Gå til innhold

Villmarksmessen 7 – 10. april 2011


Kim W

Anbefalte innlegg

Har dere noen gode tilbud å lokke med da?  :)

haha, lokke med... :D Vel, det er da noen gode priser ja.... ;)

Regner med jeg får de beste tilbudene 8)

Slapp av ruffelusk, er ikke vond å ha med å gjøre jeg. Kan hende jeg gir deg et ballespark, men, god pris skal du selvfølgelig få ;D

;D ;D

Jeg var der i går faktisk og dere burde ta dere en tur. Traff på Gisle og Rune og Lars og Erik pluss flere.

Det var veldig hyggelig stemning rundt kastedammen. Fikk testet masse snacks i fra guideline og ikke minst Eikre-fly.

Rune kom rekende med ei "ny" highwater som jeg har stor tro på havner på mine sneller. Farioen har jeg vel sagt en del om før så det trenger jeg vel ikke bable så mye om men har dere ikke testet dem så har dere gått glipp av noe!

Jeg må bare få si et ord om disse Fluviusene. Fikk endelig testet 8,6 fot klasse tre og 9,6 fot klasse 5.

For en serie dette er!!!!!! For noen nydelige stenger å kaste med! Forlang å få testet dem. ;)

Det er ikke så lett i slike kastedammer å få dannet seg et veldig godt inntrykk da man blir litt "stresset" av omgivelsene.

Men trass i det vil jeg gjerne se en person som sier at dette ikke er virkelig gode stenger i øynene når han sier det.

De to kuleste inntrykkene på hele messen for min del var den nye linen til Rune og 9,6 foteren i fra eikre-fly.

Det som sitter mest spikret i hjernebarken er selgerene i fra m&m fiske et eller annet. Fikk ikke med meg hele navnet av en eller annen grunn :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja, jeg må si det var gledelig å finne så mye fluefiskerelatert på messa i år . . . Beste på år & dag  :)

Litt skuffet over at jeg bare kom hjem med èn bærepose med varer, men tar kanskje en tur i morgen også  ;D

bare en pose med vareprøver ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt om Lutra HDG forresten?

Jeg hadde ei Lutra HDG stang en gang i tiden  ;)

Husker jeg hadde den og ei Vision Flywater stang, og de var bygget på nøyaktig samme blanks . . . Var kun logoen som var påklistret som skilte dem.

Ja, jeg må si det var gledelig å finne så mye fluefiskerelatert på messa i år . . . Beste på år & dag  :)

Litt skuffet over at jeg bare kom hjem med èn bærepose med varer, men tar kanskje en tur i morgen også  ;D

bare en pose med vareprøver ;D

Tror ihvertfall man kan kalle Vision Gillie vadebuksa jeg kjøpte for ei vareprøve  ;D

Nå har jeg brukt Simms vadebukser de siste 10-12 årene, og er bortskjemt med formsydde, gode neoprensokker.

Her var det ikke snakk om noe slikt, og når man tråkker beina nedi så kjenner man sømmene godt på innsiden  ;D

Heldigvis kostet svineriet kun 999kr, og skal kun benyttes som "arbeidsbukse" ved dugnadsarbeid i elva her.

Og hva er det de holder på med de som selger Vision fluesneller der (tror det var Villmarksbutikken) ? Kom til å se på prislappen på ei Vision Extreme snelle i ørret-størrelse, og tror dere ikke prisen lå på drøyt 4500kr  :o  :o  :o  ;D

Altså betydelig dyrere enn toppmodellene til bla Waterworks, så den blir nok lett å få solgt  ;D !

Har hatt denne Extreme snella tidligere, og om ikke kvaliteten har blitt langt bedre de senere årene, så burde disse kostet max 1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt om Lutra HDG forresten?

Jeg hadde ei Lutra HDG stang en gang i tiden  ;)

Husker jeg hadde den og ei Vision Flywater stang, og de var bygget på nøyaktig samme blanks . . . Var kun logoen som var påklistret som skilte dem.

Takk for infoen, Lars! Tittet litt rundt på nett og det er nok samma stanga ja, og det betyr at denne ikke er ulik dagens vision 3-zone. Stemmer dette i praksis gjorde jeg ett godt kjøp. Er meget godt fornøyd med 3-zone serien fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Sitter på hotellet etter en lang dag på Messa :)

Møtt mange hyggelige folk i dag, og håper det fortsetter i morgen.

Rune var det jo morro å møte etter alle disse årene, samt terje, Robban, 2m, Glenn, Micke, Eikre, Ola med flere.

Syrstad brødrene som viser kasting, Mathias Lillheim, og han karen med alle stengene på en gang var morro å se på.

Prøvde Fluvius M jeg også, men den føltes ikke særlig bra. Vil teste samme stang i morgen også, da med en litt mer heavy line. Feks Highwater.

Hyggelig dag, og tar den opp igjen i morgen.

Et par snapshots :)

5601050517_0229e89d36_b.jpg

5601625092_d41771a1bb_b.jpg

5601043293_a9cb68cb39_b.jpg

5601047577_6dc718f4ec_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Var på messa hele lørdagen samen med junior.

Skikkelig morro, og fikk prøvekjørt alt fra cane til Reaction.

Umiddelbart vil jeg berømme porteføljen til Guideline. Jeg har ikke vært noen stor Guidelinekunde, (Bortsett fra et guideline snøre i -94  :-[)

Men, det de tilbyr nå er helt top notch.  Tidligere har det vært "bra til å være østenprodusert" nå var det "å dra på saga" dette var bra.

Jeg var innom Lpxe, mange Fario, hvit LPXE -JT "Jan-Thomas edition" og Reaction.

Alle var imponerende. Masse godfølelse og "kjøtt på beinet feel"  

Reaction er veldig "i tiden" dvs rask, dyp, "kjøttfull"

LPXE Jan-Thomas edition, var i samme leia, men raskere (For rask ?) og kraftigere.

Fario er en innertier i år som i fjor. Særlig 8'6''  #3 og #5 da....

(Har det vært gjort justeringer på nifoterne  ;))

Skryt får de som fortjener det.

Eikre-fly var som kjent bra, og fortjener mange nye brukere.

G.Loomis sin nye NRX (eller var det NRF ? Husker ikke  :rolleyes:)  Den var iallefall  en dristig sak designemssig. Med et utseende og finish som entry-seriene til mange andre merker og pris som overgår andre US merker, og som kanskje er bedre enn NRF ?

Kastemessig får du det samme for kr 2300 i en Guideline LPXe.

NRF'en kosta altså skamløse  7500.- for 9' #5  Vokne opp Loomis.  :o

På canefronten har jeg en ny kjærlighet.  Garrison 204E. Det finnes en gud !

Ellers var det mange hyggelige mennesker der.  In order of apperarance, Stokkebekken, Lars, Eirik (Hunken) Marit Kronen, Erik Eikre.

Edit. Glemte å nevne Brun sin stang med 6 kant håndtak Evotec 905. Kjempestang det også ! Masse godfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde loop stand?

Fikk du ikke med deg det ? De annonserte med Loopemarked . . .

Åh, den var det kvalitet over  :P

Pinlig! Loop kan da sende en pm til oss kreative Lars, om de vil ha litt fart på salget.

"Gjør et kuup, kjøp Loop" Eller hva med denne: "Lei av å feie over lagerdamene på Coop, stikk ut i elva og kast med Loop". Det er mer på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde loop stand?

Fikk du ikke med deg det ? De annonserte med Loopemarked . . .

Åh, den var det kvalitet over  :P

Pinlig! Loop kan da sende en pm til oss kreative Lars, om de vil ha litt fart på salget.

"Gjør et kuup, kjøp Loop" Eller hva med denne: "Lei av å feie over lagerdamene på Coop, stikk ut i elva og kast med Loop". Det er mer på lager.

;D  ;D  ;D Kan knapt vente  :D

Gjør et scoop, fisk med Loop, mens du tar deg noe snoop  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...