brukt/bruker mye penger på å serve det norske markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det jeg mener. Jeg mener at det er Prima som har gjort kunden en bjørnetjeneste ved å importere selv og selge til rabbaterte priser ;)

Og dermed er det også Prima som må ordne problemet! (Streng tatt er det vel der kunden har en juridisk tilknyttning også, ikke hos "importøren", eller tar jeg helt feil ?(noen som kan jussen i detalj ?)) Dersom dette er tilfellet mener jeg at Tundra har fått ufortjent mye negativ oppmerksomhet i denne tråden. Er det noen som kjenner saken fra andre siden av bordet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har paralell-importert , så står de vel med hele ansvaret selv , og burde gitt kunden ei ny bukse( mot kopi av bank-utskrift selvsagt , som det er forevist.

Det er vel ingenting som sier at en garnati på en forbrukervare ikke lengere er gjeldene dersom varen selges videre privat ( en annen sak på stenger med garanti til første eier selvsagt)

Men så lenge ikke Prima er med i tråden her , blir det spekulasjoner om de faktisk har tatt inn direkte eller fått via importør.

Enig med enevolds1 at kritikken mot Tundra blir litt feil , men det faktumet at trådstarter har tilbudt seg å betale for reparasjon og fått avsalg på dette , ja det må vel nesten Tundra ta på sin kappe....

Om en ønsker å betale for en jobb , og leverer merkevare til en som reparerer mot å dekke kostnaden syntes jeg det er rart at de ikke har tilbudt seg rep mot betaling , for det er vel pengene man til syvende og sist lever av her i verden.

Hadde jeg vært trådstarter ville jeg maset daglig ( kan jo hende han gjør og det for det jeg vet) .

Håper det ordner seg.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hele saken er merkelig...akkuratt hatt et par *gamle* G3 vadere inne for rep...gikk smertefritt og kostet meg ikke en krone.

Løs neoprenfot og div pinholes...

Hadde ikke noen kvittering på vadere heller,surrehue som jeg er så har jeg nok aldri orden på slikt.

Selv om jeg burde...hehe

Jeg skal ihvertfall uansett ha meg nye vadere iår,og valget faller nok på G4.. og da skal jeg jammen lagre kvitteringa godt.

Man vet jo aldri;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det å prøve å holde liv i entusiast-butikkene som faktisk kjører fine priser og da Claus , Ikke ett vondt ord om netthandel , men syntes fortsatt det er hyggelig å møte opp i butikken , drekke litt kaffe og slå av en prat.....

Så de få dagene jeg skal avgårde , og noe av utstyret ikke funker , får jeg alltids låne ei stang , kjøpt mere spissmatriale osv......

Men jada , har da handlet litt på nett oppigjennom , men er nok av typen som trives i butikkene jeg.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...