Gå til innhold

08.06.05 - Aurskog-Høland


benedictius

Anbefalte innlegg

Fikk to ørreter på rundt 30 cm og en liten abbor på en kveldstur idag. Noen vulgataer her og der, samt mye mygg og en og annen maur. Virker som vulgataen akkurat har startet i dette vannet. I et vann jeg var i igår, hadde de kommet mye lengre, der var tjukt med nymfeskall i vannhinna. Var selvfølgelig for sen til å oppleve klekkinga...

 

Begge tok på daddy long legs.

 

Den ene fisken jeg fikk idag var stappfull av sorte maur i str 12-14, så jeg skulle nok ha vært der tidligere på dagen :^o Var beskjedent med vaking, og mye abbor som svømte rundt i overflata og tok småinsekter.

 

Tok en feit ørret på 35 cm igår kveld også, på en vulgata dun.

 

Imorgen blir det derimot dagfiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv ute i går (08.06) og det så meget lovende ut: Masse vingemaur på vannet og rolige vindforhold. Men neida! Trur du at det ble noe liv du a? F..... nesten ikke et vak og når fisken vaket så var det kun et her og der.

 

Det var mye furupollen på vannet, nesten helt gult enkelte plasser. Dette har jeg opplevd før og det virker som at fisken misliker dette på det sterkeste. Noen som har samme erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye furupollen på vannet, nesten helt gult enkelte plasser. Dette har jeg opplevd før og det virker som at fisken misliker dette på det sterkeste. Noen som har samme erfaring.

 

Har opplevd dette flere ganger, men jeg har hørt en forklaring på dette en gang i tiden. Det er at vannflata rett og slett blir en form for terpentin. Har også smakt dette av vannet, ved slike kraftige pollen slipp! Skal se om jeg finner det referert i noe literatur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde de samme forholdene 7. juni; masser av insekter på vannet (vingemaur, noen vulgata, fjærmygg og en og annen mindre vårflue? som klekket) Men hvor var fisken dah? -på bingo kanskje... 8. juni akkurat det samme, men med ennå mere pollen (store gule klaser) og absolutt ingen aktivitet (abborkrusing teller ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og dagen i dag går med på å rigge seil på belly'n sånn at jeg kan variere litt mellom fiske og regattaseiling... :twisted: laugh.png' alt=':lol:'> :roll: ;) (er det ikke det ene, så er det jaggu det andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur idag også. Fisket fra halv 2 til 4, og så på den tiden 0 (null) vak. Ikke engang en stakkarslig abbor var oppe i overflata.

 

Det fantes mygg, en håndfull porsjon vulgata og noen vingemaur, så ørreten hadde egentlig dekka bord, men neida...

 

Riktignok så blås det en del, men selv i leområder rundt øyer, og til og med de stundene det var vindstille... var det ingenting som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute ikveld også... fra 7 til halv 12. Så ikke et vak før kl 10... Da kom det faktisk et respektabelt spinnerfall, som gjorde at vakene kom, dog sporadisk og aldri samme sted to ganger...

 

Hadde en som var oppe å sniffa på flua, men nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme rundt her. i går var bra til tider. fiska fra 12-17, og fikk lurt opp 6 stk, hvorav tre ble middagsmat. i dag var det mye varmere, langt mer vind og masse drit i overflata (pollen og slikt ja), og så knapt noen vak på de timene jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...