Gå til innhold

Orkla 2011


Anbefalte innlegg

Takk skal du ha Pistus! Nettoppsånt fiske man går og drømmer om gjennom hele vinteren, påang så står man pga tilfeldigheter midt i det!

Dog viktig å nullstille seg til neste tur, slike opplevelser kan fort gjøre en bortskjemt! Neste tur er fra 8. til 12. juli på Mærk vald. Aldri fisket her men hørt mye positivt om valdet så det kan bli spennende!

Hvis noen andre har tenkt seg oppover i denne perioden, så rop ut - alltid hyggelig å slå av en prat!

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blind-booket et vald som heter Ola valdet fra 10-17. juli. ligger rett nedenfor Bjørset dammen ved Meldal.

vet egentlig ikke hva jeg skal forvente annet enn lite vann og indianerfiske. Studert det ganske godt på div kart-tjenester, og det ser spennende ut så da klinte vi til ;D

Ser juli er en ok periode for dette valdet på børsen for tidligere år, så vi får se om det blir noe fart.

Blir muligens en eller to helger i august også, lyst til å teste ut litt forskjellige vald.

Mærk ser veldig spennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det 1 uke til jeg setter meg i bilen og kjører til orkla, Eggan vald. Teller dager og gleder meg som en unge. Men lurer litt på om det er litt langt opp i elva? Noen som har noe formening om det? Er meldt inn 1 fisk i hele år. Og hvordan er vannstanden om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fisket Ola valdet men ser jo at det taes fisk der! Det er alltid motiverende å se det! Juli er generelt en veldig fin tid i Orkla synes jeg og vannstanden der er relativt stabil hele sommeren pga krav til minstevannføring. Hvor skal dere bo? Det er kanskje det jeg synes er kjipt med Orkla, dårlig med campingplasser der man kan slå opp telt. Drar man alene blir ting fort kostbart! Denne gang ordna ting seg bra men generelt hadde dalen trengt en campingplass til:)

Håper selv å få noen dager i august men fruen har allerede vært veldig generøs så det er spørs om jeg klarer å strekke strikken noe, blir nok mye Lågen i august tenker jeg...

Dere får rope ut når dere kommer opp!

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det 1 uke til jeg setter meg i bilen og kjører til orkla, Eggan vald. Teller dager og gleder meg som en unge. Men lurer litt på om det er litt langt opp i elva? Noen som har noe formening om det? Er meldt inn 1 fisk i hele år. Og hvordan er vannstanden om dagen?

Var innom Eggan på vei nedover dalen i forrige uke! Da var det 50 m3 nå ligger det på rundt 25 som er bra på Eggan. Valdet så veldig fint ut men så ikke fisk men det er helt normalt - fisken er der, kanskje ikke i store mengder men den er der og da har dere muligheten.

Ville prioritert morgen og kveldsfiske. Da kommer det ny fisk/kommet ny fisk og da er mulighetene størst. Dagfiske er vanskeligere men ingen umulighet. Ville da fokusert på hovedhølen og fisket dypt men pass på den store steinen utenfor gapahuken, der går det fort fluer tapt samtidig som det er der det er størst sjanse for å kroke fisk ;D Du ser ikke steinen bortsett fra en fin "blanke" - utrolig giftig plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fisket Ola valdet men ser jo at det taes fisk der! Det er alltid motiverende å se det! Juli er generelt en veldig fin tid i Orkla synes jeg og vannstanden der er relativt stabil hele sommeren pga krav til minstevannføring. Hvor skal dere bo? Det er kanskje det jeg synes er kjipt med Orkla, dårlig med campingplasser der man kan slå opp telt. Drar man alene blir ting fort kostbart! Denne gang ordna ting seg bra men generelt hadde dalen trengt en campingplass til:)

Håper selv å få noen dager i august men fruen har allerede vært veldig generøs så det er spørs om jeg klarer å strekke strikken noe, blir nok mye Lågen i august tenker jeg...

Dere får rope ut når dere kommer opp!

Marius

Tålmodige "innenriksministere" er et must for oss laksefiskere ;D

Vi bor på gården til grunneier, Kvam gård. Virker som en hyggelig kar, så det blir nok bra! Enig i at det fort blir kostbart, men vi tok en sjangs og booka ei uke med fiske og opphold. Måtte ut med 15000, og vi er 4 fiskere så det ble ikke så ille per hode...men vi får se på kvaliteten på fiske først!

Lågen er et fint alternativ for oss østlendinger når laksefebern kommer. Drar ofte etter jobb og tar ei 3-4 timers økt.

Riktignok lengre mellom fisken der, men mange fine strekker man kan slappe av etter en hektisk dag på jobben.  Hatt et par turer nå i juni og fisket pinnestadøya og vabrottet, mest for å få kastet litt egentlig da trua på laks har vært heller laber. Arne i laksehytta på Brufoss er en hyggelig fyr og lager kombikort i juni så jeg får testet litt plasser.  Hvis du er der en del sees vi sikkert i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodige "innenriksministere" er et must for oss laksefiskere ;D

Vi bor på gården til grunneier, Kvam gård. Virker som en hyggelig kar, så det blir nok bra! Enig i at det fort blir kostbart, men vi tok en sjangs og booka ei uke med fiske og opphold. Måtte ut med 15000, og vi er 4 fiskere så det ble ikke så ille per hode...men vi får se på kvaliteten på fiske først!

Lågen er et fint alternativ for oss østlendinger når laksefebern kommer. Drar ofte etter jobb og tar ei 3-4 timers økt.

Riktignok lengre mellom fisken der, men mange fine strekker man kan slappe av etter en hektisk dag på jobben.  Hatt et par turer nå i juni og fisket pinnestadøya og vabrottet, mest for å få kastet litt egentlig da trua på laks har vært heller laber. Arne i laksehytta på Brufoss er en hyggelig fyr og lager kombikort i juni så jeg får testet litt plasser.  Hvis du er der en del sees vi sikkert i august!

Helt klart men fordelen med laksefiske er at det bare varer 3 måneder i året, resten får man jobbe med å skaffe plusspoeng!

Ja Arne er en kjærne-kar, bare synd ikke fiske står i stil med opplegget hans. Tror mange har flykta fra Lågen med konstant nedgang de siste 10 åra. Allikevel er det et supert alternativ for oss østlendinger, mange fine strekk og alltid en liten mulighet for fisk! Du får si ifra når du drar nedover til Brufoss, blir nok noen timer der fremover.

Skitt fiske i Orkla

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...