Gå til innhold

Rena elva


Lundeflue

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Noen som har vært i rena enda? var der forrige helg med sol, regn og vind. Og et par fisk i håven, men så lite til fisken.. noen som har vært med på en koselig klekking der enda????:D

Det skjer ikke mye annet enn at det blåser skinn og kaniner der oppe stort sett hele tida.

Elva er rellativt stor og vannet er kaldt.

Det klekker noen få rhondani innimellom men det vil gå enda et par uker før det vil skje noe nevneverdig interessant.

Terje

morrosant :) ja det er jo sant det. stor elv! har vært borte et år på folkehøgskole i alta så klarte ikke å la vær å vente, når jeg kom hjem nå.. trur ikke jeg klarer å la elva være denne helga heller :D

Det er ikke umulig at du finner vakende ørret eller harr men vær forberedt på lite aktivitet.

Uansett er det jo deilig å bare være ved elva igjen :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

det er en ting jeg gruer meg til i sommer, det er all sytinga tå været.......det blåser på østlandet om sommeren, det regner på østlandet om sommeren, det hagler om sommeren på østlandet, det kan være aldeles for varmt om sommeren på østlandet........... vi vet at det er svært skjelden det er perfekt..... det er om å gjøre å sette pris på det man får......... vist kan  man ha grådighetsbehov....la dette behovet være kjøpegreier....... ikke la dårlig vær gå utover psyken........ finn heller på noe annnet...syng en sang f.eks!!

En varm nordavind, men kun 1-2 m/s, litt duskregn av og på og 16-17 grader i lufta. Er det virkelig for mye å be om?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en ting jeg gruer meg til i sommer, det er all sytinga tå været.......det blåser på østlandet om sommeren, det regner på østlandet om sommeren, det hagler om sommeren på østlandet, det kan være aldeles for varmt om sommeren på østlandet........... vi vet at det er svært skjelden det er perfekt..... det er om å gjøre å sette pris på det man får......... vist kan  man ha grådighetsbehov....la dette behovet være kjøpegreier....... ikke la dårlig vær gå utover psyken........ finn heller på noe annnet...syng en sang f.eks!!

Klagesang er jo en form for sang da Staffan 8).....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det kommer til å bli en knallsesong, og blir det noen dårlige dager så kliner vi til meg

gigantiske etargilder, med Staffan og Per Mårdh som sjæfskokker :D

Så her blir det nok bare gladsang å høre :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Sesongen blir som den blir.

Viktigeste er å få være på tur. Fri fra jobb, og slabbedaske langs elva og møte hyggelige folk.

Dessuten har jeg en egen evne til å finne fisk når alle andre ikke gjør det :)  . Så dette går så fint atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Samme hvordan det går seg til, bare jeg får flere fisker en alle andre som er der.

Har ikke du vært i rena ruffen? Hvordan gikk det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ja, det hadde vært kult. De gangene vi har vært i elva, har staffan kun vært guide. Noe jeg er glad for ha opplevd :)  . Jeg og staffan skal ha en dag i elva sammen denne sesongen, han vet det bare ikke enda.

Skryteriene kommer av en eneste ting. Den enkle grunn er at jeg rett og slett får flest fisker. Når de andre ikke får   

Har dog en liiiten anelse om at denne sesonger går det raaaakt åt skogen, og jeg får min dårligste sesong i rena til nå. Og da får pipen en annen tone Jørn. Da blir jeg jekka litt ned, noe jeg antagelig har godt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Henning skrev:

Skryteriene kommer av en eneste ting. Den enkle grunn er at jeg rett og slett får flest fisker. Når de andre ikke får

hmmm........ mener bestemt å huske at Herr Sæbø flere ganger har vært kritisk til at man måler

fiskeopplevelser i antall fisk :D :D ....... pass deg nå Henning så du ikke skyter deg sjæl kraftig i foten ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Skuddet har gått av terje :)

Det vil vise seg hvor hardt det treffer. Men at det treffer en eller anna plass på foten, er jeg heeelt sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...