Gå til innhold

Gjedde 2011


GjeddeNico

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tenkte jeg skulle forsøke fluefiske etter gjedde i år, for første gang.  Skal på kanotur med gutta på jobben i mai og dessverre skal vi til Kornsjø...finnes jo ikke ørret der.  ??? Er litt usikker på utstyr, har en Shimano Biocraft XTR #8 med Scierra HMT Sink3...er det ok til gjedda?  Har noen gjedddefluer også som jeg har kjøpt..+ noen poppere.  Tror ikke jeg gidder å binde fluer til dette, er jo viktigere ting som venter utover våren.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge før det begynner nå nei ;D

Gikk tur langs nitelva i dag og det begynner og se bra ut bare temperaturen stiger litt i vanne..

Har laget den del gjeddefluer i vinter skal prøve og få lakt ut noen bilder av dem :D

Er vel egentlig nå du bør prøve, når det blir bittelitt varmere nå så starter smeltinga for fult og elva blir brun i minst en måned fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

blei ikke mye gjeddefiske i fjor, men 2009 sesongen hadde vi knallfiske på denne tia av året. På en og samma dag fikk jeg en på 5 og en på 7 kg. Pluss at Robert og Roy fikk fisk oppmot 10 kg. Sjekk rapport her: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=11147.msg140705#msg140705

At det er muligheter på denne tiden av året er helt sikkert selv om jeg ikke har fryktelig mye med gjeddeerfaring. :) Husker godt at roooolige inntrekk var det eneste som funka, pluss at fluebytter var viktig når det var klart og lite vann. Viktig å prøve litt forskjellige farger.

[attachimg=1]

post-3089-13949886457959_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, fått fylt opp flueboksene selv.

Har på følelsen at dette blir en kanon sesong :)

Går bare å klør i fingrene etter den nye Guideline Lpxe RS stanga nå, gleder meg til å få sett den på vårslippet i skedsmohallen nå til lørdag.

Noen som vet om det vil bli mulighet for å få kjøpt denne stangen til lørdag ?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, fått fylt opp flueboksene selv.

Har på følelsen at dette blir en kanon sesong :)

Går bare å klør i fingrene etter den nye Guideline Lpxe RS stanga nå, gleder meg til å få sett den på vårslippet i skedsmohallen nå til lørdag.

Noen som vet om det vil bli mulighet for å få kjøpt denne stangen til lørdag ?  :)

Fyr opp bilder av fluene nico!  ;) skal prøve å få lasta opp noen bilder selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rapport fra i dag.

Plukka opp bruttern og bikkja kl 14:00. Det gikk fort en halvtime med rot og leiting etter utstyr før vi endelig kom oss ned til elva, klare for litt fiske, kos og pølsegrilling. Jeg tipper RS`n hadde vært rigga i ett minutt i det jeg ser Frida tygge på toppdelen av stanga. Vips, stanga var femdelt. Konge. Etter litt surmuling, basing gjennom snøen, kjøretur med henting av ny sjuer osv, fikk jeg endelig kobla opp og kasta litt. Deilig. Jeg rakk å prøve to muppets og kjenne ett napp før den sure vinden og solnedgangen jagde både oss og bikkja hjem til sofan igjen.. Man skal ikke være kravstor såpass tidlig i sesongen, alt i alt var det noen trivelig timer i meterdjup snø ved Nitelva.

Legger ved et lite bilde av satans yngel

[attachimg=1]

post-1295-1394988657553_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

5523298165_ccdb830f10.jpg

5523888580_536f4a93d5.jpg

5523889004_697596c889.jpg

mg_0737.jpg

Var på gjeddetur i går. Digg vær der solen neeesten kom seg ut og ga oss en fantastisk dag. Uansett var det varmt og deilig. Etter kort men svettig strapats gjennom snøn fikk vi fisket noen timer. Thomas var ny i gamet og han fisket gjedde for første gang. Jeg fikk meg nesten en uvurderlig latter da han gikk gjennom isen (kanskje man ikke bør le?). Det gikk uansett bra og ræva hans satt stopp for å helt falle igjennom. Jeg fikk to mindre gjedder mellom 1-2 kg. Morsomt uansett å få årets første fisk.

Les Thomas rapport og se litt fler bilder

http://fiskesnakk.wordpress.com/2011/03/14/gjeddefiske-i-vinterlandskap/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Ja stangen føltes bra. Var redd at den skulle være litt stiv men det fungerte veldig bra. Handtaket er litt vel tiltatt men jeg tror jeg blir vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har det blitt noen nye fangster   :D?

Har hatt et par turer denna uka, seinest i går. Vannet er ikke så brunt at det gjør fisket umulig. Jeg vil tippe 25-35cm med sikt, noe som er relativt bra, tatt årstida, smeltinga og elva i betrakning. Det har blitt noen småtasser, ødelagte fluer, litt ryggkroking av brasme osv. Gærne feite gamlemor lar fortsatt vente på seg.

Jeg trur forresten at det kan bli veldig bra sikt og godt "bett" de kommende dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...