Gå til innhold

Pacific Outdoor Liggeunderlag


Stian38

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Pacific Outdoor liggeunderlag?

Har hørt rykter om at slike underlag blir kalde (fordi luftrommene blir fyldt med kald luft fra bakken), men er det i så fall ett problem i sommerhalvåret??

Coop Extra solgte disse for 149,- pr. stk!! Måtte bare slå til. Kjøpte 3 stykker (til kone og 2 barn). De er jo veldig lette og tar veldig liten plass. Men kjedelig hvis de blir kalde. Hadde kjøpt til meg selv også hvis de hadde hatt lang versjon. Men de hadde bare standarden (182cm lange).

http://www.naturmagasinet.no/index.php?main_page=product_info&cPath=10_30&products_id=102

Tør jeg satse på disse undelagene til kjærring og unger første turen til våren/sommeren. Eller bør jeg ha med de gode gamle i reserve for sikkerhets-skyld?

Sier ikke hvilken Coop Extra jeg fikk tak i disse. I tilfelle erfaringer sier de er bra. Er de det kan jeg selge/videreformidle/ta imot bestillinger til kun 400,- inkl. frakt. Det er halv pris mot det jeg har funnet på nett  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sikkert få tips om at kun det dyreste som finnes er brukbart her, som vanlig  ;D

Har ingen erfaring med disse du har kjøpt, men de er sikkert mer enn bra nok, om du ikke skal ligge ute i 76 kuldegrader..

Kjøpte liggeunderlag til 30kr på rema for noen år siden jeg, og til normal sommerbruk er de gode nok.

Har et skikkelig dyrt et også, men det bruker jeg bare en sjelden gang når jeg ligger i telt ved hemsila  ;D

Ikke at det er bedre enn rema-underlagene, men det er et anerkjent og dyrt merke  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et skikkelig dyrt et også, men det bruker jeg bare en sjelden gang når jeg ligger i telt ved hemsila  ;D

hehe...Ja, blir for dumt om du skulle slite ut/stikke hull på dette ett sted de andre fiskerne ikke visste hvor dyrt det var!!   ;D

Men..men...Sikkert gjort ett bra kjøp jeg. Ville bare sjekke. Det er jo ofte slik. Man kjøper først og er på nett senere for å finne ut om man har kjøpt katta i sekken (da er det litt for sent da men....  :-\)

Har akkurat kjøpt meg bil også. Gjorde det samme der. Googlet bilen etter kjøp, sjekket tester, sjekket lista over "værstingsbiler" osv. Pjuu...virker som jeg gjorde ett helt greit kjøp heldigvis. Ikke dyr nok til at jeg blir bedt om å være sjafør til Hemsila, men tror at jeg blir fornøyd selv  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sikkert få tips om at kun det dyreste som finnes er brukbart her, som vanlig  ;D

 :-* Der arresterte du meg Lars, men jeg svarte Staffan.

For all del Pacific har jeg ligget med på Kola og Finnmark - og du ligger konge. Kjempefint liggeunderlag sommerstid. Alle er forskjellige og jeg fryser lett på natta. På plussiden; vekt og komfort.

Isolasjonsmessig kommer jeg ikke bort fra at Exped er noen hakk vassere. I fjor lå vi rundt Røros området med frost på natta. Selv lå jeg med åpen sovepose....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tilføye ang exped underlagene. Dere som har dette, eller har tenkt å kjøpe det - kjøp chair kit i samme slengen. 600,- spenn. Dette er et trekk man trer utenpå underlaget. Funker som litt beskyttelse samtidig som det bare er å dra i to stropper om morran så sitter du som en konge. Helt sykt deil å få litt ryggstøtte når man er på lengre turer.

EXPED_CHAIR_KIT.jpg

edit: Har man dlx versjonen skal man ha chair kit i str Large ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Må bare tilføye ang exped underlagene. Dere som har dette, eller har tenkt å kjøpe det - kjøp chair kit i samme slengen. 600,- spenn. Dette er et trekk man trer utenpå underlaget. Funker som litt beskyttelse samtidig som det bare er å dra i to stropper om morran så sitter du som en konge. Helt sykt deil å få litt ryggstøtte når man er på lengre turer.

EXPED_CHAIR_KIT.jpg

edit: Har man dlx versjonen skal man ha chair kit i str Large ;)

Wheres the "like" button:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tilstand man er i når man kryper inn i teltet er av betydning for valg av liggeunderlag. Enkelte klarer seg greit med 30-kroners liggeunderlag fra Rema, og ser det som en seier å våkne inne i teltet. :D

Selv griner jeg hver gang etter ei natt i telt, uansett hva jeg har av liggeunderlag  ;D

Ikke er det tv, ikke internet, og sjelden varmekabler i gulvet . . .

Tilstanden min når jeg først legger meg i telt er slik at jeg er nær koma av utmattelse. Slik det være, om jeg i det hele tatt skal ha håp om å få sove  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tilstand man er i når man kryper inn i teltet er av betydning for valg av liggeunderlag. Enkelte klarer seg greit med 30-kroners liggeunderlag fra Rema, og ser det som en seier å våkne inne i teltet. :D

Tok du den, Lars?  ;D ;D

Spøk til side  :)

Jeg brukte faktisk ikke liggeunderlag før, og hadde en idé om at akkurat den vekta skulle jeg spare på tur. Før jeg for 9 år siden skulle ha med kjæresten på reinsjakt i noen dager  ;D Jeg hadde gitt henne en sandete sovepose, og da vi slo opp telt om kvelden spikket jeg bare av noe lyng å la under bunnen på teltduken som vanlig.

For å si det sånn, så fikk hun på diplomatisk vis forklart meg etterpå at neste gang vi skulle på fjelltur så burde vi handle et par liggeunderlag, og at hun var jente og ikke like røff og likegyldig til hvor/hvordan hun lå i fjellheimen  ;D Og, her kommer poenget; et godt liggeunderlag er faktisk helt fantastisk for nattesøvnen, har jeg innsett. Det blir ikke alltid så mye søvn på fiske/fjellturer, så de timene man har til rådighet i vannrett stilling er gull verdt. Siden da har jeg alltid brukt liggeunderlag. Har et par Artiach og Term-a-rest og det er god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tilføye ang exped underlagene. Dere som har dette, eller har tenkt å kjøpe det - kjøp chair kit i samme slengen. 600,- spenn. Dette er et trekk man trer utenpå underlaget. Funker som litt beskyttelse samtidig som det bare er å dra i to stropper om morran så sitter du som en konge. Helt sykt deil å få litt ryggstøtte når man er på lengre turer.

EXPED_CHAIR_KIT.jpg

edit: Har man dlx versjonen skal man ha chair kit i str Large ;)

Dette ser veldig fristende ut, men hva veier hele herligheten?

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Downmat og Synmat 7 veier 1,1-1,2kg pluss stoltrekket på ca 600.. Har aldri sovet så godt ute etter at jeg skaffa detta ifjor. Man ligger jævli "støtt" der om underlaget er ujevnt, slik at man ikke sålett sklir av. Turer før og etter Exped kjennes på kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blei det med ett litt i tyngste laget å drasse med på langtur i alle fall. Da får litt ekstra lyng, mose eller granbar under teltbunnen fortsatt bli løsningen.

Jens                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...