Gå til innhold

FJELLVEI FRA INNSET NORD FOR OPPDAL


yardbird

Anbefalte innlegg

Kjørte opp fra den siden også, men ikke velt inn til vannet. Og det var ikke drøyt bratt men ekstremt bratt noen steder der. Trodde jeg var godt vant her i sunndalsfjella, men det er ingen ting i forhold til opp der  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info.  Kvikneveien prøvde jeg tidlig på sommeren for et par år siden, men måtte gjøre vendereis - min Nissan Primera greide ikke kombinasjonen stigning/dårlig dekke, så det var en bombillett bortkasta. Lokalkjente jeg har snakka med mener veien blir litt enklere senere på sommeren, men uansett kan man vel risikere problemer etter nedbør. Kanskje bedre å kjøre fra Innset til bommen og sykle derfra? Og forresten: hvorfor er det bom der - er ikke dette i realiteten en anleggsvei for NVE/Statkraft som almenheten skal ha adgang til - som tilfelle er f.eks. med anleggsveien til Mardøla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjørte opp med passaten til en kompis for et par år siden, gikk fisefint det. om du har plass i bilen kan et alternativ være å parkere ved demningen/bommen og sykle innover.

edit: vi var der i midten av mai det året, og måtte kjøre igjennom et par snøfonner som hang igjen over veiene. men ikke verre enn at man kom fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp med passaten til en kompis for et par år siden, gikk fisefint det. om du har plass i bilen kan et alternativ være å parkere ved demningen/bommen og sykle innover.

edit: vi var der i midten av mai det året, og måtte kjøre igjennom et par snøfonner som hang igjen over veiene. men ikke verre enn at man kom fram.

Oppfatter jeg det rett når jeg tror du kom deg opp med passaten fra KVIKNE i mai, mens det fortsatt lå et par småfonner over veien?  Jeg ble iallefall bare stående og spinne i lausgrus etter en ganske krapp sving halvveis opp lia, og måtte rygge et stykke tilbake før jeg fikk snudd.

Men bortsett fra det - det er ingen som har noe info vedr det jeg spurte om i tidligere innlegg; om hvorfor ikke veien fra Innset ikke er tilgjengelig for vanlig folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, der var jeg litt klar. Vi kjørte ikke fra Kvikne nei, kjørte fra Innset (?) kom ihvertfall fra Oppdal.

Kjørte opp med passaten til en kompis for et par år siden, gikk fisefint det. om du har plass i bilen kan et alternativ være å parkere ved demningen/bommen og sykle innover.

edit: vi var der i midten av mai det året, og måtte kjøre igjennom et par snøfonner som hang igjen over veiene. men ikke verre enn at man kom fram.

Oppfatter jeg det rett når jeg tror du kom deg opp med passaten fra KVIKNE i mai, mens det fortsatt lå et par småfonner over veien?  Jeg ble iallefall bare stående og spinne i lausgrus etter en ganske krapp sving halvveis opp lia, og måtte rygge et stykke tilbake før jeg fikk snudd.

Men bortsett fra det - det er ingen som har noe info vedr det jeg spurte om i tidligere innlegg; om hvorfor ikke veien fra Innset ikke er tilgjengelig for vanlig folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...