Gå til innhold

Microchenille Aurivilli


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg har også lagt inn et par fluer i fluedatabasen :D

...... blant annet denne favoritten som fanget mange flotte ørret i sommer.

Her kan du se de fluene jeg foreløpig har lagt ut i fluedatabasen:

http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&u=4723

PS. Fint om flere kunne begynne å legge inn fluer i fluedatabasen, det er utrolig fin database hvor man lett kan finne igjen fluer. Det er bare å gå inn på den enkelte fluebinder å se. GENIALT!!!

En sånn funksjon er en ren drøm så her har gutta gjort en kjempejobb :D

Terje

post-4723-13949887006457_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Må si du lager utrolig detaljerte fluer, og fine bilder. Sliter med og få bra nok bilder til mine fluer, har nok for dårlig kamera. Prøvde og knipse en sulphurea dun, men ble bare altfor lys og flashy. Må nok kjøpe bedre kamera gitt.

Takkker for det, Vegar :D

Kamera har mye å si for bildekvalitet, men et godt macroobjektiv er vel så viktig.

Oppsettet mitt er forholdsvis enkelt. Bruker kun en ekstern blitz og har aluminiumsfolie på mer

eller mindre alle kanter av flua samt en reflektorplate (her kan man like godt også bruke aluminiumsfolie)

Aluminiumsfolie reflekterer lys vanvittig bra så det er å anbefale.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig bra funksjon, den nye fluedatabasen, og grunnen til at den er blitt så bra er mye takket være deg Terje! Imponerende mengde med fiskefluer du har lagt ut der ! Får si som ungdommen; Cred til deg for det...  8)

Her er jeg helt enig - den blir ikke bedre enn vi lager den selv :) Og Terje har virkelig slått an tonen her. Veldig bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...